Överreagerar jag?

Immer

Trådstartare
För några månader sedan startade jag och ett antal vänner upp en förening. Jag hade tyvärr inte möjlighet att delta i det konstituerande mötet (jag arbetar skift) men valdes till sekreterare, vilket jag hade önskat.
Mötet därefter lades när jag jobbade kväll, och även möte nummer tre. Jag blev lite sur att jag som sekreterare inte tillfrågats om datum, men fick en knäpp på nosen av ordförande om att sekreterare kan vem som helst vara.
Så, i slutet av mars bestämdes datum för möte nummer fyra. Det skulle vara hemma hos mig en dag i förra veckan. "Alla" kunde det datumet - men samma dag, klockan 14, meddelade ordföranden via vårt forum att mötet var inställt.
Kul, jag hade förberett, varit och handlat färskt bröd och annat och åsidosatt andra sysslor (som t ex ridning). Samma kväll på forumet , skrev ordföranden att h*n gärna ville ha ett möte hemma hos mej för att kolla in anläggningen och undrade när jag hade tid. Jag föreslog idag, och det passade ordföranden. Jag skickade ut kallelser via mail i fredags, men bara en ledamot meddelade förhinder. Så, i eftermiddags, meddelade ordföranden att detmötet ställdes in.
Jag har ägnat dagen (min enda fridag den här veckan) åt att städa och åka iväg och handla., och i övrigt förbereda för mötet - och sen blev även detta möte inställt.

Överreager jag, eller är det så att de andra har dålig disciplin? Massåterbud kan väl ändå inte komma samma dag? Visst borde man veta tidigare att man är gravid i nionde månaden eller har annat att syssla med?

Slutligen - jag har tillbringat sammanlagt 15 år i olika styrelser, under 7 år var jag sekreterare och ansågs vara en mycket viktig del av styrelsen.....
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag hade nog ställt på ordföranden och krävt att ska möten ställas in görs det innan mötesdagen så att den som håller i mötet har en chans att planera annat istället.

Enormt dålig stil skulle jag vilja säga. Får dåliga vibbar av att de lagt 4 möten utan för den tid du kan men sen när du kan och ställer upp med plats och tid så ställer de in två gånger? Så håller man inte på.
 
Sv: Överreagerar jag?

nej du överreagerar inte, prata med ordföranden om vad du känner.
 
Sv: Överreagerar jag?

Tack till er båda.
Jag är på väg att hoppa av styrelsen redan nu...

Immer
 
Sv: Överreagerar jag?

Förstår verkligen att du reagerar, det skulle nog vem som helst göra..
Förstår dock inte varför mötet ställs in på så kort varsel (av ordförande) utan samtal etc. Man kan väl ringa och säga att man har förhinder och sen kan väl mötet fortgå utan ordförande om det redan är bokat..

Förstår att du är på väg att hoppa av.
 
Sv: Överreagerar jag?

verka konstigt tycker jag. ta ett snack med dom.
 
Sv: Överreagerar jag?

Klart förståeligt att du reagerar. Det skulle jag också göra. Även min tanke skulle vara att lämna styrelsen.

Men prata med ordf först. Ta upp det med övriga på nästa möte. Så du inte gör något förhastat i affekt.

Norrland
 
Sv: Överreagerar jag?

Tack till er båda.
Jag är på väg att hoppa av styrelsen redan nu...

Immer

Har du ingen "nytta" av föreningen så kan du ju hoppa av och hitta en annan som faktiskt uppskattar den tid du lägger ned på föreningen. Även om det "bara" gäller att vara sekreterare.

Sin tid kan man slösa på folk som uppskattar det.
 
Sv: Överreagerar jag?

Tycker inte att du överreagerar! Dålig stil att lägga flera möten när du inte kan och försvara det med att vem som helst kan vara sekreterare! Samt att i sista minuten avboka möten som är lagda hos dig och två gånger i rad, jag skulle bli duktigt sur!

Kicki :laugh:
 
Sv: Överreagerar jag?

Synnerligen oproffsigt sätt att sköta en styrelse på anser jag, kanske dags att skicka ordföranden på en kurs i föreningsteknik.... :angel:
 
Sv: Överreagerar jag?

Gör en kupp o avsätt ordföranden:cool: Det verkar som om du inte är önskvärd av någon anledning och de hoppas på att kunna frysa ut dig så att du hoppar av självmant. Synnerligen fegt agerande av dem:mad:
 
Sv: Överreagerar jag?

Men herregud vilken otrolig nonchalans! :(

Jag tycker det är rent ut sagt oförskämt! Att det ens händer en gång är illa men ordföranden verkar inte ha någon som helst förmåga att förstå vad dessa snabbt inställda möten innebär!?

Ingen respekt alls för din tid och ditt engagemang.

Jag skulle definitivt ta upp det på nästa möte (om det blir något :p) så att alla får vara med och säga sin mening.
 
Sv: Överreagerar jag?

Dålig stil tycker jag. Hur kul är det att engagera sig i föreningen när det blir såhär om och om igen? Motivationen lär ju försvinna illa kvickt så det slår ju enbart tillbaka på dem själva.
 
Sv: Överreagerar jag?

Överreager jag, eller är det så att de andra har dålig disciplin? Massåterbud kan väl ändå inte komma samma dag? Visst borde man veta tidigare att man är gravid i nionde månaden eller har annat att syssla med?

Nej hördududu Immer, du överreagerar verkligen inte, tvärtom - självklart måste man reagera när man blir utsatt för nåt så nonchalant. Själv hade jag nog tackat för mig och hoppat av direkt nu på studs, men du kanske inte vill ge upp än? I så fall kan du väl bestämt slå fast direkt nu att du har ingen alls möjlighet att ställa upp under så oklara förutsättningar, att din livssituation kräver att du måste ha viss framförhållning etc. Det fattar ju vem som helst att om man arbetar heltid och på övrig tid har ansvar för en hel gård med många tidskrävande djur, så finns det inte utrymme för hattande hit o dit, eller daltande med folk som inte vet vad de vill.

Ha det gott och stå på dig :bump:
 
Sv: Överreagerar jag?

Håller med alla övriga om att det är långt ifrån nån överreaktion från din sida. Givetvis måste du sätta stopp för detta nu, hur i helvete har de fått för sig att de kan göra så här med din tid?

Citerar Grynet : "ta ingen skit" :mad:
 
Sv: Överreagerar jag?

Är det där dina vänner? I så fall törs jag inte ens tänka på hur dina ovänner ska vara... :mad:

För det där beteendet är nonchalant och nedvärderande. Jag har själv suttit som ordförande i föreningar och skulle absolut inte göra på det sättet. Hela styrelsen är viktig i en förening. Sekreterare är vare sig mer eller mindre viktig än ordförande. Det är i alla fall min syn på det hela.

Om man planerar in möten hemma hos någon så förstår man ju dessutom att denne kanske lägger lite tid på att städa (nåja det ska ju göras men man hade kunnat välja tid själv annars) och att handla fika etc vilket blir både en kostnad och en tidsuppoffring. Då är det lumpet att boka av i sista stund.
 
Sv: Överreagerar jag?

Verkar skumt tycker jag, och kan inte förstå varför de valde in dig i styrelsen överhuvudtaget om det nu är så att de inte vill ha dig med.
 
Sv: Överreagerar jag?

Tja, idén att starta en förening var min.....
Eftersom jag suttit i flera olika styrelser och då innehaft sekreterarposten så vet jag vad det innebär (eller trodde att jag visste vad det innebär).
Ordförandeposten ville jag inte ha, den passade bättre hos en som inte jobbar.

Immer
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 429
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb I perioder har jag väldigt svårt att somna på kvällarna, oavsett hur lite eller mycket jag sovit. Den senaste två veckorna har varit en...
Svar
13
· Visningar
2 774
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 719
Senast: zalleg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp