Har köpt en fryst hummer
! Så det blir en halv hummer till oss var till förrätt, och pannacottan till efterrätt. Varmrätt? Vet ej.... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur bra är egentligen fryst kaviar? Det låter för mig som det bara skulle bli en enda sörja av det när det tinar, fryser inte kornen sönder?
Färsk Kalix löjrom, 380 spänn hektot i fiskaffären.Sneglade på amerikansk dito för ungefär halva priset men sedan tänkte jag att det kanske gynnar någon som röstat på Donald Trump, och så fick det bli en liiiiiiiten klick av lyxrommen. (och fan om det gynnar någon obskyr fiskare som röstat på SD nu!) Det är svårt att vara den perfekte konsumenten.
Någon som har tips på hur man gör plankstek lite lyxigare och roligare? Har redan tänkt ha oxfilé som kött och gör självklart beasåsen själv.
Till efterrätt har jag gjort daimcheesecake.
Kände mig nödgad att erbjuda mig göra efterrätten. Så måste komma på någon lämplig efterrätt nu med.
Ingenting med baljväxter eller hallon (allergier). Maten innan blir som sagt ganska tung - hasselbackspotatis med kött alternativt det där som jag ännu inte riktigt har bestämt.
Tips?
Kände mig nödgad att erbjuda mig göra efterrätten. Så måste komma på någon lämplig efterrätt nu med.
Ingenting med baljväxter eller hallon (allergier). Maten innan blir som sagt ganska tung - hasselbackspotatis med kött alternativt det där som jag ännu inte riktigt har bestämt.
Tips?
Men är det verkligen gott då?Glassbomb? Kräver ju rätt lite insats egentligen.
Tips?
Känner mig smart. Gick å handlade skulle ha citron å dill, vad tror ni jagglömde å köpa?
Oh ja chips dipp å chokladKlassikermen jag gissar att kassen var full ändå?
![]()
Hälsa grattis till hummern från migDet blir hummer, enkelt gratulerad med vitlökssmör, till förrätt. Sådan där kokt i vakuum, de brukar vara rätt goda om än inte som riktiga färska men de pengarna vägrar jag lägga till nyår. Till huvudrätt pepparbiff med potatisgratäng eller potatisbakelse, rödvinssås och sparris. Vit choklad-pannacotta med björnbär till efterrätt.
Richard Juhlins alkoholfria bubbel till åtminstone förrätt och tolvslag, Jacobs Creeks alkoholfria röda till huvudrätten.
Känns mycket mainstream, ska bli mycket mysigt!
Hälsa grattis till hummern från mig![]()