Överfallen TROTS hund???

C

ChristinA

Jag cyklade just hem från jobbet, 00.30 en lördags kväll. Kände mig så försvarslös utan hund! Vanligtvis är jag inte ute utan hund.
Sedan kom jag att fundera över om det är troligt att man skulle bli överfallen/rånad eller liknande även om man har sin hund med sig???

Några teorier?
Någon kanske t.o.m. har någon statistik från försäkrings bolag eller så?
Jag vill ju gärna tro att man aldrig aldrig aldrig skulle råka ut för något när man har sin beskyddare med sig. Men så ser det kanske inte ut???
 
En kompis till mig blev "påhoppad" trots att hon hade hund. Men det tog inte lång stund innan killen ångrade sig... :angel: :angel:

Vovve inte vara glad... :cool:
 
Beror på vad det e för sorts hund.... hehe... bulldog e nog bra... :cool:
 
Jag tror inte att någon skulle våga hoppa på nån av oss om våra hundar är med. Två stora svarta belgare varav den ena låter massor även när hon är glad, skrämmer nog de flesta som har skumma avsikter. :D

Om du är ute med din GD är det nog bara självmordskandidater som skulle försöka något, om de inte har skjutvapen. :crazy: Småhundsägare däremot löper nog större risk för överfall trots att hunden är med. :mad:
 
Jag hade problem med kille som hotade mig på brev osv. jag skaffade en jättestor schhäfer, o sen var problemet borta!,

Nä, inte riktigt, :crazy: men jag ville bara säga att med honom med mig- han är väldigt stor och har väldigt stort huvud-ger massor respekt-
så känner jag mig absolut säker... på stan, i parker... överallt! ingen vågar hoppa på mig, i så fall endast självmordskandidater...
fast jag tror oxå att den som har mindre hund löper "större" risk att bli påhoppad...
 
Det är då ingen som ens tittat extra länge på mig ute på kvällen/natten när jag har med mig valpen! :)

Förut var det ofta knarkare och fyllon som försökte följa efter mig ute på kvällen, på väg hem från tunnelbanan eller så. Men som sagt, ingen tittar ens på mig längre.

Var faktiskt en vi mötte en morgon (!!) som raglade omkring och så raglade han mot oss och X tog ton och började mullra högt. Han backade genast och sa lite skrattande "Du är nog ingen man kan komma fram och klappa på kinden med den där stora beskyddaren!" sen raglade han vidare.. :D
 
i din stad hade jag inte gått ut utan hund när det är mörkt :angel:

Jag tror det beror lite på vad man har för hund.. kommer nån med en vavva eller nått litet tror jag inte dom bryr sig.. däremot om man kommer med en GD eller rottis tex så tänker dom nog efter mer än en gång ;)
 
PÅ nyheterna för en del år sedan så var det en som hade blivit påhoppad och mördad trots hon hade sin Golden med sig. Hunden blev också ihjälhuggen med kniv...
tror inte man ska känna sig helt trygg trots hund.
 
Fast jag bor granne med stans värsta område och sen jag fick min dobermann har de bara nöjt sig med att titta på mig. Det enda jag är rädd för är att de ska släppa någon av sina pitbulls på min hund.. vet ju vad vissa av dom håller på med.
 
Va fan är det för jävla ställen?
Jävla tur att man bor på landet och slipper alla jävla sjuka stor - städer.
När vi ändå snackar hemska områden o.s.v. så snor jag tråden lite..
Någon som vet vart i USA det lugnaste stället är?
Är typ Carlifonien rätt så lugnt...?
 
Jag har ju som bekant en GD och en lite Lancashire Heeler.
Vem som är tuffast när det väl kommer till kritan kan ni säkert räkna ut!!!
Men förhoppningsvis så skrämmer "Biggan"- Nova, dem på färden!
Om inte så kapar "Lillan"-Tjorven deras hälsenor :D

Men som någon skrev, skjutvapen. Uuuu, vad jag mår dåligt när jag tänker på det. Då kan man ha 10 GD och de kommer skjuta mig ändå...

Usch ja. Jag vill då inte gå ut utan mina älsklingar!
 
Rätt bra med en dobermannn i alla fall :). När vi bodde i lägenhet så hade alla grannarna respekt för henne för hon var lit skällig. Nu när vi bor på landet har grannarna här också respekt för henne, en granne frågade om hon var så farlig som hon lät!
Nej, det är bra om våra hundar inger respekt så att vi slipper att bli överfallna. Och en liten hund hjälper också, för deras bett gör mer ont och sådana hundar är lite mer bitska!
 
Fick mig ett skrattanfall när min mamma ringde en sen kväll när jag var ute med hundarna på "berget" å hon började skälal å säga att hon int etycker om att jag är där ensam eftersom det händer en del skumma saker där( det har hon rätt i ioförsig - men det var enda naturen på ett par km) mitt svar var "jag har en doberman i ena handen å en rottweiler i andra handen.. jag tror nog att ev våldtäcksmän väntar tills nästa tjej går förbi" :rofl:

Att mina hundar ÄR snälla behöver man vara rätt hundkunig för att räkna ut(ena hunden "flinar" å den andra agerar kängrur å morrarar av glädje) - å är man hundkunnig tar man inga chanser iallfall :D
 
jag är visserligen för dum för att vara rädd utan hund, men med hundar kan jag klampa runt i mörka gränder och förbi stora gäng utan att öka takten. schäfern inger respekt för att hon är av den rasen och labben är väldigt stor (har fått frågan om det var en helsvart rottis :rofl:)
 
På den tiden jag bodde i Uppsala var jag ute och gick i "Stadsskogen" (ett rejält skogsparti med väg och stigar, ingen park).

Jag hade min första hund med mig, en dalmatinerhanne. Han gick lös och snusade lite bland buskarna medan jag gick på vägen genom skogen.

Ser en karl på håll som går på samma sida om vägen som jag. Jag byter sida och det gör han med, när det är ungefär 100 meter mellan oss byter jag sida igen och han också. Ytterligare en gång går jag över på andra sidan vägen och han går då demonstrativt över på samma sida som mig igen. Nu börjar det kännas lite obehagligt och jag går åter igen över på andra sidan. När han också byter sida och dessutom ökar på stegen mot mig visslar jag på hunden som strax dyker upp vid min sida. Karln som då är ungefär 20 meter från mig tvärnitar, vänder 90° och springer rätt ut i skogen och försvinner i snåren. Då var jag glad att jag hade min hund :love:.
 
En kompis till mig var ute och gick med sin hund mitt i natten i nån park i sthlm, hunden gick och nosa en bit i från och rätt som det är kommer en man utspringade framför min kompis och släpar henne i håret in i mot skogen där han kom i från, hon bara gallskrek hundens namn, hunden kom som ett skott och högg mannen i rumpan och sedan när han hade släppt matte hoppade hunden med tassarna på bröstet på mannen så han föll bakåt sen stod vovvsan där och morrade honom i ansiktet tills polisen kom...

Det läskiga är ju att han måste stått inne i skogen och gömt sig och bara väntat på att någon skulle gå förbi, ändå tur i oturen att det var min kompis som hade sin hund med sig och inte någon helt ensam tjej.
Hunden i fråga var då utbildad bevakningshund ohc är efter det L-testad hos polisen med bedömningen "Mycket lämplig som tjänste hund"

Hon hade tur, han hade säkert blivit våldtagen annars.
Jag har alltid överfalls alarm med mig när jag går själv, när jag har min hund med mig är jag aldrig rädd han morrar drekt när när han känner att jag tycker någon är läskig. Nu är jag får hem min lille plutt valp ska hannen alltid få följa med ut på kvälls/natt promenader, annars vet i tusan om jag vågar gå ut..
 
en sak förstår jag inte.... varför skulle det vara extra "farligt" om du hade en rottis i ena och en dobbe i andra ? Än om du skulle ha en schäfer i ena å en golden i andra ? Vad är det som säger att dina hundars ras skulle va hemskare än andra ? Mer en massa dumma rykten ?
 
bland annat. och så är det mer tryck i de raserna än i en golden. de ska inte backa. schäfer räknas väl också som en tuffare ras.
 
Bruksraserna ska generellt ha mer mod än till exempel apportörer. Det har inget att göra med att de skulle vara hemskare än andra. De har bara större förmåga till försvar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 297
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 116
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 134
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp