nytt träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Komeli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 325
K

Komeli

Jag bestälde ett nytt träns till min polle idag :) :rofl: det kostar 95kr, men en kompis i stallet har ett sånt så jag vet va jag köper. inte direk grisen i påsen om man säger så :smirk: Hennes träns var väldigt hårt i början men hon tvättade det med sadelfett och varmt vatten så blev det jättefintt :) :) :) Jag LÄNGTAR tills jag får hem tränset, jag tycker det är så fintt i katalogen och på hemsidan :love: :love: :love: vet inte riktigt hur man läger upp bilder, men jag försöker. skyll inte på mej om det inte funkar :mad:
http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/2000.jpg

Sv: nytt träns

Vad kul att du blivit kär i ett träns, det har jag också. <3 Hittade ett på eurohorsemässan, ett kastanjebrunt westernträns med silverstjärnor och råhud. ILOVEIT.

Jag hoppas att du kommer trivas med ditt nya träns.
Eftersom jag kände igen bilden så vet jag varifrån du köpt ditt träns och jag vill bara varna dig för att det kan vara mkt konstiga storlekar! Jag har själv ett träns därifrån, inte samma modell som det du beställt visserligen, men det är märkt Cob men jag får ha sidstyckena på högsta, nosgrimman på andra hålet och käkremmen i mittersta hålet, achenremmen (som jag inte använder) är i storlek ardenner typ och pannbandet är för litet...
Köpt sadel från samma ställe och samma sak med den, fick inte storlekarna som var beställt...

Jag säger inte detta för att vara taskig, men det kan skilja mkt mellan träns och träns...

//Lillan

det är inte läder i det tränset. Det är papper...:crazy:

Men köp om det är ett sådant du vill ha..

inget illa ment men köp hellre ett träns med bättre läderkvalitet. Jacson har bra träns som inte är så dyra.Man får vad man betalar för...:crazy:

det där är ett av de värsta tränsen som finns, lädret är helt hemskt :crazy: :crazy:
skulle stast lite mer pngar o köpa ett lite finare träns.
Man få som sagt precs det man betalar för.

Jag har inte sådant där träns, men om det inte är av läder så är det klart att kvaliten är sämre. Men det kostar bara 95 kr och billigare träns hittar man knappt. Så för 95 kr "gör det inget" om det låsnar i någon söm, men kostar ett träns 899 kr är det klart att det svider lite mera. Men hoppas du blir nöjd och viktigaste är ju att hästen och ryttaren är nöjd med tränset! :D

En liten fråga?
Har du varit nere på börjes och kollat in alla billighetsträns dom har där???
Jag är UPPVÄXT med billighetstränsen där.
Och jag har många liggande som fortfarande är hela.
Enda anledningen till att jag köper dyrare numera är för att jag vill ha ett snyggare då jag inte gillar den stilen!

:bow:

Jag kan inte göra annat än instämma och JA, då har jag faktiskt sett hur kvalitén är på Börjes allra billigaste träns. Som papper och riktigt kass passform också. Typ minimalt liten nosgrimma och super långa käkremmar, har inget själv för jag anser att de inte hör hemma någonannstanns än i papperskorgen.. eller på leksakshäst.. jag skulle aldrig ens Våga ha ett sådant träns, men det är ju jag det.. De som gör tränsen kan omöjligt veta hur en normal häst är skapt.. :smirk:

Men som sagt, är det ett sånt träns du vill ha, så köpt det då. Ingen kan ju hindra dig men jag skulle aldrig ens våga köpa ett sådant själv..

Senast ändrad:

jag håller med.... Tränsen ser jättefina ut i katalogen men är väldigt tråkiga att ha o göra med.... torra o hårda.. har själv betställt en hel del därifrån.. men det är ju en smaksak såklart! När jag var på Globen förra året köpte jag ett träns från "Sjöhgen" för 549:-...... o det är ett riktigt riktigt bra träns...mjukt o fint o jättebra passform...så det är helt klart värt pengarna.. o inte var det väl så dyrt ??:banana:

Jag får nog hålla med på vissa grejer, min syster köpte ett träns och det gick sönder i en sån där hälla man stoppar remmarna igenom, den gick av typ. Och ett par tyglar av samma märke från samma ställe, likadant..

Men sen dom vävribbtyglarna jag har därifrån för 35 kr :D De är jättebra! :eek: De håller super.

..fast sen har ju börjes en hel del bra saker oxå... köpte en fårskinnspadd därifrån som jag är supernöjd med.... o även en del täcken håller bra kvalité...
Men sen beställde jag även senskydd (för 90:- lr så ) o dom gick sönder dag 1....:(

Visst så betalar man ju efter vad man får.. men även om saker är billiga o av ngt sämre kvalité än många andra dyra märken så ska det väl hålla för ändamålet??:bump:

Piruette skrev:
..fast sen har ju börjes en hel del bra saker oxå...
Visst så betalar man ju efter vad man får.. men även om saker är billiga o av ngt sämre kvalité än många andra dyra märken så ska det väl hålla för ändamålet??:bump:

Ja visst är det så. Tränset jag har är det inget fel på lädret i, trots att det hängt i sadelkammaren i flera år och vid ett flertal tillfällen börjat mögla (fast det kanske lädret därifrån behöver göra för att bli bra?:rofl: ) Grejen är bara att storleken är jättekonstig! (som jag skrev tidigare) min pålla blir superirriterad om jag tar det pannband som egentligen hör till, det blir för trångt. Ochhur en häst som har lite mindre huvud än henne ska kunna ha tränset (det är ju märkt cob och hon har sidstyckena på översta hålet)... Förstår inte hur tillverkarna tänkt.
Har även ett täcke därifrån, ett termotäcke som är meningen att yp ha i stallet eller under ett regntäcke. Har mest hängt i sadlkammaren då det prasslar nåt fruktansvärt och blir alldeles stelt vid minusgrader ute.
Beställde ett fleecetäcke i storlek 95cm till vår shettis. Täcket är bra över ryggen men hänger ändå ner till knäna på henne....

Det som är tråkigt är att man inte kan veta om man får ett måndagsexemplar eller inte...

//Lillan

Jag köpte ett träns på Hööks som kostade 50 kr. BAra ett träns sopm jag skulle ha när det regnade och inte ville ta ut dom finare tränsen i spö regn.
Köpte det för 1 år sen och det är hållt vad pengarna har lovat. Nu hänger det i stallet och användas inte.

Sen så köpte jag ett träns för 300 kr på Göfab ( för typ 2 ½ år sen) då dom hade utförsäljning av lagret. Behövde ett träns då det jag hade skavde och passade inte riktigt. Jag har det tränset än och lädret är mjukt och följsamt. Men tyvärr så gjorde hästen ppollen sönder fästet till "snoken" så jag ser mig om efter ett nytt dressyr träns.

Och nu så i sommras så köpte jag mig HorseHead Pullarnosträns på Hööks 650 kr. Helt ok men konstig i storleken. Måste nätan ha på innersta överallt. Har det och hoppar och rider ut i.

Nu så ska jag köpa ett rundsytt träns som jag bara har förälskat mig i.

Att köpa lädersaker är jätte svårt och kostar om man vill riktigt bra saker.

men sen så måste man nästan putsa jämt om man vill ha ett bra och mjukt träns.

Den modellen från det postorderföretaget har jag köpt med jämna och ojämna mellanrum nu i 15 år och har varit jättenöjd med produkterna. Nu är ju inte tränsen längre i originalskick utan det har plockats friskt och blandats för bästa passform. Som ngn skrev kan de vara ojämna i storlekarna, men det har jag upplevt med andra dyrare träns oxå om man har en häst som inte följer måttena.

jag håller med.... Tränsen ser jättefina ut i katalogen men är väldigt tråkiga att ha o göra med.... torra o hårda.. har själv betställt en hel del därifrån.. men det är ju en smaksak såklart! När jag var på Globen förra året köpte jag ett träns från "Sjöhgen" för 549:-...... o det är ett riktigt riktigt bra träns...mjukt o fint o jättebra passform...så det är helt klart värt pengarna.. o inte var det väl så dyrt ??

Träns för 1000;- och uppåt kan man börja kalla att det är dyrt (för dem som inte har såå mycket pengar :angel: )
Själv har jag ett träns från h**ks och jag vill inte köpa några fler träns därifrån :crazy: det är hårt än och jag har haft det i 2 år :mad:
Vill inte ha något från b*rjes heller då min kompis hade ett ungefär likadant som dig och det var rena skiten rent ut sagt! :eek:
Jag har lärt mig en sak nu; köp aldrig "mäkeslösa" träns.
Men jag tycker att stübben verkar dålig, just pga att det kommer i från h**ks...är jag konstig då :confused:

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag har faktiskt fastnat lite för Börjes nya Kingston-träns. Är det någon som vet hur det ser ut i svart? 2
Svar
33
· Visningar
2 097
Senast: Midnightwalker
·
H
Utrustning Någon som har det tränset från Börjes?? Tänkte beställa då jag tyckte det var snyggt, någon som vet hur det är i lädret och storlek...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Filippa99
·
S
Utrustning Skulle behöva lite tips och smakråd till ny utrusting. Får förhoppningsvis hem min nya häst om ca en vecka! Det är en stor fux med lite... 2
Svar
31
· Visningar
2 153
Senast: Mazarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka