NYTT DATA VIRUS PÅ GÅNG!!!

Qodrofenia

Trådstartare
Vill varna alla!!!!det finns att läsa om inne på aftonbladet!många av mina nätpolare har varnat mig att ha datorn på mellan 20.00 och 23.00 Är det nån mer som hört det :confused: eller är det bara mina konstiga polare/Hanna
 
Sobiq har farit runt sen i förrgår...

Det bästa sättet att skydda sig på är ju att ha ett uppdaterat antivirusprogramm.
 
mmmm men som vanligt så är jag sent ute :crazy: :angel: tack i vilket fall!Men jag tänkte oxå på alla som inte viste och ville varna dom! :D
 
det står att den sprids via mail, kan man få viruset även om man inte har mailen öppen & inte öppnar några okända mail/filer?
 
Du kan kun få viruset dersom du kjører det programmet som utgjør viruset. Dette programmet er det som sendes som vedlegget via mail. Dersom du ikke åpner noen av dine mail eller leser deres vedlegg er du igrunn veldig sikker (men noen virus spres via mail hvor vedlegget åpnes automatisk uten at du har valgt å lese vedlegget). Virus kan forøvrig også spres via nettsider hvor du selv velger å laste ned noe. Hold deg unna vedlegg og nedlastbare filer fra obskure nettsteder.. Det er lurt!

Uannsett bør du oppgradere virusprogrammet ditt, eller legge inn et dersom du ikke har. Da er du på den sikreste siden..

<frust>
*grrrr* Dumme virus (eller orm er vel egentlig denne Sobig.f) sender mail til masse kjentfolk med meg som falsk avsender. Alle tror de får mail fra meg, men jeg er jo virusfri for jeg har jo ikke Windows engang.. Så egentlig er en måte og kanskje den aller sikreste måten å gardere seg mot virus og faktisk ikke kjøre Windows. Men desverre er ikke dette kanskje praktisk for alle og enhver, men et godt alternativ mener nå jeg.
</frust>
 
Jag börjar blir väldigt trött på Sobig_f nu!!!! Nu är jag uppe i 111 virusmail i min låda på Yahoo. Man kan ju för bövelen inte stoppa dem heller. Jag hade fått 8 av gunnar här på Buke, och resten av aftonbladet och expressen samt en massa folka jag inte känner. Jag får även tillbaka en massa mail som masken försökt skicka från min mail.... Känns inte vidare tryggt att få sin mail kidnappad av maskar.......

Någon mer som fått en massa mail??? :mad:
 
Jeg har som sagt fått veldig mange mail. Sammenlagt med rene virus og mailene som kommer i retur pga at virusprogrammer finner virus i disse virusmailene som sendes ut med falsk avsender (deriblandt med min mailadresse) var 300 stk første dager, 400stk andre dagen, og noe mindre de andre dagene. Men nok! Uff..

Viruset sprer seg siste dag 9/9, og dreper seg selv 10/9. Nå har en klart å knekke koden, men viruset sprer seg vel rundt frem til det dør likevel. Og når først Sobig_f er dø, så dukker det vel opp et nytt om tid og stunder. Heldigvis er de sjelden like hissige som dette, men det kan jo bli en utfordring til virusprogrammere og få til det (og ennå skumlere er hvis de velger en mer skummel variant som gjør langt mer fysisk skade enn hva sobig_f gjør).
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
921
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 741
Senast: Filit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp