Nytt jobb, men känner mig vilsen.

Cydonia

Trådstartare
Behöver lite råd..
Jag har tidigare jobbat inom krogbranschen som bartender och servitris, samt inom stall som hästskötare/groom/beridare, och även en liten tid inom kontorsjobb på bemanningsföretag (administration).
I år kände jag dock att jag ville fördjupa mig inom mina administrativa kunskaper, samt börja på ett företag som erbjöd intern utveckling och bra lön.
Jag har alltid haft tankarna på att starta eget i framtiden, men då jag har grov beslutsångest när det gäller utbildningar så vill jag jobba mig fram till en grund av kunskap innan jag väljer min framtid.

Så.. nu har jag alltså fått privilegiet att bli anställd på ett framgångsrikt företag, som valde just mig utav alla de ansökande som många säkerligen hade otroligt mycket mer erfarenhet och utbildning än vad jag har.
Jag har nu jobbat där i lite över en månad, och det här jobbet kan ge riktigt bra med pengar om man är bra på vad man gör. Och det är jag! Eller?

Jag sköter mitt jobb, jag trivs med mina kollegor, men det känns inte..rätt.
Och jag får ångest när jag tänker på det, jag känner mig bortskämd som inte uppskattar mitt jobb till fullo.. vet inte vad jag ska göra.
Nu har det gått så långt att jag sjukanmälde mig från jobbet idag.
Låg uppe hela natten och grubblade över mitt liv, var helt slut på morgonen med illamående och yrsel. Kände paniken krypa inom mig.

Jag längtar tillbaka till hästarna..men lönen och arbetstiderna var vad som fick mig att sluta.
Jag sökte dels kontorsjobb för att få en bättre inkomst och bredare kunskap, men också för att få mer tid med min sambo på kvällar och helger.
Jag längtar även tillbaka till restaurangvärlden, men att alltid jobba helger, kvällar och nätter tog hårt..
Fast ändå saknar jag det, enkelheten lockar..

Jag har haft djupa dalar tidigare i livet, som alla någon gång har, mina handlar främst om psykisk ohälsa inom familjen som tyngt ned mig sedan ung ålder.
Den här jobb-nystarten skulle väl trigga igång en personlig nystart med, hoppades jag på.

Jag vet inte vad jag vill, kortfattat. Hjälp..
Vad kan man göra i dessa situationer?
Jag har nu i samma veva börjat få mer och mer skit som händer fysiskt och psykiskt, som självklart lägger på ytterligare belastning. Tidigare skador som jag inte tagit hand om och som nu ger daglig smärta.
Jag känner mig som en alkoholist som ska ta det första steget, jag erkänner, jag börjar få psykologiska problem gällande mitt liv och orkar snart inte med mig själv längre.. eller är jag bara svag.
Jag vill leva mitt liv och känna mig lycklig, självsäker, och stolt, för det är den person jag vet att jag vill vara. Det är den jag är inombords.
Men hur tar jag mig dit..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 474
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 288
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 889
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp