Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herreguuud, så söt! :love: En tvättäkta blomstershiba! Haha, ser lite ut som hon säger "men matte, varför gör du sånthär?" :heart

Hon tackar så mycket! :D
Haha, hon är dessvärre van. En dag om året står hon ut med en suck, den enda dagen vi (jag) får hemlängtan är midsommar.

Och jag menar verkligen att du är makalös! Den där ormen kan jag inte se mig mätt på. :love:
 
Hon tackar så mycket! :D
Haha, hon är dessvärre van. En dag om året står hon ut med en suck, den enda dagen vi (jag) får hemlängtan är midsommar.

Och jag menar verkligen att du är makalös! Den där ormen kan jag inte se mig mätt på. :love:
Jamen klart att man ska ha blomsterkrans på midsommar, sånt kommer man inte undan bara för att man är en shiba inte! :D Tyckte väl jag kände igen minen alltför väl, fick samma av min egen vovve ibland, med all rätt:heart, men min stackare råkade mer ut för sånt här:

kissecastor.jpg


När den konstnärliga ådran slår slint! O_o 🤣

Tusen, tusen, tack!! :bow: Så kul att du tycker om den! Det är inte helt omöjligt att det blir någon spindel eller insektsmålning framöver heller! :D Lovar inget, men har länge varit sugen på att våga mig på den delen av djurriket också men inte fått tummen ur. Att måla av en sån där läcker macro-bild hade varit kul!
 
Jamen klart att man ska ha blomsterkrans på midsommar, sånt kommer man inte undan bara för att man är en shiba inte! :D Tyckte väl jag kände igen minen alltför väl, fick samma av min egen vovve ibland, med all rätt:heart, men min stackare råkade mer ut för sånt här:

kissecastor.jpg


När den konstnärliga ådran slår slint! O_o 🤣

Tusen, tusen, tack!! :bow: Så kul att du tycker om den! Det är inte helt omöjligt att det blir någon spindel eller insektsmålning framöver heller! :D Lovar inget, men har länge varit sugen på att våga mig på den delen av djurriket också men inte fått tummen ur. Att måla av en sån där läcker macro-bild hade varit kul!

Ögonbrynen då! :laugh: Nu får jag halloweenideér! ;)

Jag hoppas andan faller på, dert vore skitläckert att se!:heart
 
Ögonbrynen då! :laugh: Nu får jag halloweenideér! ;)

Jag hoppas andan faller på, dert vore skitläckert att se!:heart
Alltså, jag tvättade inte bort det där innan gick och la mig heller och när jag vaknade morgonen efter hade jag helt glömt bort att jag sminkat honom!!! Benen bara vek sig av skratt när han kom och ville bli utsläppt och bara stod där och stirrade på mig med de där superarga ögonbrynen och inte alls förstod varför matte höll på att dö av skratt istället för att släppa ut honom. Tog rätt lång tid innan jag var kapabel till att öppna dörren åt honom! 🤣:heart

Haha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt till sötshiban i förskott för vad som ev händer under halloween! :o

---
Jag håller på att avlida i blomsterträsket förövrigt.. uuuuuurshh!!! Känner mig ganska lost, och vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det bättre med blomkransen. Knepiga former och har problem med att orientera mig i virrvarret, trots ordentliga stödlinjer. Jag tror att jag behöver djupare skuggor på blommorna längst fram men även få det att smälta ihop bättre.. samt skuggor mot hunden. Bladen längst bak kan nog få vara lite som de är, att de smälter in lite i bakgrunden? Svårtsvårtsvårt.

Sesese316.jpg
 
Alltså, jag tvättade inte bort det där innan gick och la mig heller och när jag vaknade morgonen efter hade jag helt glömt bort att jag sminkat honom!!! Benen bara vek sig av skratt när han kom och ville bli utsläppt och bara stod där och stirrade på mig med de där superarga ögonbrynen och inte alls förstod varför matte höll på att dö av skratt istället för att släppa ut honom. Tog rätt lång tid innan jag var kapabel till att öppna dörren åt honom! 🤣:heart

Haha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt till sötshiban i förskott för vad som ev händer under halloween! :o

---
Jag håller på att avlida i blomsterträsket förövrigt.. uuuuuurshh!!! Känner mig ganska lost, och vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det bättre med blomkransen. Knepiga former och har problem med att orientera mig i virrvarret, trots ordentliga stödlinjer. Jag tror att jag behöver djupare skuggor på blommorna längst fram men även få det att smälta ihop bättre.. samt skuggor mot hunden. Bladen längst bak kan nog få vara lite som de är, att de smälter in lite i bakgrunden? Svårtsvårtsvårt.

Sesese316.jpg
Du verkar behärska alla stilar! Siban skiljer sig ju väldigt mycket från kajorna och gladan men du ser ut att hitta helt rätt även här :)
 
Du verkar behärska alla stilar! Siban skiljer sig ju väldigt mycket från kajorna och gladan men du ser ut att hitta helt rätt även här :)

Achnämen, det gör jag ju inte! Men tack snälla ändå! Jag hoppas jag hittar rätt och inte tappar bort mig bland alla färger och blommor, haha. Får ju huvudvärk av den här målningen... Så jag sparar det mesta av vovven till sist så jag har en god morot att se fram emot till slutspurten. :)
 
Pälspillande :heart Tycker det blev lagom med detaljer och det var så sjukt skönt att få göra något jag känner mig säkrare på efter att ha varit så förvirrad bland alla blommor!

Fick inte färgen på bröst/hals att bete sig som jag ville alls, pappret började buckla sig, färgen stack iväg lite som den ville och innan jag visste ordet av var det permanent! :banghead: Det blev lite flammigt och rörigt men har bestämt mig för att inte haka upp mig totalt på det. Lärt mig ngt istället och målningen blev ju inte direkt helt förstörd av det så vaf*n!

Min favorit del är örat, är supernöjd med det, haha!

Thisisshib0.jpg
 
Pälspillande :heart Tycker det blev lagom med detaljer och det var så sjukt skönt att få göra något jag känner mig säkrare på efter att ha varit så förvirrad bland alla blommor!

Fick inte färgen på bröst/hals att bete sig som jag ville alls, pappret började buckla sig, färgen stack iväg lite som den ville och innan jag visste ordet av var det permanent! :banghead: Det blev lite flammigt och rörigt men har bestämt mig för att inte haka upp mig totalt på det. Lärt mig ngt istället och målningen blev ju inte direkt helt förstörd av det så vaf*n!

Min favorit del är örat, är supernöjd med det, haha!

Thisisshib0.jpg
Örat blev bra men jag tycker ögonen är det som verkligen höjer målningen, och även munnen :)
 
På allmän begäran uppdaterar jag lite här! Dock med disclaimern: jag kan inget om teknik, jag kör på känsla, jag blandar och ser vad som händer. Ibland går det åt helvete. Det finns säkert någon teoretisk förklaring till varför men då brukar jag typ bryta ihop en stund, ta ett glas vin och spela tex Back Street Boys eller liknande för att peppa upp mig.

Egentligen föredrar jag att lägga upp film men verkar inte som man kan det här på buke?

Iallafall. Har en hel del projekt igång samtidigt. Denna har jag målat på några gånger nu och det är en bit kvar (men inte så mycket)

D20A2868-B85E-4B16-ADCB-43B7E1B12F87.jpeg
 
Sen har jag detta projekt... just nu har jag fastnat lite och den står på tork inför nästa drag. Torkar jävligt långsamt gör den också. Fattar inte riktigt varför den typ tar sån tid på sig för att bli stryk-torr inför nästa lager. Men har nog överdoserat målarmedium då den blivit för oljig typ.

02EF252F-7998-41D2-8672-C3094297479E.jpeg
 
Sen har jag denna. Började för ett tag sen men tappade suget efter första dragningen. Dock fick jag feeling igen för nån dag sen och målade spontant in grunden till ett fågelbo.... och sen hipp som happ växte någofågellliknande fram också. OCH NEJ jag är så att eee säga ingen fågelskådare så vi kanske kan lämna eventuell sån diskussion? ;)

29360A75-BA52-4BF8-ACED-E4030EDA64AA.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 578
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 747
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 439
Senast: Fiorano
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
507
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp