objektiv till d40

Shaklima

Trådstartare
Tänkte att någon här säkert kan hjälpa mig!

Jag vill ha ett nytt objektiv till min d40 och har därför kikat på nikkor af-s 55-200. Sen har jag dock hört att tamron har gjort ett objektiv med af-motor till nikon. Kan någon bekräfta och berätta vad det heter? Dessutom undrar jag om det är så att man bara kan fota närbilder med macro? Säg att man har typ det här objektivet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=274121

Leder detta bara till närbilder eller kan man även använda dessa som teleobjektiv, t.ex om man vill fota på tävlingar och dylikt?

Alla tips och råd tas emot met tacksamhet :D

Sv: objektiv till d40

Ämnet har diskuterats i evigheter, sök och du skall finna!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: cewe
·
S
IT & mobiler Jag vill framförallt fota hästar och med kitobjektivet 18-55 känner jag att jag inte kommer så långt på, vill då ha bättre zoom. Och...
Svar
16
· Visningar
1 591
Senast: Prosit
·
  • Låst
IT & mobiler Sitter här och kikar runt på olika objektiv, men känner mig ganska vilse. Har en D60 med tillhörande kitobjektiv (18-55), men jag...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Okej, jag är ju ny när det kommer till Nikon och har börjat snoka på telezoom... men jag blir bara mer och mer förvirrad... :o Jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 935
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka