Nyårsmeny

Min anka blev f.ö helt perfekt! Första gången vi lagar anka, så det var riktigt kul :d
IMG_20181231_211008856.jpg
 
Har precis fräst ihop charlottenlök, diverse svamp, färsk dragon. Lagt det på en bit smördeg med en rejäl bit gorgonzola.
Nu dricks en enkel drink med blodapelsin och mousserande vin.
Så gott! Tyvärr så hade jag saltat lite när jag stekte lite och i kombination med gorgonzola blev det för salt. :mad: Ett helt klart misstag. Rödvinssås blev riktigt god.
 
Här har vi ätit lite snacks och nu ska vi snart öppna en flaska bubbel för tolvslaget.

Önskar alla ett gott nytt år lite i förtid.! :bump::banana:
 
Skulle nyss hämta dom beställda pilgrimsmusslorna, 16 stycken. Butiken har sålt dom. Går såklart inte få tag på nya. :banghead: egentligen ingen katastrof, vi har rejält med mat, men jag hade verkligen sett fram emot dom...

Men vilka idioter! :rage:

Det där är för övrigt min skräck med att beställa färdiga nyårsmenyer, att jag kommer och ska hämta dem på nyårsaftons förmiddag och så bara nej det där vet vi inget om, här finns inget förberett till dig. Och då tvingas kasta sig iväg och panikhandla och rafsa ihop något i rasande fart, hu. Som tur är verkar butiken fatta mitt trygghetsbehov kring detta och skickar snällt helt övertydliga bekräftelser och sedan sms dagen innan. :love:

Alla ingredienser fanns alltså mycket väl förpackade och det blev mycket uppskattat alltihop. Det är så jag önskar att det var nyårsafton lite oftare bara för att kunna beställa hem en trerätters festmåltid från det här stället och njuta av den hemma, med ett minimum av egen ansträngning.
 
Men vilka idioter! :rage:

Det där är för övrigt min skräck med att beställa färdiga nyårsmenyer, att jag kommer och ska hämta dem på nyårsaftons förmiddag och så bara nej det där vet vi inget om, här finns inget förberett till dig. Och då tvingas kasta sig iväg och panikhandla och rafsa ihop något i rasande fart, hu. Som tur är verkar butiken fatta mitt trygghetsbehov kring detta och skickar snällt helt övertydliga bekräftelser och sedan sms dagen innan. :love:

Alla ingredienser fanns alltså mycket väl förpackade och det blev mycket uppskattat alltihop. Det är så jag önskar att det var nyårsafton lite oftare bara för att kunna beställa hem en trerätters festmåltid från det här stället och njuta av den hemma, med ett minimum av egen ansträngning.
Det är ju extremt ovanligt, jag har inte varit med om det tidigare. Och det var ju "bara" pilgrimsmusslorna, vi hade ju fått humrar och kött till huvudrätten, vilket är det viktigaste.

Maten var MAGISK!
 

Bifogade filer

  • IMG_20181231_210636.jpg
    IMG_20181231_210636.jpg
    143,7 KB · Visningar: 31

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 725
Senast: Badger
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 683
Senast: Trasten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 045
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp