Bukefalos 28 år!

Nytt år och en life makeover i sikte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det exakt 2 månader kvar innan jag tar över huset. Det känns lite overkligt och ibland funderar jag på vad sjutton jag har gett mig in på.

Samtidigt surrar huvudet av en massa tankar på sådant jag skulle vilja göra, bl.a. odlingsprojekt och att skaffa lite olika djur. Det sistnämnda känner jag mig lite byxis inför. Jag tycker nämligen det är så otroligt jobbigt om/när djuren blir sjuka och så blir man ju så uppbunden med djur. Hur som helst så kommer jag att bli med katt då säljarens katt kommer att stanna kvar i huset. Bara där känner jag att "hjälp, hur ska jag ens kunna resa bort i några dagar med ansvar för en katt?" Men alla säger att katter klarar sig, bara de har fri tillgång på mat och vatten. Kattlucka ska jag också sätta in så kissen kan välja själv om den vill vara inne eller ute, utan att behöva be mig öppna. Men det är ju det där med tillsyn. Hur länge törs man vara borta utan att katten är under uppsikt? Inte mer än max 2 dygn skulle jag nog själv säga.

Känslorna inför flytten spretar verkligen. Ena stunden känns det som "hjälp, vad har jag gett mig in på". I nästa stund kan jag sucka och tänka "pust, vad jobbigt att flytta" och bara en stund senare ändras tanken till "jippi, vilka otroliga möjligheter jag får! :bump:" Och det är i det sistnämnda läget som jag bubblar över av idéer.

Jösses, vilket spännande år det här kommer att bli!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
871
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 949
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 116
Senast: McFlurry
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp