Oansvariga hundägare!

Varför skulle de bita mot halsen :eek: Jag har sett åtskilliga polishundar tränas och INGEN har någonsin tränats för att bita i halsen. Kolla bara igenom sortimentet som finns för träning av skyddshundar, det finns garanterat ingen utrustning för att skydda halsen...

Hunden ska STÄLLA busen under skall och försöker busen att springa iväg så rusar hunden ifatt och tar tag i armen eller biter/stöter högt upp på ryggen/nacken.
 
Blev du oredentligt biten bör du då ha ett rejält ärr som minne av den incidenten. Ett ordenligt bett är ett sådant som lämnar större märken än ett par hål i huden.
Har du fått ett sådant kan jag inte alls förstå att du är beredd att ta ett par sådana till. Vill du verkligen bli allvarligt skadad?

Att du lyckades sparka av benen på den framrusande hunden ser jag som en ren lyckträff eller så hade hunden ovanligt svaga ben. Räkna inte med att du kan göra det igen.

Jag pratar heller inte om hundar som är tränade att döda, utan helt vanliga hundar med en förmåga att bli rejält förbannade. En hund här i grannskapet blev påflugen av en sådan vanlig hund och den hunden viftade inte ens på öronen när båda hundägarna sparkade och slog allt vad de hade. Den gick istället igång på sin sociala kamp och tände bara mer och mer.

Nej, en hund inställd på att klippa min hund slutar inte bara för att jag lyfter upp min hund, men jag gör det svårare för den. En stor hund klarar dessutom angrepp bättre än en liten, så behovet av att lyfta den är inte lika stort. En malteser har dock inte en chans mot exempelvis en schäfer. Det har en GD.

Du har rätt i att de flesta hundar avbryter sin framfart opm de möts av en ilsken hundägare, men den dagen det kommer en hund som inte gör det så ligger du illa till. Då kan du stå där med ditt självförsvar och tro att det gör någon skillnad. Att ha en övertro till sin egen förmåga är bara riskabelt.
 
Faktum är att det idag avlas fram fler och fler hundar med en mental obalans. Det märks främst hos brukshundraserna och beror till stor del på att raserna ska snuttifieras för att passa alla.
 
En hund som måste bita tar oc boiter mot halsen och håller kvar där tills hundföraren(polisen) kommer och kan gripa den!
Att döda får bara förekomma då den handlar i självförsvar och nått HUNDFÖRAREN ge kommando till hunden att göra HUNDEN ska ALDRIG på eget bevåg bita av nacken!!

Fel!
Tjänstehundar hos polis i väktare lärs att bita i armen och ska släppa då föraren beordrar stilla eller då den bitne själv stannar upp. En tjänstehund får inte döda en människa och föraren får ej heller beordra det. Det ges heller inget kommando när hunden ska bita utan hunden biter på eget bevåg då överfallet kommer. Detta därför att föraren inte hinner kommendera om överfall sker och kanske ej heller ser att det kommer. Tjänstehundens funktion när det gäller just den biten är att skydda och bevaka. Då krävs även ett eget initiativ från hunden, men hur handlingen ska utföras lärs in.
 
men hur ska stela agda på 90 år hinna/kunna/orka ta upp sin lilla pudel när mördarhundarna kommer. Även om hon hinner och kan så orkar hon aldrig stå emot när hunden hoppar på henne och försöker att få tag i pudeln fido, eller hur? :D
 
Va hemskt för din hund
:(

Min lilla hund har också blivit påhoppad några gånger, men utan allvarligare skador. Nu är hon "stor-hund-rädd" för det, även när det är en snäll gammal hund som nosar lite på henne så piper hon vääääääldigt högt :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 713
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 237
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp