Bukefalos 28 år!

oäktingar eller nåt...

Sv: oäktingar eller nåt...

Jag blir bara lite frustrerad... :smirk:
För rent rasmässigt så ÄR hon ju ett fullblod. Inte ens tillverkad med semin, dvs inte ett "halvblod av fullblodstyp"... (vilket många tror eftersom hon är reggad hos ASVH)

Jaja, ni kan ju förmodligen inte hjälpa mig mer i frågan ändå, men jag hoppas ni förstår min lilla frustration
TACK för ert engagemang iaf! :bow:
 
Sv: oäktingar eller nåt...

Glöm iden att försöka starta en häst som har gått som ridhäst, du kommer bara få en långsam och skadad häst kvar... Det krävs många månaders grundträning och det är bevisat att hästarna behöver göra kortare snabbjobb som tvååringar för att klara av belastningen på skelettet och ligament samt utveckla lungor och hjärta tillräckligt.

Jag skulle gissa att ditt framtida fbl-föl efter ditt fbl-sto reggat i ASVH blir reggat på samma ställe som halvblod. Vill du testa på att avla galoppörer så köp eller låna ett sto med bra härstamning och meriter för den grenen. Naturligtvis kan man ha tur med egna "hemkok" men det krävs flyt för att föda upp framgångsrika galoppörer även om man har bra härstammningar/meriter på båda föräldrarna. Tänk på att det föds ca 10 000 travföl i Sverige varje år och Ina Scot var ett undantag...
 
Sv: oäktingar eller nåt...

Hej här har du honom gå in på http://www.pedigreequery.com/
och skriv i namnet så har du hela stamen. Lycka till.


DITTON WOOD (GB) b. H, 1977 DP = 10-2-0-0-2 (14) DI = 6.00 CD = 1.29 - 17 Starts, 3 Wins, Places, 7 Shows Career Earnings: ~£10.000

Owner: Lene Nissen-Lembke, Sweden
Breeder: White Lodge Stud ltd, London
Winnings: 17 Starts: 3 - - 7, ~£10.000

Died in 1996
 
Sv: oäktingar eller nåt...

Har aldrig hört talas om Ditton Wood. SG måste kunna tala om ifall Ditton Wood har varit gdk och verkat i avel i Sverige eller genom förfrågning till England. Annars är de gamla hederliga hingstkatalogerna som gäller. Föresten har Ditton Wood verkat i sverige???
Han var en tvättäkta englandsuppfödd hingst e. Moulton och med 17 starter. Någong gång råkade han ut för en bäckenskada vart och när vet jag inte exakt men detta har påverkat hans utseende men inte hans förmåga att avla. Han har även verkar i avel i England men troligen mest i hunteravel.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: Asko
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 328
Senast: chap13
·
Avel Denna hingst är bla godkänd i Hannover, Oldenburg mfl. Han är topp 1% av de tyska dressyrförärvarna, han har en son som är godkänd i...
Svar
16
· Visningar
2 694
Senast: FadeAway
·
Avel Jag har ett engelskt fullblodssto, som är registrerat som fullblod (raskod 01) men i fel avelsförbund, dvs hos ASVH. Hennes pappa...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp