Nyårslöfte

kolblakkur

Trådstartare
Kommer ni ha något nyårslöfte inför 2017? Isåfall; vad? Har ni haft nyårslöften tidigare och har det funkat? :)
 
Kruxet med nyårslöften är att jag aldrig minns dem i februari. :o

Men jag tänker fortsätta kämpa på med att göra vad JAG vill, vilket jag tyvärr har förbaskat svårt med. :meh:
 
Jag har några nyårslöften (eller mål, som jag ser dem som) varje år, fast jag brukar tyvärr också glömma dem =P Haha. Har väl ett hum om vad jag hade för i år, men minns inte helt. Jag o min bästa vän gömmer en burk med våra nerskrivna löften varje år.

Ska ha ett par stycken för 2017, men har inte klurat ut dem ännu, men blir väl bli nåt liknande som tidigare.

//r
 
Jag ger inga nyårslöften för jag blir lätt som en trotsig 13-åring när jag lovat något jag inte vill hålla ;)
 
Jag har några nyårslöften som jag vill försöka lova mig själv att åtminstone jobba med
*Stå på mig mer och våga uttrycka mina åsikter framförallt på jobbet.
*Jobba med att försöka våga vara rak även om det känns obekvämt.
*Bli bättre på att ta hand om mig själv. Ta den där promenaden, köpa den där hårinpackningen som egentligen är lite dyr och så vidare.
 
Jag fortsätter nog med mitt nyårslöfte från detta år. Göra (mer av) sånt jag mår bra av och inte tvinga mig till (göra mindre av) sånt jag inte mår bra av. Det har funkat bra och jag mår så mycket bättre nu än då och för varje dag så känns det bättre och jag blir säkrare i mig själv så även om jag lever ett liv som inte "passar i mallen", men som jag mår bra av klarar jag av att stå på mig utan att ursäkta mig numera när det ifrågasätts.
 
Jag kör på samma nyårslöfte hela tiden :p
Det är att försöka ta hand om mig själv så bra som möjligt hela tiden, både fysiskt och psykiskt.

Har senaste tiden kompletterat det med en tanke på att varje dag göra något för att nästa dag ska bli lite bättre än nuvarande dag. Det kan vara småsaker som att städa köket så att jag blir pigg och glad av att komma ut dit på morgonen och det kan vara större saker som att ordna jobbiga möten, träna eller utmana mig själv genom att göra något läskigt men nödvändigt.
 
Jag kommer ha som nyårslöfte att försöka hålla mina hjärnspöken i styr. Jag ställer till så mycket oreda för mig själv när jag tänker det värsta om saker och det kommer verkligen ingenting positivt ur det.
 
Jag ska vara snällare mot mig själv. Det är skrämmande hur otroligt lätt det är att inte vara det.. Jag har haft några dåliga perioder nu i höst och känner inte för att må dåligt längre.
 
Jag tankte gora en lista med mal - lite grann som nyarsloften antar jag?
Ska satta mig ner och fundera vad jag vill uppna i 2017 - bade privat (inkl. ekonomi), pa jobbet och med hastarna.
Tva mal jag redan at saker ar att jag vill ga pa ballet - helst pa Royal Opera House, och ett annat ar att bli godkand ridinstruktor vid the British Horse Society. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag kommer att vara mer på hugget inför mitt kommande lönesamtal. Jag tänkte be om ett möte innan lönesamtalet för att informera om mina...
Svar
18
· Visningar
1 005
Senast: cherie
·
Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
212
Senast: Entourage
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 923
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 864
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp