Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack hörni! ❤️
Nu är jag nog typ klar med denna...

49032AD9-17B2-425F-BFD7-6B24449D9A59.jpeg


”Black swan” är nästan torr men inte riktigt så låter den stå och kör igång med ett nytt projekt istället. Ska börja skissa nu på en teknisk utmaning. Får se om jag fixar det... 😅
 
Det blev en liten insektsmålning ändå tillslut. Gjorde ett försök att måla av en söt men tyvärr död harkrank jag hittade i badrummet för ett bra tag sen, tyckte de trassliga benen och skuggorna de skapade var helt oemotståndliga!

20201006-192841.jpg
Jättefin! Är det ditt nya Arches-papper? Liknar inte alls de gamla jag har.
 
Påbörjade i eftermiddag ett nytt projekt, en övning. Jag tänkte att jag ska försöka utmana mig själv lite! Hann skissa och måla en stund

Visa bifogad fil 58234

Åh. Nu vill jag att du gör ett porträtt av en manlig, ytlig bekant till mig. Efter att du målat din granntant ;) Fullständigt framtidslös idé men jag insåg plötsligt att han har samma drag som många av modellerna i dina bilder (ie människan är jobbigt vacker). Plus att det skulle vara kul att se dig göra ett manligt porträtt :)
 
Åh. Nu vill jag att du gör ett porträtt av en manlig, ytlig bekant till mig. Efter att du målat din granntant ;) Fullständigt framtidslös idé men jag insåg plötsligt att han har samma drag som många av modellerna i dina bilder (ie människan är jobbigt vacker). Plus att det skulle vara kul att se dig göra ett manligt porträtt :)

Jag har ett porträtt på en kille på gång!!! :D

Vettefan om jag tagit mig vatten över huvudet med min övning ”i och ur fokus”. Jag tappade iallafall fokus nu och gav upp ;)

Såhär ser den ut idag (grundlager). Har isf täckt hela duken nu

BAFD5033-4102-4F33-BFEC-8E2E7EA72BA3.jpeg
 
Det blev en liten insektsmålning ändå tillslut. Gjorde ett försök att måla av en söt men tyvärr död harkrank jag hittade i badrummet för ett bra tag sen, tyckte de trassliga benen och skuggorna de skapade var helt oemotståndliga!

20201006-192841.jpg
Alltså... Jag fortsatte scrolla efter den här bilden för att komma till själva målningen - var helt övertygad om att det här var ett foto för att visa oss hur motivet såg ut IRL så att säga. Sen kom det bara en massa andra inlägg och jag insåg snart att det här är målningen! :eek: :bow:

Nu när jag tittar noga på den nedre tredjedelen kan jag ju se att det är en målning ändå, men de övre 2/3 och framförallt vingarna är helt fantastiska!
 
Gick igenom gamla dukar jag målat på för några månader sen när jag var helt grön på detta med måleri.
Fick börja med att sandpappra duken pga att jag varit så klumpig och inte fattat hur mkt färg som är lämpligt att använda 😂 Var helt skrovligt och omöjligt att måla på. Iaf. ytan fixade sig snabbt med ett fint sandpapper.

Såhär såg duken ut när jag började:

D21301F9-4831-4A8A-A338-510D69C4BC7B.jpeg
 
Alltså... Jag fortsatte scrolla efter den här bilden för att komma till själva målningen - var helt övertygad om att det här var ett foto för att visa oss hur motivet såg ut IRL så att säga. Sen kom det bara en massa andra inlägg och jag insåg snart att det här är målningen! :eek: :bow:

Nu när jag tittar noga på den nedre tredjedelen kan jag ju se att det är en målning ändå, men de övre 2/3 och framförallt vingarna är helt fantastiska!

Haha, men vad snopet!? Vilken komplimang ändå, att du tyckte den såg så verklig ut vid första anblicken! Tusen tack! :heart
 
Blah. Jag håller på med den här, pappret är 76 x 56 cm och jag känner att jag missat att spara ut vissa ljusa partier... och då blir jag väldigt omotiverad, när jag redan tidigt vet att det här aldrig kommer bli som jag tänkt mig. Och det stör mig oerhört!!!

20201011-125107.jpg


Jag funderar på att ändå fortsätta och använda denna som övning bara och göra om den från början sen. Ibland blir det skitbra när jag gör så för att jag slutar fega och börjar ta ut svängarna och experimentera - det spelar ju ingen roll om det går åt skogen om planen ändå är att göra om den oavsett! Oftast blir det dock pankaka haha.
 
Blah. Jag håller på med den här, pappret är 76 x 56 cm och jag känner att jag missat att spara ut vissa ljusa partier... och då blir jag väldigt omotiverad, när jag redan tidigt vet att det här aldrig kommer bli som jag tänkt mig. Och det stör mig oerhört!!!

20201011-125107.jpg


Jag funderar på att ändå fortsätta och använda denna som övning bara och göra om den från början sen. Ibland blir det skitbra när jag gör så för att jag slutar fega och börjar ta ut svängarna och experimentera - det spelar ju ingen roll om det går åt skogen om planen ändå är att göra om den oavsett! Oftast blir det dock pankaka haha.
Ögat och näbben ser bra ut och det är det viktigaste - så bara måla på säger jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 579
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 762
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 457
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
508
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp