Överreagerar jag?

Lycanthrope

Trådstartare
Min chef sa något väldigt dumt idag.

Han och hans son var på jobbet (sonen jobbar där för tillfället också) och han letade efter en nyckel. Han frågade mig var jag gjort av den eftersom jag ska ha använt den vid ett tillfälle. Jag minns inte alls att jag använt den och säger detta.
Han gormar om att jag visst använt den vid det tillfället och nu är den borta.
Jag är glömsk av mig och blir osäker på om jag lyckats slarva bort den fast jag verkligen inte har något minne av detta.

Han säger att "Har du slarvat bort nyckeln stryper jag dig".

Det framkommer efter lite letande att sonen har nyckeln och att jag aldrig använde den. Sedan åker dom.

Jag ringde sambon av en annan anledning direkt dom åkt och nämnde även detta och han blev upprörd, men jag sa att det nog beror på att chefen är stressad.

Men efter jag lagt på börjar jag gråta och vet inte vad jag känner.
Chefen är ofta arg, låter framförallt arg iallafall, för allt och ingenting och jag har många gånger velat sluta på jobbet men kan inte.

Vet inte om jag känner mig kränkt, rädd eller att det bara rann över för att jag är allmänt nedstämd.
Jag vet ju att han inte skulle strypa mig, så det handlar inte om att jag är rädd för att det ska hända.

Det var ju säkert bara något dumt som slängdes ut när han var stressad.
 
Sv: Överreagerar jag?

Kanske överreagerar lite.. eller inte
Det var nog droppen som fick bägaren att rinna över för dig.
Med en sån chef skulle jag inte heller trivas på jobbet, han verkar ju bete sig riktigt illa ofta.

Undrar om han är medveten om hur han faktiskt behandlar sina anställda?

Men vafan han ska inte säga så även om han är stressad och säkert inte mår bra själv heller.

Prata med honom? Berätta att det inte känns bra när han häver ur sig såna dumheter.
Har inte chefen en chef som du kan prata med?

Det där är ju liksom inte acceptabelt beteende.
 
Sv: Överreagerar jag?

Chefen äger företaget så det finns ingen ovan honom.

Företaget är lite "utspritt" och på ett annat ställe har jag hört att han blivit anmäld för trakasserier. Han är sådan mot alla så det är inte bara mig.
 
Sv: Överreagerar jag?

Du överreagerar INTE! Du ska inte tolerera att din chef pratar till dig på det sättet, med sådana formuleringar!
 
Sv: Överreagerar jag?

Att en chef kan vara LITE sur IBLAND, tex pga stress, är väl ok. Vi är alla människor.

Att bete sig som denne chef är inte ok någonstans, man säger inte till sina medmänniskor att man ska strypa dem! Det kvittar om man är chef eller ej.

Det är ju naturligtvis upp till dig hur du vill göra, ev anmälan odyl, men personligen hade jag inte stått ut på ett sådant ställe. Jag vill inte gå till jobbet med en klump i magen och undra vad man blir utskälld för idag.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag vill inte gå till jobbet med en klump i magen och undra vad man blir utskälld för idag.

Det gör jag ofta. :(

Problemet är att det finns inte så mycket jobb här i byn. Jag vägrar återgå till att köra taxi i staden 6 mil bort med kass lön.
Jag har så bra arbetstider så jag har mycket tid med hundarna, dom slipper vara själva många timmar osv, det är värt så mycket för mig.

Sambon är nu klar med sin utbildning och ska leta jobb så nu kommer vi leva på bara min lön tills hans har jobb. Får han bra jobb kan jag nog överväga att säga upp mig då, och ta det extra jag kan få i hemtjänst/äldreboendet istället, där jag arbetat tidigare.

Jag får försöka stå ut sålänge tror jag.
 
Sv: Överreagerar jag?

Om nu din sambo är klar med utbildning och letar jobb så har ni ju guldläge att flytta någonstans där ni BÅDA har en möjlighet att hitta jobb ni trivs med. Jag hoppas ni letar utanför byn?
 
Sv: Överreagerar jag?

Flytta. Eller börja plugga så du får CSN.

Jag har inte kvar något csn för gymnasienivå och har inte betyg för att plugga högskola, har tänkt läsa upp lite betyg.

Att flytta är inget alternativ just nu. Vi bor bra med alla djuren och har en del som måste fixas vid en flytt och det finns inte ekonomi till det just nu.

Får han jobb i gruvan kommer han jobba borta varannan vecka och då spelar det ingen roll var vi bor riktigt, och då tjänar han såpass bra så att jag kan säga upp mig och jobba extra istället och fokusera på mitt egna "företagande".
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag är ganska korkad :o Skulle inte klara något sådant alls tror jag.

Och då tänker du inte ens försöka? ;) Istället lägger du några års fritid på att plugga upp gamla betyg?

Du behöver inte ha ett kanonresultat för att kunna komma in på de vanligaste utbildningarna.
 
Sv: Överreagerar jag?

Prova kan jag ju göra, men vad ska man läsa på om? Min stora svaghet är matte, jag har försökt flera gånger att läsa upp det men det går bara inte trots att min sambo är otroligt duktig och försöker förklara.
 
Sv: Överreagerar jag?

Prova kan jag ju göra, men vad ska man läsa på om? Min stora svaghet är matte, jag har försökt flera gånger att läsa upp det men det går bara inte trots att min sambo är otroligt duktig och försöker förklara.

Det finns massor med böcker och sidor på nätet om hur man kan plugga inför provet om man vill det. Var inställd på att skriva det två gånger, de allra flesta förbättrar resultatet vid andra försöket.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag tycke inte ett sådant snack från en chef är OK nej, om det inte var ett uppenbart skämt med glimten i ögat, vilket det ju inte verkade vara. Men det skulle heller inte bli någon stor grej om du bara hade sagt till direkt typ ”Men Herregud, vad är det för snack?? Jag har inte slavar bort någon nyckel- det är väll du själv som gjort?” eller vad som nu funkar för dig
 
Sv: Överreagerar jag?

Prova kan jag ju göra, men vad ska man läsa på om? Min stora svaghet är matte, jag har försökt flera gånger att läsa upp det men det går bara inte trots att min sambo är otroligt duktig och försöker förklara.

Ang högskoleprovet: Jag är helkass i matte och då menar jag på den nivån att siffrorna byter plats med varandra när jag ska läsa ut en tal, som dyslexi ungefär. Jag la istället all energi på den svenska och engelska delen av provet och körde på metoden "nu var det länge sen jag svarade C" på matten. Med ren tur lyckades jag få 0,4 på matten. Det är inget drömresultat men i sammanslagningen så fick jag 1,0. Kanske inte världens bästa det heller men det öppnar en hel del dörrar. Så allt går! Bara på att!

Ang chefen: Det var mig en riktigt korkad karl! Hoppas verkligen att sambon får ett bra avlönat jobb så du kan byta till något annat. Kämpa kämpa kämpa så länge.
 
Sv: Överreagerar jag?

Hot om våld är naturligvis långt från OK någonstans. Och absolut inte på en arbetsplats. Kontakta ditt skyddsombud.
 
Sv: Överreagerar jag?

Kommer inte ha något jobb kvar om jag gör det skulle jag tro. Är inte fast anställd utan anställs per skoltermin. (kör buss)
 
Sv: Överreagerar jag?

Kommer inte ha något jobb kvar om jag gör det skulle jag tro. Är inte fast anställd utan anställs per skoltermin. (kör buss)

Det här gör mig beklämd.

Din rädsla.

Kunskap är makt. Är du med i facket? Hur mycket orkar du söka reda på lagar och paragrafer själv?

Jag ser det lite så här. Så länge du inte kan/vet vilka rättigheter du har och vilka skyldigheter din arbetsgivare har gentemot dig så kommer din rädsla att styra. Vilket inte alls är bra. För det skapar bara att du till slut eventuellt blir sjuk. O det vill du inte. Jag är iaf fullt övertygad om det.

Du är unik. Det finns bara en av du. Ta hand om dig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 346
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 373
Senast: Sasse
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 822
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp