Nyårslöften

Lupin

Trådstartare
Brukar Du avge nyårslöfte/n? Vilket/vilka nyårslöften ger Du inför 2013? :D

Jag brukar inte ge nyårslöften, för jag glömmer bara bort dem. :angel:
 
Sv: Nyårslöften

Mina löften blir:
Jag ska bli bättre på att säga nej
Jag ska i alla fall försöka begränsa mitt sockerintag på veckorna :p
JAG SKA TAMIGSJUTTON BÖRJA RIDA IGEN
 
Sv: Nyårslöften

Jag ger aldrig nyårslöften.
Vill inte lova något jag inte kommer att hålla.

JO ett löfte ger jag, att inte ge något nyårslöfte nästa nyår :P
 
Sv: Nyårslöften

Brukar Du avge nyårslöfte/n? Vilket/vilka nyårslöften ger Du inför 2013? :D

Jag brukar inte ge nyårslöften, för jag glömmer bara bort dem. :angel:

Aldrig!
Och appropå (nyårs)löften har jag heller aldrig börjat banta/träna/starta nytt liv etc en måndag.
 
Sv: Nyårslöften

Nej, jag ger inga nyårslöften och har aldrig gjort. Jag fattar helt enkelt inte grejen.
 
Sv: Nyårslöften

Jag brukar ge mig själv löften av olika slag. Ett år hade jag varit dålig på att klippa mitt långa hår så då lovade jag att klippa mig en gång i kvartalet, ett annat var jag dålig på att äta frukost och lovade att ändra mina vanor.

Förra året lovade jag att jag skulle sluta röka, vilket jag lyckades med för ett halvår sen.

Mina förändringar behöver inte ske första januari men under året.
 
Sv: Nyårslöften

Jag gjorde det förra året faktiskt :) Hade haft ett fantastiskt tufft år och avgav löftet att vara snällare mot mig själv det här året och att ta bättre hand om mig själv.

Jag gillar nyårslöften om det är så att man själv känner att det faktiskt är en fresh start. Jag gillar nyår överhuvudtaget, man liksom tittar tillbaka och ser vad som har hänt och ser framåt och funderar över alla möjligheter som finns.

I år vet jag inte om det blir några löften, får se hur jag känner på nyårsafton :)
 
Sv: Nyårslöften

Jag brukar inte göra det, eftersom jag är för impulsivt lagd för att hålla löften. Samt att jag kan känna att det är lite naivt att tro att allt kommer att bli bra och att man är en ny, ambitiös människa den första januari.

Men det jag ska försöka med nästa år är att 1) ta det lugnare med alkoholen och 2) sluta leva i nuet, det blir aldrig bra i längden. Jag sätter inget datum på det, så nyårslöfte är kanske fel ordval, men jag ska åtminstone ha det i bakhuvudet i framtiden.
 
Sv: Nyårslöften

Jag brukar inte göra det, eftersom jag är för impulsivt lagd för att hålla löften. Samt att jag kan känna att det är lite naivt att tro att allt kommer att bli bra och att man är en ny, ambitiös människa den första januari.

Men det jag ska försöka med nästa år är att 1) ta det lugnare med alkoholen och 2) sluta leva i nuet, det blir aldrig bra i längden. Jag sätter inget datum på det, så nyårslöfte är kanske fel ordval, men jag ska åtminstone ha det i bakhuvudet i framtiden.

Fast bara för att man ger ett löfte på nyår betyder inte det att man är naiv att tro att allt kommer att bli bra och att man är en ny, ambitiös människa den första januari.

Jag ger inte direkt några nyårslöften, men ska i år ge ett; att åtminstone försöka gå ner i vikt. Det kan bli en lite tävling för sig själv lite grann. Men att pressa sig själv till bristningsgränsen för att klara löften på nyårsdagen är väl att ta i.

Man har ju ett helt år på sig :)
 
Sv: Nyårslöften

Nej men precis, jag tror sällan att jag är en ny människa (tänker överhuvudtaget inte så) däremot blir det ofta en naturlig (för mig i alla fall) kväll till att se framåt och känna efter vad jag vill och hoppas på. Lite mål sådär, så man känner att man har ett hum om vart man är på väg.
 
Sv: Nyårslöften

Gav ett löfte för flera år sedan att inte ge några fler nyårslöften å det har jag hållit sedan dess..
 
Sv: Nyårslöften

Jag sa inte att det fungerar så för alla, men nog har jag sett min beskärda del människor som bestämt sig för att andra sidan nyår ska bli en helt ny "nu jävlar!"-period, bara för att totalkrascha i besvikelse någon månad sedan.
 
Sv: Nyårslöften

Ja, det har jag också gjort. Men jag antar att nyårslöften blir vad man gör dem till, som med det mesta annars.
 
Sv: Nyårslöften

Nyårslöften är jag inte säker att jag skulle kalla det för.

Men iochmed att jag var sjuk en hel del förra året och måde ärligt talat rent utav skit större delen av året tack vara det. Så ska jag börja skära ner rejält på sockerintaget igen, vilket redan är påbörjat. Det fungerare desutom bättre nu när saker och ting har börjat smaka som dom ska igen :D

Och så ska jag ha ett mycke bättre år än vad detta året har varit har jag bestämt mig för.

sen ska jag nog ta tag i mig själv och fråga killen jag är kär i om vi ska ta å gå på dejt någon dag.
 
Sv: Nyårslöften

Jag ahr ju redan gått ner 20 kilo i år så nåt bantningslöfte blir det inte, däremot mer studier under våren för att öka min behörighet som lärare och fokus på att må bra och återhämta mig från allt jäkla skit. Bara för det har jag dragit på mig en vårdnadstvist med:) Varför leva ett enkelt liv liksom.
 
Sv: Nyårslöften

Absolut inte nyårslöften. Har man ett *problem* man ska förbättra krävs det en förändring både tid, fokusering och omlärande innan den blir en ny vana. Sådant sker knappat *över dagen*.


Akta er för ord som alltid, aldrig och inte! Lovar man sig själv för mycket förändring, så brukar det sluta i att det inte håller i längden. I slutändan blir det, man får en självbild av att man inte lyckas så bra med saker man lovar.
 
Sv: Nyårslöften

Jag fortsätter med ungefär samma nyårslöften som förra året det vill säga att aktivt arbeta på att förbättra min självkänsla, jag har kommit långt men jag har fortfarande en bit på väg.

Sedan lovar jag att jag ska fortsätta träna och att jag ska prova på minst en ny sak som jag aldrig gjort tidigare :)

Jag lovar mig också en utlandsresa under 2013.
 

Liknande trådar

Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 305
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
856
Senast: CaisaCax
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 724
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp