Över kÅt katt

Sv: Över kÅt katt

Men raskatten var en vuxen omplacering väl?

Ja, men vad spelar det för roll? Hon var ett år gammal när vi köpte henne, så vi kommer ju ha henne lika länge som bondkatten. Utslaget över ett kattliv så blir det ju väldigt liten kostnadsskillnad på att ha en katt från den är 3 månader eller att ha en katt från det att den är 12 månader. När bondkatten var 12 månader hade hon kostat oss 1400, när raskatten var 12 månader hade hon kostat oss 1000 kronor.
 
Sv: Över kÅt katt

*KL*

Svarar lite olika här nu.
Katten är en inne katt (i lägenhet) inte id märkt inte vaccinerad och min försäkring ligger på run30kr/månad. Risken att denna blir gravid är 0. Fattar inte att folk flippar när man säger att en katt är gratis :confused:.

Det kostar inte många kronor att ha en katt och det är ett enormt sällskap i många år. Vi skaffade min första katt när jag var 5 och jag har inte varit utan katt sedan dess (24 nu) Våran första katt hade inget av ovanstående heller och levde lyckligt (förutom en liten sjukdom 1 gång) hela sitt liv så jag förstår inte riktigt vad problemet är:confused:

Men just för att katten varit gratis, så borde du ju ha pengar över på kattkontot för att kastrera den? Den har ju inte kostat dig en krona hittills, och nånting kan väl en kompis man ska ha i 15 år vara värd? Om inte annat kan väl ostörd nattsömn för din del vara värt pengarna?

Jag tycker helt enkelt att du prioriterar väldigt konstigt. Så lite pengar som en kastrering kostar, och så mycket gladare båe katten och man själv blir av det, så är det bara dumsnålt att avstå.
 
Sv: Över kÅt katt

Men jisses, spela roll... Ja, jag begick dödssynden att inte kolla kön. Men hade TS haft hankatt hade jag dragit samma liknelse utan att kolla kön, men ur hankattsperspektiv.
 
Sv: Över kÅt katt

Jag fattar inget? :confused:

Ts= Civil Action = Man med katthona!

Humlan som håller ordning på både mig och annat på buke ;) tack igen humlan ;):bow:

*KL*
Ja ja jag fattar riskerna men samtidigt har ingen av (många) kompisars katter några problem att leva till 15-18 års ålder som o kastrerade. Men men får ta ett snack med min vet imorgon så får vi se vad hon säger. :cool:
 
Sv: Över kÅt katt

Humlan som håller ordning på både mig och annat på buke ;) tack igen humlan ;):bow:

*KL*
Ja ja jag fattar riskerna men samtidigt har ingen av (många) kompisars katter några problem att leva till 15-18 års ålder som o kastrerade. Men men får ta ett snack med min vet imorgon så får vi se vad hon säger. :cool:

15-18 år utan att bli dräktiga eller sjuka? Ja, det skulle jag kalla snortur faktiskt.
 
Sv: Över kÅt katt

Men jisses, spela roll... Ja, jag begick dödssynden att inte kolla kön. Men hade TS haft hankatt hade jag dragit samma liknelse utan att kolla kön, men ur hankattsperspektiv.

:confused:

Ja var bara nyfiken på om du förutsatte det, inget du behöver varken jisses dig över eller tro att du begått nån dödssynd för...
 
Sv: Över kÅt katt

*KL*
Katten är en inne katt (i lägenhet) inte id märkt inte vaccinerad och min försäkring ligger på run30kr/månad. Risken att denna blir gravid är 0. Fattar inte att folk flippar när man säger att en katt är gratis :confused:.

Det kostar inte många kronor att ha en katt och det är ett enormt sällskap i många år.

Jag har 2 innekatter, som är idmärkta, vaccinerade och försäkrade. En av katterna är kastrerad och en är okastrerad då hon används i avel hos sin uppfödare. Den okastrerade katten kommer att kastreras när hon inte används i aveln mer. Det är en billig summa för att veta att katten inte kommer drabbas av livmoderscancer, som är vanligt när katter går på p-piller alternativt får löpa tomma.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 533
Senast: gul_zebra
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 669
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 367
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp