Bukefalos 28 år!

Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ögat och näbben ser bra ut och det är det viktigaste - så bara måla på säger jag :)

Jag ska försöka göra det bästa av situationen, kanske lär jag mig ngt nytt! Tack för uppmuntran!!

Känner att jag inte riktigt förstår mig på fjädrar idag. Funderar på om jag kanske skulle ta och skrapa fram ljusa partier där jag vill ha dem sen på slutet, skulle väl även kunna använda gouache men jag tycker aldrig det blir riktigt bra...
 
Ögat och näbben blir bättre, resten vet jag fortfarande inte hur jag ska lösa eller hur jag ska få ihop det!

20201011-220148.jpg


Jag vill byta medium, ta en akvarellpaus när det bråkar såhär och göra ngt i akryl... eller olja istället. Har gjort en enda oljemålning i mitt liv så kanske dags att prova på och göra en andra. Kommer ihåg det som kladdigt och att det aldrig torkade... annars var det en rätt go känsla. Akryl har jag lite svårt för samtidigt som jag uppskattar mångsidigheten, gillar inte att de är så plastiga och upplever att de ser annorlunda ut när de torkar och att färgerna sticker i ögonen på ngt vis, kan varit så att jag haft kassa färger dock.

Bah. Får bita ihop bara, jäkla vattenfärg o fjädrar... haha.
 
Ögat och näbben blir bättre, resten vet jag fortfarande inte hur jag ska lösa eller hur jag ska få ihop det!

20201011-220148.jpg


Jag vill byta medium, ta en akvarellpaus när det bråkar såhär och göra ngt i akryl... eller olja istället. Har gjort en enda oljemålning i mitt liv så kanske dags att prova på och göra en andra. Kommer ihåg det som kladdigt och att det aldrig torkade... annars var det en rätt go känsla. Akryl har jag lite svårt för samtidigt som jag uppskattar mångsidigheten, gillar inte att de är så plastiga och upplever att de ser annorlunda ut när de torkar och att färgerna sticker i ögonen på ngt vis, kan varit så att jag haft kassa färger dock.

Bah. Får bita ihop bara, jäkla vattenfärg o fjädrar... haha.
Akryllfärg beter sig IMHO bättre om man hanterar den mer som akvarell och mindre som oljefärg (eventuellt att man arbetar med motiv där plastigheten tillför något). Jag har också sett folk göra bra grejor med olika medium
 
Ögat och näbben blir bättre, resten vet jag fortfarande inte hur jag ska lösa eller hur jag ska få ihop det!

20201011-220148.jpg
Du kan kolla hur Roland Jonsson gjort , han använder en kombination av diffus "bakgrund" kombinerat med mera distinkta linjer som ger fjäderdräkten. Du har hamnat lite mittemellan när det gäller fjädrarna på nedre delen och det blir varken eller.

Men ögat och näbben och området omkring är så fint att om du följer din plan och släpper loss och låter vattnet flöda kan det bli en kanonmålning :)
 
Jag absolut älskar den här - inklusive skärpe-känslan som skapas av de närmaste benen
Tack så jättemycket, kul att höra! :bow:

Akryllfärg beter sig IMHO bättre om man hanterar den mer som akvarell och mindre som oljefärg (eventuellt att man arbetar med motiv där plastigheten tillför något). Jag har också sett folk göra bra grejor med olika medium
Jag håller med dig i det till 100%!

Det hade varit kul att vara lite bekvämare i flera medier så att man (jag) valde det som passar idén bäst istället för att anpassa idén efter mediet som jag gärna gör :o

Har inte gjort mycket i akryl heller men jag märkte att jag gillade att blanda medier där, typ akrylbakgrund och sen måla motivet i olja, som denna jag gjorde för länge sen och fortfarande tycker om:

think_again_by_annanicola_d4akvlf-fullview.jpg
 
Du kan kolla hur Roland Jonsson gjort , han använder en kombination av diffus "bakgrund" kombinerat med mera distinkta linjer som ger fjäderdräkten. Du har hamnat lite mittemellan när det gäller fjädrarna på nedre delen och det blir varken eller.

Men ögat och näbben och området omkring är så fint att om du följer din plan och släpper loss och låter vattnet flöda kan det bli en kanonmålning :)
Tusen tack för både positiv och konstruktiv kritik!! Det är guld värt! Ska definitivt kika närmare på hur Roland Jonsson gjort i sina fågelmålningar!
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:

410D7B11-7C90-48EE-916E-4E09F48F411C.jpeg


(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)
 
Idag på em började jag på denna:

895C6528-8F5C-4ACE-8A0B-661FF49FA7F0.jpeg


Lite humor att jag stod med huvudet på sned för att se och sen kom min granne och ba ”alltså du skulle ju kunna vrida på duken”... 😅😅
Hade gärna målat vidare men det hade blivit kaos med vått i vått så nu är det tork som gäller till åtminstone imorgon...
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:

Visa bifogad fil 59630

(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)

Jag är HELT insnöad på de blonda ögonfransarna! Det är så vackert. :heart Och handen!
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:

Visa bifogad fil 59630

(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)
Så vacker :) !
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:

Visa bifogad fil 59630

(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)
Alltså, vad du har utvecklats! Den är HELT fantastisk! :love:
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:


Visa bifogad fil 59630

(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)
Såå fin! :heart Håller med om att du verkligen utvecklats.
 
Hej tråden! Har haft några veckors Buke-paus och har minst sagt gått all in för att utveckla mitt måleri.
Har kört typ 8 timmarspass dagligen och har dragit på mig nån slags arbetsskada med nackspärr och muskelinflammation i höger skuldra :rofl: Har typ spårat ut. Ni som följer mig på insta har kanske sett 😅

Iaf. Målade klart denna häromdagen. Den är nu på inramning då den ska upp här hemma:

Visa bifogad fil 59630

(som vanligt svårt med ett foto, blir då futtigt när duken är så stor)
Wow, wow, wow! Så otroligt fin verkligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 648
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 344
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 974
Senast: warg
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp