Bukefalos 28 år!

Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns lite som att tråden har kommit till vägs ände!

För snart ett år sedan startade jag den för att jag ville testa att måla något att ha ovanför min nya schäslong. Hur svårt kan det vara att måla en tavla? Hur gör man egentligen? Vad ska man ha för material och färg? Hur blandar man färger, hur ser ett ansikte ut? Kan man öva upp sin motorik, sina ögon, kan man faktiskt lära sig att måla om man bara ger sig fn på det?

Tack vare denna tråd, alla tips, allt stöd och alla glada och positiva inlägg och hejarop så tog jag mina första stapplande steg inom måleriet. Tanken var att måla den där tavlan, något dekorativt att hänga ovanför soffan, men det blev så MYCKET mer.
Jag hittade en PASSION!

Jag vill verkligen tacka er alla från djupet av mitt hjärta för det ni gjort för mig! Aldrig trodde jag att främmande människor skulle kunna göra det här! För det är ju ni som gjort det. Hjälpt mig att finna min passion i livet! Hur coolt?

För er som vill fortsätta följa mig finns jag på instagram. Håller lite uppsikt i tråden och om den kommer till liv igen med någon annan så vill jag gärna ge tillbaka, om jag kan.

Tack ALLA! :heart

(avslutar med det nästan färdiga resultatet, lite småfix kvar)

Visa bifogad fil 56316

(film på Instagram)
Det har verkligen varit roligt att följa dig och din fantastiska utveckling.
Precis som du säger, det är en passion och det märks verkligen. Du är en passionerad konstnär och just därför har det varit så kul att du delat med dig här i tråden.

Jag vägrar tro att det har gått nästan ett år. Tänk vad tiden flyger iväg när man har roligt.
Jag har tittat i den tråden i stort sett varje dag för att se vad du har hittat på.
Tack för all inspiration jag har fått genom att följa dig och ditt målande.
 
Det känns lite som att tråden har kommit till vägs ände!

För snart ett år sedan startade jag den för att jag ville testa att måla något att ha ovanför min nya schäslong. Hur svårt kan det vara att måla en tavla? Hur gör man egentligen? Vad ska man ha för material och färg? Hur blandar man färger, hur ser ett ansikte ut? Kan man öva upp sin motorik, sina ögon, kan man faktiskt lära sig att måla om man bara ger sig fn på det?

Tack vare denna tråd, alla tips, allt stöd och alla glada och positiva inlägg och hejarop så tog jag mina första stapplande steg inom måleriet. Tanken var att måla den där tavlan, något dekorativt att hänga ovanför soffan, men det blev så MYCKET mer.
Jag hittade en PASSION!

Jag vill verkligen tacka er alla från djupet av mitt hjärta för det ni gjort för mig! Aldrig trodde jag att främmande människor skulle kunna göra det här! För det är ju ni som gjort det. Hjälpt mig att finna min passion i livet! Hur coolt?

För er som vill fortsätta följa mig finns jag på instagram. Håller lite uppsikt i tråden och om den kommer till liv igen med någon annan så vill jag gärna ge tillbaka, om jag kan.

Tack ALLA! :heart

(avslutar med det nästan färdiga resultatet, lite småfix kvar)

Visa bifogad fil 56316

(film på Instagram)

Oavsett om folk peppat och hejat hade jag inte kunnat bli lika duktig som du blivit på så pass kort tid ändå. Du har en helvetes talang och har ju jobbat hårt okså!

Tänk att du nyss började på tavlan ovan och att den snartär klar och har den kvaliteten. Grymt jobbat!

Ska bli kul att se fortsatta utvecklingen! Och du har faktiskt fått mig att vilja måla efter att inte gjort det på 20 år. Tack för det!
 
Jag är egentligen inte ens konstintresserad på det sättet... men har ändå tyckt att det är spännande att följa dina målningar och hur de utvecklas.
Har fått en fix ide om att ifall jag råkade bli miljonär så skulle jag beställa en Törnis som föreställde porträtt av en humla. Oversize och med tillägg av någon quirky detalj. :D
Trots att det inte är stil och färger jag annars har i hemmet är jag övertygad om att det skulle bli jättebra. Fråga mig inte varför?
 
Det känns lite som att tråden har kommit till vägs ände!

För snart ett år sedan startade jag den för att jag ville testa att måla något att ha ovanför min nya schäslong. Hur svårt kan det vara att måla en tavla? Hur gör man egentligen? Vad ska man ha för material och färg? Hur blandar man färger, hur ser ett ansikte ut? Kan man öva upp sin motorik, sina ögon, kan man faktiskt lära sig att måla om man bara ger sig fn på det?

Tack vare denna tråd, alla tips, allt stöd och alla glada och positiva inlägg och hejarop så tog jag mina första stapplande steg inom måleriet. Tanken var att måla den där tavlan, något dekorativt att hänga ovanför soffan, men det blev så MYCKET mer.
Jag hittade en PASSION!

Jag vill verkligen tacka er alla från djupet av mitt hjärta för det ni gjort för mig! Aldrig trodde jag att främmande människor skulle kunna göra det här! För det är ju ni som gjort det. Hjälpt mig att finna min passion i livet! Hur coolt?

För er som vill fortsätta följa mig finns jag på instagram. Håller lite uppsikt i tråden och om den kommer till liv igen med någon annan så vill jag gärna ge tillbaka, om jag kan.

Tack ALLA! :heart

(avslutar med det nästan färdiga resultatet, lite småfix kvar)

Visa bifogad fil 56316

(film på Instagram)
Varför inte fortsätta uppdatera här?
 
Nu är hela basen lagd! När detta torkat börjar det roliga!

Visa bifogad fil 56227
(Film på stories där det syns bättre)
Det ser ut precis som min orm 🤩. Den högra
IMG_20200202_194202.jpg
 
Okej! Snabb update :D
Börjat ett nytt projekt (well... har ni hört det förut? 😅🙄).
Har lagt det mesta av basen och kommer fixa skevheter och addera detaljer i nästa steg. Är medveten om vissa problem men har valt att ignorera pga otålig och vill täcka så mkt som möjligt så snabbt som möjligt såhär i början. Jag har inte fått till feelingen riktigt än heller men tror den kommer när det adderas fler lager och ögonens skevheter korras.

Någon som kan gissa temat/caption?

B45D3630-93C6-401F-A18A-04EE76C6461D.jpeg
 
Okej! Snabb update :D
Börjat ett nytt projekt (well... har ni hört det förut? 😅🙄).
Har lagt det mesta av basen och kommer fixa skevheter och addera detaljer i nästa steg. Är medveten om vissa problem men har valt att ignorera pga otålig och vill täcka så mkt som möjligt så snabbt som möjligt såhär i början. Jag har inte fått till feelingen riktigt än heller men tror den kommer när det adderas fler lager och ögonens skevheter korras.

Någon som kan gissa temat/caption?

Visa bifogad fil 56543
Adam (och Eva med ormen)? Jag tror mig se ett blivande äpple...
 
Okej! Snabb update :D
Börjat ett nytt projekt (well... har ni hört det förut? 😅🙄).
Har lagt det mesta av basen och kommer fixa skevheter och addera detaljer i nästa steg. Är medveten om vissa problem men har valt att ignorera pga otålig och vill täcka så mkt som möjligt så snabbt som möjligt såhär i början. Jag har inte fått till feelingen riktigt än heller men tror den kommer när det adderas fler lager och ögonens skevheter korras.

Någon som kan gissa temat/caption?

Visa bifogad fil 56543

Åh han har samma uttryck som min lillebror hade som femåring när humöret var på upphällningen och stormen nalkades :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
3 501
  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 690
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 818
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Växtnäring
  • Stänger du toalettlocket?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp