Obokade dagar...

Sv: Obokade dagar...

Jag har väldigt mycket uppbokad tid. Jobbar kontorstider och bokar upp kvällarna långt i förväg. Ofta är det träffa vänner (laga mat ihop, gå promenad, ta en fika, AW osv) annars träning, ridning, tvätt osv. Men jag trivs med att ha mycket att göra! Skulle inte vilja ha mer obokad tid faktiskt, som det är nu är en vardagskväll i veckan "tom". Helgerna är av naturliga skäl ganska uppbokade också. Jag kuskar gärna land och rike runt på helger för att träffa vänner och systrar på annan ort, och de besöker gärna mig också och då "försvinner" ju ofta en hel helg till det.

Att det blir så mycket bestämt i förväg tror jag beror på att mina vänner har mycket att göra de också. Nu har jag iofs fler och fler vänner som bor på riktigt nära håll (typ grannhuset :D ) och då blir det mer spontant också. Helgresor har ju en tendens att bli billigare ju tidigare man beställer dem dessutom!
 
Sv: Obokade dagar...

Jag tycker ofta att allt jag vill göra, gör att antingen relationer, sömnen eller det jag skulle behöva/vilja göra får stryka på foten. Det är alltid ett himla kompromissande. Måste erkänna, att jag är mest tillfreds med vad jag hinner få gjort, när jag är singel. Fler som känner likadant?

Ja, precis så. Jag fyller så mycket mer effektivt alla små tidshål när det inte finns någon annan att ta hänsyn till för att lägga in pauser i sysslor och bara umgås eller för gemensamma matlagnings- och ättider och läggdagstider och gå-upp-tider... jag gillar att vara igång med precis vad jag känner för, precis så länge jag känner för det. Vill jag måla fönsterbågar eller tapetsera eller göra storkok till två på natten - och det vill jag ibland - så gör jag det om jag är själv utan att någon annan behöver ha synpunkter på det.

Och det blir väldigt effektivt och mycket gjort på det sättet tycker jag. Men det är ju inte alla som tycker det känns så förtjusande att leva så i ett förhållande, utan då måste något jämt prioriteras bort.
 
Sv: Obokade dagar...

Eller så är man singel och kan ha det så utan problem. Som jag.

*gillart* :D
 
Sv: Obokade dagar...

Senaste månaderna är det så tjockt i planeringen och utförandet av denna, att jag knappt hinner skita ifred :crazy:

Det här går inte, jag måste hitta en ny strategi nu!

Jag som hela livet varit ute i god tid, har plötsligt blivit tidsoptimist. Eller om det bara är en smått rebellisk handling att hinna slänga in både hundpromenader plus joggingturer, om än ganska korta sådana.

Det går i ett här och jag hatar det :wtf:
 
Sv: Obokade dagar...

Jag är uppbokad hela tiden typ, mitt problem är att jag har så många saker jag vill göra att jag inte begriper hur jag ska hinna med - det känns alltså inte jobbigt att ha mkt att göra, det känns jobbigt att jag inte hinner med mer... :(

Vill gärna hinna både träna och rida på vardagarna, vilket bara inte går om jag - som jag vill - ska träna pass och inte vill rida vid midnatt.

Vill gärna hinna tävla, men också följa med på utbildningar, konferenser och resor med jobbet. Vill träna med hunden och miljöträna henne - men också hänga på soliga uteserveringar, dricka öl och dansa hela natten på roliga klubbar.
Dessutom vill jag jobba mycket, prestera skitbra och bli grym på det jag gör, vilket innebär att jag vill jobba många timmar i veckan också. Jag avskyr dötid, tycker bättre om aktiv återhämtning. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
627
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 687
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp