Överfallen TROTS hund???

det finns många fina hundrastgårdar i lund. bara så att du vet. var bor jen80 då? är inte det i norra skåne? fast vi åker gärna en bit, har inte mycket bättre för oss ändå.
 
Hundrastgårdar är superbra att ha! Vi har en, ungefär 10 min bilväg härifrån. Den är ganska liten tyvärr, men när det är fint väder är det skönt att åka dit med någon kompis och bara käka/fika lite. Man kan slappna av helt, och bara låta hunden göra vad hon vill liksom.

Nordvästra Skåne borde det bli, har jag för mig. Eh. Geografi är inte min starka sida :o
 
Då vill jag också!!! :banana:
Jag bo i NV skåne!!!
Säg till säg till säg till!
 
minibuketräff! men du bor ju inte i NV skåne... eller har du flyttat? V skulle jag kalla det. runt hbg är det väldigt fint, har en kompis som bor där så jag kan fråga henne om hon känner till någon hundrastgård. det hade varit jättekul att träffas! och att se hur liten min labbe är i jämförelse med era monster :D
 
Jag tror risken e mycke mindre att man skulle bli överfallen om man har en hund med sig.Speciellt om man har den kopplad.Å en liten större hund.
Men även små hundar kan ju va väldigt vaktande.
Hemma hos oss e de Ozzy som sköter vaktandet när det ringer på dörren.Å det låter inte som att de e nån liten skit där inne :P
men om jag går ut med Rocky då känner jag mig tryggare för om de skulle komma nån som var hotande på nått sätt så vet jag att Rocky inte skulle skita i de..
Ozzy skulle tro att de e nån som leker å attackera doms ben
 
Ok då :o västra skåne är det kanske.
Jag är inte infödd skåning så jag kan inte geografin så bra...
Runt oss finns en liiiten hundrastgård samt en strand där det inte brukar vara folk.
 
det sista stället jag skulle släppa min hund på är en strand. han kan i princip simma hur långt ut som helst. helst av allt vill jag ha en inhängnad där de kan rasa av ett tag. efter det kanske man kan gå en sansad promenad.
 
Å, jag då förstår jag.
Mina blöter bara klorna! :D
Rastgården här är rätt liten. Borde finnas bättre.
 
Fast jag bor granne med stans värsta område och sen jag fick min dobermann har de bara nöjt sig med att titta på mig. Det enda jag är rädd för är att de ska släppa någon av sina pitbulls på min hund.. vet ju vad vissa av dom håller på med.
Det börjar tydligen bli ganska vanligt nu med såna som släpper sin pitbull mot andra hundägare eller? Läste till och med om det i lokaltidningen härom veckan, om folk som inte vågade gå ut med sina hundar för att det är gäng som alltid släpper sina förmodligen inte så sjysst behandlade pitbulls mot andra hundar och små barn. Nån hund hade fått sy stygn och grejer efter en pitbullattack. Men då borde det väl funka att ha en typ elpistol eller nåt sånt med sig? Eller man kanske inte hinner göra nåt när pitbullen kommer farande.
Förhoppningsvis hittar dom inte till mitt lugna område... :crazy:
 
ja du säger desamma jösses... det är väl upp till var och en vad man tycker ? Försök DU att "få in" som du så fint uttryckte det att det finns faktiskt folk som INTE tycker att tex rottisen ser det minsta farlig ut för att den visar tänderna och verkar förbannad, tycker inte att det gör någon skillnad vad det är för ras.
 
tack för välkomnandet men nej tack :p Jag är mkt väl medveten om hur en hund från en av det mer kraftfulla raserna ser ut då jag har en underbar rottis :love:
 
Hon ( läs Bebben ) försökte bara förklara, och människor överlag tycker nog att en Rottweiler ser mer farlig ut med gaddarna blottandes än en Golden.

/ Calazirya som har en Golden i familjen och en Rottis i släkten :)
 
så ny vet ja inte om han är , har haft honom i ett år ungefär, Jag har två hundar.
 
Jo, men den senaste jag vet att du köpte var en blandis. Därför undrade jag om du skaffat en ny eftersom du säger att du har en rottis nu.
 
halvrottisen är snart 2 år gammal.
rottispojken är runt 1 år gammal.
 
jag tror att om man skulle bli överfallen el ngt liknande, och man skriker till, så hör hunden direkt att man har just det tonläget, o de hör rädslan. så jag tror att även den snällaste o mest osäkra o fega hund kan försvara sig o matte om det behövs!
 
*lånars svarsknapp*
Min lille plutt(dvärgtax :love:) brukar skälla på min pappa när han försöker krama om mig eller mamma...o om han låtsas slå mig då blir hon riktigt pissed off...men gömmer sig under stolen :o...dock tror jag att hon skulle vara lite mera uppkäftig om hon anade att det var mer allvar.
 
Inte min och det kan jag garantera. Det finns en hel del hundar som förvånar sina ägare genom att antingen fly eller ställa sig på avstånd och låta.
 
Det skulle nog min också göra. Hennes egen rädsla skulle nog ta överhanden då.

Men samtidigt är jag inte säker, just för att hon är lite rädd för främmande människor så har hon inte så svårt för att bita i trängda situationer tror jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 288
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 104
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 134
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp