Oansvariga hundägare!

ja men en elpistol funkar som så att den slår ut nersystemet någon nimut= hunden faller ihop och kan inte röra sig!!
Tills hundägaren kommer å kan koppla sig hund..
OCH om man nu inte har en pistol skulle jag sparka ihjäl huncen utan att tveka i självförsvar.Vrida nacken av den eller nått.
och har man tränat sin hund i iop ellerliknanmde tar jag förgivet att man även har 100% koll på sin hund och 100% väluppfostrad!

Hundar som går till attack mot andra hundar OCH människor är inte bra dom ska avlivas på sturt. behöver inte vara hunden det är fel på utan dess ägare som lärt hunden att bita ihjäl andra hundar å människro men sånna hundar är farliga och ska inte leva!!1

Som sagt jag kan bara tala för mig själv men jag skulle UTAN att tveka ha ihjäl en hund som kommer till mig å min hund å går till anfall!!!
Kommer dom bara fram å skäller å viftar med svansen skäller jag bar på huneden å säger fyyy gå bort.Men ojojj om den skulle gå till anfall!! :mad: :mad: :mad:
 
Även elpistol (taser) kräver licens och får inte missbrukas. En taser är jämställd med vanliga skjutvapen, vilket innebär att du inte får skjuta hur som helst med den.

Jag skulle dessutom vilja se dig sparka ihjäl eller bryta nacken av en hund i som väger över trettio kilo. Du har inte en sportslig chans. En hund i den storleken är dig helt fysiskt överlägsen. En hund med ordentlig skärpa eller social kamp blir dessutom bara mer sporrad att bita ju mer du sparkar. Jag förstår att du vill skydda din hund, men det finns bättre sätt än att ge dig in i ett slagsmål där du är given förlorare. Visst är det ofta så att ett par rediga sparkar mot revbenen får många hundar att backa, men den dagen man träffar på en som inte backar kan det gå riktigt illa. Därför bör man vara rejält duktig på att läsa hund innan man ger sig in i det hela.
Du som har en liten hund kan ju lätt lyfta upp den och försöka skydda den med din kropp.

Hundar som busktränats är ofta inte alls lydiga. Det är just därför de busktränats och inte på en BK eller OG.
 
Jag kan sparkas.. tro mig ;) kan dessutom trycka på ett ställe på kroppen så man blir förlamad.(korttidsförlamning) så jag skulle utan tveka hunna ha ihjäl en hund om jag vill! Ett bett i armen har ingen dött av!
Bara ta tag i en träpåle med spik på och slå hunden på sen reser han sig inte mer. Så som denna mamam som är berädd att hundarna kommer kan gå med en träpåle OM dom kommer!

FAST det bästa är ju att man ser till att avliva desa hundar på sturt!!!!

Ja det finns dom som tränar sina hundar till att dra vilket är olagligt!
finns MÅNGA som har tränade hundar att döra och kampa som SLÄPPER sin hund när dom ser en anna som går med en hund JUST för deras hund ska bita ihjäl den andre hunden!!

Finns folk till allt.. dörför ska man införskaffa djurkörkort typ som körkort så får amn 2BESIKTIGA" sina djur 1 gång om året så manser till att allt går bra till=)



Men jag håller med dig en rottishane på 50 kilo har lätt om kull en människa som inte kan eller vet hur man gör för att slåner en hund!
Har hunden kopplet hängandes runt om kan man slå runt det runt munnen så hunden inte kan gapa då är den ofarlig sen är det bara till att läxa upp hunden ta den i beslag se till att äagren skriver under att amn får hunden och att den godkänner en avlivning åka till djursjukhuset och ta bort hunden!!
Hotar amn med anmälning för mordförsök och lite annat till hundägaren så skriver dom lätt på!!!

Dt är bara att var STENHÅRD i sånahära frågor!!!! ALDRIG ska en hund gå till attack för att döda!!
Att man tappar hunden om den springer för att leka är en annan sak men när man slöäpper hundar eller "RÅKAR" Tappa sin kamphund så ska dom fan sättas dit dom jävlarna...
Ursäkta språket men blir så jäkla arg !!

vissa ska fan int ha hund!!!
jsg tar INTE upp min hund det är fel.. då blir MIN hund rädd då visar jag ju för min hund att andra hunda ÄR farliga via att ta upp han...Min mor är rädd för ALLA hundar utom min.. honvar ute och gick å då kom en gubbe gåendes med sin shäfer.. mamam slänger sig på min hund å tar upp han.. varav gubbenslänger sig på sin hund å tar upp han....varav min mamam tittar storögd på gubben är han inte klok vad gör han tänker hon!!!!

Varför tar du upp din hund sa hon.. tja varför tar du upp din frågade gubben!!!!

En sak värd att tänkas över=)
 
För det första, en hund som slåss/biter andra hundar är det i regel absolut inget fel i skallen på - tvärtom!(läs etnologi!)

Likså gundar som biter mäsnnikor - däremot är det OACEEPTABELT.

Har fotat väck ett par hundar, men det är efter att huniit överväga vad för hund det är(attityd-itne ras ect) Som sagt vissa hundar trigagr man på det sättet.

men att tro att en människ akan fota ighjäl en stor hund, utan att ha speciall kunskaper eller en sjudjävla tur..lycka till *flin*

Var det jäller schäferlyftande brukar min kille köra det ibland :D likdnat så gör han det ibalnd när han ser att folk på bussen varit rädda odyl..brukar utlösa ett å annat gott skratt.När den tuffe killen lyfter upp sin doberman å frågar tanten om hon verkligen kan hålla den där farliga hunde - å att hon inte ska skrämma lilal snutten

Kommer snart sälla mig till skaran av småhundsägare - och det VIKTIGASTE att komma ihåg är fakstiskt att även småp hundar skall socialeserar och umgås med stora(lugna) hundar - för att lära sig ett korrekt hundspråk
 
För det första, en hund som slåss/biter andra hundar är det i regel absolut inget fel i skallen på - tvärtom!(läs etnologi!)
Etnologi i all ära, men man lär sig nog mer om hundens beteende om man läser etologi ;)
 
Fast i alla lägen är det faktiskt inte dåligt att lyfta sin hund. Man måste ibland visa att man faktiskt kan försvara flocken och att den lilla (o stora) hunden kan lita på att ägaren kan fixa situationen.
 
Haha, du hinner inte ens tänka tanken på att sparka innan hunden sitter i armen på dig. Har du blivit riktigt biten någon gång?
Det gör sjuhelvetes ont och kan inte på något sätt jämföras med ett nafs eller nyp. En medelstor hund knäcker armen med ett endaste bett. De har dessutom en smidighet och snabbhet som ingen människa kan konkurrera med. Ta och kom tillbaka till verkligheten innan du stöter på en hund som verkligen skadar dig. Det snack du kör med visar bara att du aldrig stött på en hund som verkligen gått till attack.

Att ens tro att du ska hinna sikta och trycka på en punkt på hunden är bara skrattretande. Var glad om du hinner dra iväg ett par sparkar. Finlir kan du helt glömma.
Att få kopplet runt munnen....jo tjen, kanske i en fantasivärld. Var lite realistisk istället, så går både du och din hund säkrare.

Har jag dessutom att välja mellan att lyfta up minn hund eller att se den bli köttfärs så väljer jag det förstnämnda. Hellre att hunden blir rädd än ihjälbiten.
 
En annan sak som är läskig är människor som beväpnar sig med elpistoler, piskor och spikklubbor...
 
Om jag har blivit riktigt biten nån gång.. Humm tänker räcker det med halsbiten av en rottis hane när jag var 12 år som riktigt biten?? :confused:

Jag har sparkat av frambenen på en stor hanhund(rottis doberman korsning) som ÄGAREN släppte när han såg min hund som "LEKSAK " till sin hund!! :mad:och kom galopperandes till mig och min hund med en inställning att döda min hund och mig!
Denna hund var just tränad kamphund! :crazy: vilken ägaren var vill jag inte utgå med för risekn att bli tagen för rasist!!

Jag led när hunden låg och hade ont det är inte hundens fel att den är som den är.
Men jag måste försvara mitt liv och min hunds liv!
Den hundägaren vågade inte ens komma fram till sin hund utan JAG fick ringa en veterinär som kom å avlivade hunden!

Sen om du tror att en hund som är tränad för att döda skulle stanna å vifta på svansen bara för att du tar upp din hund DET är skrattretande!!!

Sen om du står där med din GD hund hade du tänkt bära upp den med då eller?? :confused:

Sen har jag haft otur med just hundar tror jag..Jag tror inte det kryllar av lösa mördarhundar i detta land.Utan dom hundar som komme rloss är vanliga problemhundar som antingen har blivit bitna av en hund som valp och där har vi deras beteende mot andra hundar!!

Det går att täna bort och det räcker 99% av fallen att hålla en piska/pinna (sten och säga fyyy bort till hunden så stannar den!
ställs sinhund bakom en så man skyddar den(imitt fall ställa hunden mellan benen) :D
Förra somamren kom en stor svart hund lös den kom springandes med glada ögon å viftade på svanden den ville leka. men den får inte leka med min hund och det tillhör vett att hundägare FRÅGAr andra hundägare om hundarna får hälsa.. principsak för mig!!!

Fö bara för mIN är snäll hund betyder det inte att andra 'är det=)

Har man en hud som är aggresiv ska man inte bara säga att ähh han är så det finns inge å göra å rycka på axlarna..
FEL det finns nått att göra träna åka till en brukshundsklubb och få proffs hjölp lämna hunden till en hundpsykolog.Har man inte viljan att hjälpa hunden ska man ge bort den till någon som har viljan å tiden!!!
Skulle aldrig på långa vägar aceptera att min hund inte kudne gå lös coh titta på MIG även om det kom förbi en läckerbit till tik som löper..
Tränar vi så kräver jag 100% koncentration på MIG. å jag kan med min hund säga SITT sen kan jag gå iväg och han sitter still. sen kan min kompis gå förbi med en löptik han kan sniffa med sitter still gör han!!
Ska detta gälla bara små hundar tycker ni???

Håller med dig en hund som är lärd att döda ÄR farlig och det är inte alla människor som kan självförsvar som jag!
Men Om man genom att införskaffa hundkörkort att amn får göra ett litet teoriprov ett praktiskt samt en besiktning varje år så man har koll på att djuren mår bra och inte tränas till att dödas får man bort massa av %:en av mördarhundarna!
 
haha det lät roligt hehe nja kanske inte men som denna trådskrivare ÄR medveten om dessa hundar. jag menar bor jag på en gård och det är en hund som 8 av 10 promenadre kommer fram och ska äta upp mig å min hund då kan amn ju ha denna i bakfickan! :D
Fast det bästa är att man går till hundägaren i frågan till denna hund säga att dom får antingen föytta sälja hunden avliva den eller träna den till att sluta gå till anfall mot andra.. Mkt litet antal hundar som har lynnesfel!!
 
Nä det tycker inte jag beror iaf VARFÖR man gå med dessa saker.Går amn för att slå ner folk som bara går förbi så kan jag hålla med läskigt dessutom är det inte lagligt i det syftet=) :p

Men går amn med en träpåle eller ridpiska för att amn vet att runt omkring här någonstans finns det en hund vars ägare släpper hunden för den ska ha ihjäl mig och min hund så tycker jag inte det är läskigt!

Man måste kunna försvara sig!
jag har alltid pepparsprej i fickarn som jag sprejar hundarna i ögonen med om dom kommer till anfall.Nu har detta bara hänt en gång men jag var nära döden och det vill jag inte vara med om.Okej om ägaren råkar tappa hunen knappt ursäktbart mennär hundägaren SLÄPPER hundfan för att träna inför nästa kamp då blir iaf Blobas arg!!

Värden ser bara allt mörkare ut.. idag kan man inte ens gå själv på gatorna mitt i natten utan att ha STOR risk att bli rånad nerslagen våldtagen!! Eller bli uppäten av en hund
SJUKT!!
 
Det är läskigt om det är så allvarligt att du ska behöva gå med vapen.

Det är läskigt att du hellre har ihjäl en annan hund än lyfter upp din.

Och det är läskigt att du är beredd att börja slåss mot en hund som är tränad för kamp...
 
Nä har ajg sagt att en hund som är lärt att döda är totalt blåst??
Nä men det är FEL att lära en hund döda..En RIKTIG vakthund ska släppa in tjuven men inte ut!
En hund som måste bita tar oc boiter mot halsen och håller kvar där tills hundföraren(polisen) kommer och kan gripa den!
Att döda får bara förekomma då den handlar i självförsvar och nått HUNDFÖRAREN ge kommando till hunden att göra HUNDEN ska ALDRIG på eget bevåg bita av nacken!!

En sådan hund funkar som snäll familjehund till vardag.DÄR har du en RÄTT tränad"mördarhund" om man nu ska ens kalla dom det=) Tjänstehund låter bättere.

Sen finns det dom som tycker en pittbull är coola och slår på den och uppmanar den att bitas och gå till anfall mot ALLT som rör sig!
Dom åker på kamptävlingar för å vinna pengar medans hunden får kämpa för sitt liv och får ruskiga skador på sig!! :cry:
Sånna ägare kryllade det om där jag bodde förrut ska jag säga min anledning till att vi flyttade :crazy:

Inte som så att amn ska sparka på hunar som kommer springandes till en bara sådär.. men går den till anfall måste man kunna försvar sig med alla metoder då handlar det om liv eller död!!
 
haha men hör du inte vad jag säger flcika.... det hjälper INTE med att du lyfter upp din hund.. då hoppar bara hunden bara upp på dig och har omkull dig..
Sen finns det som som INTE kan lyfta upp sin hund.Alla har inte en liten hund på 3,5 kilo som jag!
Men bär du upp en GD på 70 kilo gör det han lär ju inte synas under din jacka :angel:

Jag går inte med vapen vad har du fått det ifrån?? om du löäser så sa jag att vad folk kan göra som VET att 99% av prommenaderna kommer det fram en hund som vill bita en å sin hund!

Och det är läskigt att du är beredd att börja slåss mot en hund som är tränad för kamp...

bBerädd?? tja vad skulel DU göra om det kommer fram en sådan hund då?? säga wii komsi komsi så ska vi leka???
Jag hanterade situvationen på liv å död hade jag inte slagit av hans framben hade JAG dött och MIn hund!!!
 
Jo jag har läst vad du har skrivit. Men jag förstår ändå inte hur du hellre skulle döda en annan hund än att lyfta upp din och iaf försöka skydda den. Sen om andra har stora hundar spelar ingen roll för nu var det dig och din hund det handlade om.

Jag säger inte att du går med vapen. (Förresten, vad är pepparspray om inte ett vapen?) Jag säger att det är läskigt om det är så allvarligt att det skulle behövas. Låter på dina inlägg som att du vill ha elpistoler och allt möjligt. Men det kanske du inte alls vill, jag kan ha missuppfattat.

Tja, kommer en hund tränad för kamp och attackerar skulle jag inte börja sparka och slå för jag har inte en chans mot hunden och den skulle bara bli mer uppspelt. Jag säger inte att jag vet vad man ska göra för att försvara sig från såna hundar, jag har ingen aning, men jag tycker det säger sig självt att man inte börjar SLÅSS med den. Svara gärna på varför du skulle göra så.
 
Citat:
"Jag tvekar INTE att lägga in en karatespark på en hund som kommer flygandes till mig å min hund..

OFTA det kommer framgalopperandes rottisar shäfter som JAG dessutom är LIVRÄDD för.. jag får panik och lägger in spark på hunden kastar sten skriker.Sen kommr ägaren och jag kan lova att ev livrädd Blobas får ett utbrott på ägaren.


Som sagt jag kan bara tala för mig själv men jag skulle UTAN att tveka ha ihjäl en hund som kommer till mig å min hund å går till anfall!!!

Bara ta tag i en träpåle med spik på och slå hunden på sen reser han sig inte mer.

Om jag har blivit riktigt biten nån gång.. Humm tänker räcker det med halsbiten av en rottis hane när jag var 12 år som riktigt biten??

Jag har sparkat av frambenen på en stor hanhund(rottis doberman korsning) som ÄGAREN släppte när han såg min hund som "LEKSAK " till sin hund!! och kom galopperandes till mig och min hund med en inställning att döda min hund och mig!

jag har alltid pepparsprej i fickarn som jag sprejar hundarna i ögonen med om dom kommer till anfall.Nu har detta bara hänt en gång men jag var nära döden och det vill jag inte vara med om." Citat slut.



Javisst måste man få försvara sin hund men hör du inte hur du låter. Hur ofta blir du och din hund attackerad egentligen?

Å andra sidan sägs det ju att hundar är goda människokännare :smirk:

Förlåt :o jag kunde inte låta bli - ta det inte personligt men när man sammanfattade delar av dina inlägg så får man uppfattningen att du är ganska :devil:.
 
Jag är LUGNT riktig :devil: när jag har rätt att vara det!!
JAG skiter i om folk har sina hundar till att kampa med elle rom man lköper hundar för att äta upp dom.Så länge jag slipper ah dessa mördarhundar runt min hals!!

Ska amn promt ha en farlig hund får man se till att ha den kopplad och ALDRIg å åter aldrig tappa den.Det är bara stört föbjudet! Tänk om ett barnhålle rhunden vad kan hända tror du?? ja en död unge å en död hund :crazy:

Jag har bllivit attakerad 2 gånger så jag höll på å dö av hunden!
En gång som 12 år då en råkade rappa sin rottis som kom som ett gehu ochhoppade på mig och högg mig i halsen.Har ärr kvar som påminner :(

Den andra gången var då jag sparkade av frambenen då ägaren till hunden släppte hunden medvetet för att den sjus skulel skada mig å min hund!

Sen har ajg bara stött på glada ller skälliga hundar och då tar jag min hund mellan benen och säger åt den andra hunden att försvinna . kastar sten om det behövs.Sen när ägaren kommer ger jag den en fin utskälling.

Å andra sidan sägs det ju att hundar är goda människokännare

Du har såå rätt så i det.. en hund som har en aggrisiv och elak ägare blir själv en elak och aggresiv hund..

Dessutom är det INTE mig denna tråd handlar om utan trådskrivaren jag skriver vad jag skulle göra bara!
att ta upp en hund förstärker bara den hund som är lös att blir MER intresserad av vad du har där innanförjackan och kommer garranterat fram då!
Dessutom blir den hund du bär upp rädd för ALLA hundar som kommer förbi det är ju LIVSFARLOIGA bäst jag hoppar upp i famnen!

Dörför bär ajg inte upp min hund!Du ska behandla alla hundar lika oavsett om den väger 1 kiklo eller 50 kilo!Min lilla på 3,5 kilo skulle lätt kunna bita ihjäl ett barn om han var felbehandlad så att tro att en liten hund är ofarlig är skrattretande=)


Självklart ska amn inte gå med träpåle eller elpistol jag tycker att det ska finnas att köpa bara så jag menade.. så amn Kan Aanvända det om man nu har en granne som denna med 3 stora gråhundar på 60 kilo och som är 80 cm höga minst!!! som dessutom går till anfall och ägaren bara står å kolalr på!!!!

MEN som jag alltids sagt denna medod är den sista. man ska ju anmäla detta till pilisen och ifrånta hundarna av ägaren å se till att ägaren ALDRIG få äga ett djur sen!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 716
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 241
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 941
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp