Bukefalos 28 år!

Oengagerade medlemmar

B

**BORTTAGEN**

Sitter i styrelsen i en ganska liten hästförening (ca 120 medlemmar). Problemet är att jag tycker att medlemmarna börjar på att bli så oengagerade! Vi ordnar mycket olika sorters roliga aktiviteter; tävlingar, föreläsningar, kurser, träningsläger uteritter osv. men får oftast dåligt gensvar från medlemmarna. Det är alltså inte många som är med på kurserna, tävlingarna osv. Vad ska vi göra för att få dom mer engagerade? :confused:
 
Dra ner lite på verksamheten, så kanske medlemmarna börjar längta tills nästa träff. :D

Fråga dem vad de vill göra.

Hoppas att du lyckas :D

Nanne/ :banana:
 
Nä, dom är faktiskt inte så dyra! Vissa saker är till och med gratis ändå så kommer det nästan inga medlemmar!
 
Gå ut med en enkät och fråga vad dom är intresserade av kanske skulle vara en bra idé? Då får ni ju en bra bild av dels vad medlemmarna vill och dels hur många som är intresserade av olika saker. Enkäten kräver visserligen lite jobb men det kan ju vara värdefullt i längden om ni får en mer aktiv förening.
 
Det är precis samma sak i "min" klubb.. Alla vill att man ska anordna saker fast ingen vill vara med!?! Det går liksom inte ihop! Om man inte ordna något så får man höra det med.. Behöver oxå lite tips om hur man kan få medlemmarna mer engagerade!
 
Vi har precis samma sak i min klubb!! *suck* Spelar ingen roll om det är gratis eller inte, eller vad det är för aktivitet! Ingen kommer...Vad gör man? Jag vill också gäärna veta... :confused:
 
Vi vår klubb har precis skickat ut en enkät för att ta reda på vad våra medlemmar vill med föreningen. Bifogade även ett svarskuvert med enkäten och inbjudan till klubbfest. Vad är resultatet. Jo jag har fått in 26 enkäter av 100 st!!!!!!!!!! Endast 3 st utanför styrelsen vill komma på festen!!!!!

Det är verkligen så jag funderar på varför man sliter... varför är folk med i vår klubb för överhuvud taget??? :confused:
 
Svar i största allmänhet:

Folk kanske helt enkelt inte är intresserade av era aktiviteter? Många har det ju stressigt bara att hinna med arbete/skola, familj och häst. Naturligtvis är det ju i så fall dumt att säga att man vill att det ska ordnas aktiviteter, men det kan ju vara så att de inte vill verka griniga och negativa.

Som någon skrev, prova att dra ner på aktiviteterna. Vår klubb har väldigt lite "extragrejor" utöver årsmöte, städdagar, träningar, lucia och en årlig fest. Ofta så kommer det mycket folk när vi väl gör något! (fast inte alltid på städdagarna...)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 708
Senast: Exile
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 512
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 252
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp