Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har 7,5 månad gått på jobbet där jag är och jag håller på och avslutar. Det är de snabbaste månaderna i mitt liv, herregud vad fort det gått.
Jag har en vecka kvar och sedan lämnar jag tillbaka stället till ordinarie chef.
En otroligt tuff tid har det varit, men grymt lärorik. Riktig crashcourse kan man säga, men trots min chefserfarenhet som var NOLL innan så har det tydligen gått ok, även om det inte alltid känts så. Var på avslutningssamtal tidigare i veckan och fick bara positiva omdömen, och min chef sa att en tydlig indikator är att det har varit tyst från både personal och anhöriga - och de brukar vara väldigt "kommunikativa" annars och höra av sig till honom. Ledningsgruppen har bara haft positivt att säga och chefen har noterat att jag inte verkar uppfattas/behandlas som en vikarie eller "reserv" utan som en ordinarie medlem i gruppen och flera andra chefer har kontaktat honom och berömt arbetet.
Jag har tagits emot väldigt väl av ledningsgruppen och alla har verkligen hjälpt till med det de kan så det är jag tacksam över. Gällande enheten och personalgruppen där så har jag ju varit otroligt frustrerad stundtals, och har fått stå i en del stormar och ta emot ett och annat. MEN - den sista tiden har jag märkt av en förändring och det har jag pratat med dem om. Det är en lång väg kvar innan stället mår bra igen men nu finns det en rörelse framåt och när jag träffar personalen är de frustrerade, men inte längre så väldigt arga. Flera har även hört av sig nu och sagt även de att det är långt kvar, men så stabilt som vi haft det nu har vi inte haft det på länge och att de är ledsna över att jag inte är kvar.
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att ordinarie chef tar vid och fortsätter med allt som är uppstartat, och slutför det - istället för att byta riktning igen. Det hade varit roligt att få höra om ett tag att det börjar rulla och att de är lite gladare.

Men, vad ska jag göra nu?
Planen var att gå tillbaka till min arbetsledartjänst, men i förrgår blev jag erbjuden en tjänst på ett ställe jag jobbat tidigare - så samma ställe men annan roll, och jag har tackat ja.
Nu blir jag samordnare på en högstadieskola och kommer ha en del riktade uppdrag mot särskola (både grundsär och gymnasiesär) så kommer ha en fot kvar i verksamheten jag varit i nu, och ha en del samverkansuppdrag med flera av kollegorna jag har nu. Tjänsten är ny så uppdraget är inte helt tydligt än, men det struntar jag i, det blir mer påverkansmöjlighet nu. Känns jätteroligt, jag trivdes väldigt bra på den skolan tidigare så det blir lite som att komma hem - bara nytt kontor ;)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 215
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag står lite vid ett vägskäl och tvekar. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar kunderna, kollegorna, mina arbetsuppgifter, alla...
Svar
14
· Visningar
2 556
Senast: Asko
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp