Överfallen TROTS hund???

Visst kan den vara det, och är det säkert oftast också. Men, en Dobermann/Rottis/Schäfer har ju med sig ett visst utseende ändå tycker jag som inger respekt.
Sen, en arg hund ser hemskt läskig ut oavsett ras, det är sant. Men jag kan tänka mig att de som är ute efter att attackera någon nog tänker sig för ytterligare en extra gång om det i andra sidan på kopplet går någon av ovan nämnda raser tex...

Undrar hur det är med en boxer eg. i fråga om försvarsinstinkt och "skyddsinstinkt"? Nån som vet? Vet då att folk såg lite smått avvaktande på mig när jag var ute och rastade en boxerhund tidigare...:) Men han var då världens goaste vovve...
 
Ja, men jösses. Vad förstod du inte i det jag skrev?

Även om Dobbisen är 10 gånger så snäll, så handlar det fortfarande om vad som SER läskigt ut.
Nu har jag aldrig varit rädd för en hund hittills, och skulle nog inte bli det heller, oavsett situation. Det är jag för dum för.
Men, skillnaden ligger i att ser du en korthårig, svart Dobbis där musklerna syns och styrkan riktigt lyser om den som är på väg att attackera dig, så SER det läskigare ut än när en Golden med mjuk och fluffig päls ska göra det.

Jag har sett båda raserna förbannade och Goldenhanen så ginte det minsta läskig ut, trots att han visade upp alla tänderna och lät mycket.

Försökt att få in att ingen av oss säger att Dobbisen, Rottisen, Schäfern, Staffen osv ÄR farliga, utan att dom ser ut att vara farliga med sin storlek och kraftfulla utseende.
 
Du är välkommen att få jämföra hur det ser ut med min hund vs en Golden om du vill :p

Man ändrar åsikt ganska snabbt efter att ha sett hundar av kraftfulla raser se förbannade ut.

(Och för att poängtera återigen, eftersom det inte verkar gå in, jag pratar om vad som ser farligt ut. Inte vilka hundar som är farliga)
 
Vi hade en jämthund förut som hette Dixie :) :love:
Hon var jättelugn och jättesnäll och så men ingen
lyckades smyga in på gårn utan att hon skällde.
Var ute och gick med henne en kväll, var lite halvmörkt ute och så kom det nån snubbe mot oss och hon börjar morra och resa ragg dirket :love: Duktiga Dixie :love:

har en långhårig schäfer nu som vaktar hela gatan :D
kan bli lite jobbigt ibland då han skäller på ALLT!! Men man känner sig rätt trygg med honom.
Och han är väldigt hög och har väldigt mycket päls så han ser ju jättegrov ut, även om han inte är spec grov eg. :D Är aldrig rädd nrä jag är ute med honom på kvällarna, fast händer inte spec mycket här ändå
 
Jag trodde inte min mycket snälla och människoälskande golden skulle skydda mig alls om jag blev "påhoppad" Men JÖSSES vad fel jag hade... :crazy: :smirk:
 
Jag tror att de flesta hundar skulle försvara sin ägare om det verkligen blir allvar. Min fegpropp är jag 98% säker på att hon kommer att försvara mig. Hon har nu på lite äldre dar (3 år :D) blivit lite tuffare mot främmande när det är mörkt ute. När det verkligen gäller är jag ganska säker på att jag har en morrande, fräsande, fradgatuggande och mycket förbannad människoätande schäfer! :cool::D
 
Usch vad hon ser hemsk ut...
Hur kan du ha en sån, en sån, en sån KAMPHUND?!?! :angel:
 
Jag hade tidigare en otroligt snäll Bullmastiff. Hon ÄLSKADE alla i hela världen. Jag trodde aldrig att hon skulle kunna göra en fluga förnär.
Så... en dag gick vi för att hämta posten (vi bor på landet) plötsligt kommer en karl skrikande och viftande rakt emot oss. Hunden växte en dm på höjden och bredden, hon blockerade hans väg och morrade ett avgrundsvrål. Hela ansiktet skrynklades ihop och tänderna glimmade. Jösses vad paff jag blev. Mannen blev jätterädd - det visade sig att han försökte genskjuta en flock kor som kommit lös. Han ville inte mig något ont. Skönt att veta att man hade en beskyddarinna i alla fall.. Saknar henne, snyft.:cry:
/Frasse
 
Fniss fniss!

Det var det jag viste om schäferhundar.
Opålitliga är dom. :angel:
 
Kom igen bara! Säg bara tid och plats så är vi där.... :cool: En GD är en lätt match. Man slår lågt, så faller de hårt! :angel:
 
Du kanske vill tänka över saken när du fått höra att hon spöade en Schäferhane för några veckor sedan? :angel:
Puckoschäfern förstod inte, trots många varningar, att man INTE försöker våldta min hund. Och att därefter visa tänderna i närheten av hennes matte.. Ja, då säger det pang.
Bara för att man är stor behöver man inte ha stort tålamod ;)

Hmm, nu sviker mig mitt minne igen. Vilken del av Sthlm bodde ni i, eller jobbar i?
 
*lånar knapp*

Är jag den enda som är stolt över att mina hundar INTE vaktar? Att mina hundar litar såpass på mig(å i det faller är relativt lydiga, och mentalt starka att de INTE känner sig tvugna att skälla/spänna upp sig bara för att folk beteer sig skummt?
 
Jag tycker att det är skönt att ha en hund som vaktar, när det behövs. Det har hänt jävligt mycket här, många våldtäker. Jag känner mig trygg, i vetskapen att min hund säger åt den som gör illa eller hotar mig.

Däremot ska en hund inte vakta i onödan.
Det är skillnad på att vakta för allt, och vakta när det är något hotande på gång.

Det jag och Kaza skrev var mest skämt, om hur våra hundar är stora, starka och slåss.
 
Söder om sthlm...

Här får du se en av min tiks alla segertåg genom tiderna... :cool:

Äähhh...oppss.... :o fel bild.. :o :o

Ja ja...hon är en riktig slagskämpe :p lovar! :angel:
 
Som Bebben skriver så är det skillnad på vakta och vakta. En hund som vaktar mig jämt och ständigt skulle jag inte acceptera. Hon ska var trygg i mig och i den situationen jag utsätter henne för. Men om jag blir väldigt osäker/rädd så ska hon kunna backa upp och hjälpa till om det behövs. De känner hundarna av väldigt tydligt.

Men om jag går på en mörk väg och de prasslar till lite längre fram så blir min hund väldigt på G och håller hela tiden koll på min reaktion. Om jag ser att det sen är en fågel kopplar man av och likaså gör hunden.

Och det jag och Bebben skriver om våra bestar är helt och hållet på skämt.
 
Det var precis så jag menade.
Min hund blir vaksam vid konstiga läten eller något som syns. Hon väntar på min reaktion (Vid enstaka tillfällen kan hon börja vakta innan min tillåtelse, men hon slutar när jag ber henne) och ser därefter hur hon själv ska reagera.

Söder om Stockholm.. PM'a gärna vart lite mer exakt :) Om det inte är föör långt bort skulle jag gärna vilja göra ett studiebesök på ditt jobb nämligen. Inte precis nu, ska komma tillrätta med hur min hund reagerar vid hundmöten först, men lite senare! Om du vill träffa besten förstås.. ;) Hon kan säkert trötta ut din mesiga Schäfer också :angel:
 
Jag ska förhoppningsvis ner dit lite senare i sommar faktiskt :)
Stannar så länge som Jen80's familj står ut med min dregglande best :D
Kan låta dig veta ett tag innan, så ska du få se på energiknippe till hund :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 290
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 109
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 134
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp