nyfiken på dessa sadlar

S

__Stilett__

och hoppas ni kan hjälpa mig svara på ngn av frågorna.

Stubben tristan de lux dressyr, tror jag den heter. kan köpas bla från H**Ks.

Henri Di rivel dressyr

Zaldi Atlanta dressyr

Jacson New England Dressyr

hur är dessa sadlars bomvidder?
ange gärna i grader, eller annan storleksform.
Intresserad av dom vida vidderna.
Passar ngn av dessa en liten rund häst på ett ungefär? :)

jag håller på o kollar runt och samlar erfarenheter.
tips och åsikter om dessa sadlar.
 
Jag har aldrig ridit i en Zaldi Atlanta men däremot i en classic. Helt underbart mjuk sadel! Min kompis har en sådan till sin islandshäst. Hon har bomvidd 31, 98-99 grader. Tyvärr är sadeln permanentstoppad. Denna sadel passar även mitt halvblod perfekt! Båda hästarna är ganska raka i ryggen. Islänningen är 132 cm i mkh och rund och go!
 
Jag tycker att du sk ata ut en sadelprovare, så att det blir rätt sadel...det är så viktigt att de går med rätt sadel, jag förstår att du vill kolla upp lite olika sadlar,
men det viktigaste är ju att den passar hästen, vi ryttare kommer i andra hand :D

Jag vet inte vilken sadelmakare du har tänkt använda men
jag har lite info om en som håller på i värmland..
så är du intresserad PM:a mig :smirk:
 
den ska självfallet passa både pålle och mig :)
för passar den även mig, kan jag börja förbättra min sits och då trivs han nog ännu mera :D

jag hade tänkt kontakta **** (hoppas du förstog där)
lite senare, men vill försöka få lite basics med mig. :-)


Men jag läste nu på nätet att Henri di rivel har movidder ända till 34. Kanske kan denna sadel vara en lämplig.

hmm..till Julia_v; om man tex har en sadel man verkligen e sugen på ang märke, inte tar väl s.mak. hem den för o testa den på en försökshäst?? :confused: (dvs min) eller?? vore ju kanon i så fall... :d men dom kanske har dom flesta i lager iof. Verkar ju så när jag inspekterat tidigare fall :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett stort problem som jag inte ser lösning på :confused: Har nu åkt skyttetrafik till min butik för att prova sadlar. Här om dagen...
Svar
11
· Visningar
3 207
Senast: moon
·
Utrustning Vad motsvarar Jacson Santa Cruz x-vid i Henri de Rivels och Zaldis bomvidd? Har en Jacson Santa Cruz New England som jag älskar, men...
Svar
4
· Visningar
2 552
Senast: Fiorano
·
H
Utrustning Har bestämt mig att sälja min jacson hopp sadel som är snygg att titta på men jag trivs inte riktigt med den. Många har mailat till mig...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp