Bukefalos 28 år!

Örtmedicin...

D

Dís

...är det någon av er som har erfarenheter av det? Positiva/negativa erfarenheter? (Håller på och läser lite om fytoterapi, alltså sjukdomsbehandling med örter, och är lite nyfiken på er som har erfarenhet av detta!)
 
Martha vet massor. *tipsar*

Det enda jag gett är svavelblomma och lakritsrot, och då var inte hästen *min*, skötte bara då. Detta gavs mot hosta, hjälpte inte så jättemkt eftersom hostorsaken fanns kvar. Men lite iaf. :smirk:

www.hippok9.nu hittar du massor av info. Sedan finns det ngn adress, www.bokebacken.com eller ngt liknande, som säljer örter.
 
Jag har blivit rekommenderad att ge Rölleka o Nypon till min häst som har dåligt immunförsvar, har blött näsblod osv. Har nyss börjat, så reultatet vet jag inte ännu, men hoppas... :)
 
Ponnyn har vid två tillfällen fått Djävulsklo när hon behövt lite hjälp vid uppbyggnad vid rörelsestörning och det svarar hon bra på.

Annars äter hon alltid vitlök och så får hon lakrits när de andra hästarna visar tendens till att hosta efter tex förkylning (hon har än så länge inte varit sjuk själv).

Ger även Örtmüsli profylaktiskt.
 
Tack för era synpunkter!

Nina --> Tack för länkarna! Hippo K9 har jag redan besökt (har "intervjuat" Sabina som har Hippo K9 till en artikel som jag håller på med) men den andra ska jag kika på! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är det någon här som har åkt på semester med sin hund utanför Sverige? Vilket resesätt, positiva/negativa erfarenheter? Hur reagerade...
Svar
2
· Visningar
281
Senast: Motacilla
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 530
Hundhälsa Funderar på att köpa en Emmi-pet, för att se om det hjälper till att hålla munnen frisk på djuren hemma. Är det någon här som har...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Kildegrei
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 965
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp