Överreagerar jag?

Sv: Överreagerar jag?

Tja, idén att starta en förening var min.....
Eftersom jag suttit i flera olika styrelser och då innehaft sekreterarposten så vet jag vad det innebär (eller trodde att jag visste vad det innebär).
Ordförandeposten ville jag inte ha, den passade bättre hos en som inte jobbar.

Immer


Kanske dags att starta en ny förening? Med SERIÖST folk i styrelsen?

( Och inga lekskoleungar som vill ha en sandlåda??)

/KT
 
Sv: Överreagerar jag?

Säger bara KÄNNER IGEN! Det finns SÅ många egenmäktiga skitstövlar inom hästeriet. Många av dem rider inte - men VET allt!Tyvärr är de ofta ordförande i klubben/föreningen som de ser som "sin"..... ÄNNU värre är det om småpåven är "informell ordförande"!

Jag har varit verksam inom flera områden, men måste tyvärr säga att min erfarenhet är att hästeriet är värst!
 
Sv: Överreagerar jag?

Det är väl så att det är föreningen och dess ändamål som är det väsentliga för dig, och inte personen som är ordförande? Så om du känner för den, så tycker jag att du ska ta ett tag till!

Sant är att man kan klara ett eller annat möte utan sekreterare och låta någon annan skriva protokoll, men nog är det konstigt om ordförande inte försöker lägga mötena så att så många som möjligt kan närvara och då särskilt dom som har de viktigaste posterna i styrelsen.

En sak i det här sammanhanget jag tycker du ska ta med dig nästa gång du talar med ordförande om möten är, att inte heller ordförande är oumbärlig på styrelsemötena. H*n kan ersättas med v ordf t ex.

Har ni just nu en interimstyrelse eller har ni haft ett första årsmöte?

LIA
 
Sv: Överreagerar jag?

Jo, vi har haft ett årsmöte.

Kruxet är att vi än så länge bara är ett tjugotal medlemmar. De flesta är väldigt goda vänner med ordföranden och dansar efter dennes pipa.

Andra mötet föreningen höll utsågs en vice sekreterare, och det beslutades också att denna vice sekreterare ska vara den som arkiverar protokollen. Snacka om att jag är överflödig :mad:

Immer
 
Sv: Överreagerar jag?

Känn dig utmanövrerad! :cool:

I det där gänget skulle då inte jag stanna kvar. Det måste finnas mer givande sysslor du kan lägga tid och energi på.

Jag skulle på nästa styrelsemöte förklara att jag tydligen inte är önskvärd från ordförandes sida, och att jag därför ställer min plats till omedelbart förfogande.
Jag skulle dessutom vända mig direkt till föreningens medlemmar och ge bakgrunden till mitt ställningstagande, samt informera om att jag i ett framtida årsmöte gärna återkommer i en styrelse men under annan ordförande. Detta skall ordagrannt tas upp i mötesprotokollet!

Tufft?
Kanske det, men som du beskrivit det är det lika bra att klargöra var man står och varför man avgår ur styrelsen. Om inte annat för att dämma skitsnack redan i bäcken.

LIA
 
Sv: Överreagerar jag?

Kanske dags att starta en ny förening? Med SERIÖST folk i styrelsen?
( Och inga lekskoleungar som vill ha en sandlåda??)

Jag har faktiskt funderat på det
Kan vara en bra idé, om du tror att det finns behov av och medlemmar nog för det.

LIA
 
Sv: Överreagerar jag?

Andra mötet föreningen höll utsågs en vice sekreterare, och det beslutades också att denna vice sekreterare ska vara den som arkiverar protokollen. Snacka om att jag är överflödig :mad:

Jodu... låter som dom snodde din idé och sparkar ut dig... en sekreterare som ersätts med en vice som tydligen ska ha hand om det som den ordinarie ska... ojoj :crazy:
 
Sv: Överreagerar jag?

*KL*
Immer
Du skrev att du startade föreningen tillsammans med "ett antal vänner".
Vad är det för vänner? och hur går det med den vänskapen nu?
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag tänker inte kalla dem ovänner i fortsättningen, men jag vill heller inte ha med dem att göra öht.

Immer
 
Sv: Överreagerar jag?

Bra svar! (inlägg #27)

Ja, det är ungefär vad jag tänkt. Kruxet är väl att nästa styrelsemöte läggs en kväll när jag tjänstgör. Visst kan jag lämna en skrivelse, men det är inte riktigt samma sak som att stå upp inför dem och säga sin mening.

Immer
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 429
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb I perioder har jag väldigt svårt att somna på kvällarna, oavsett hur lite eller mycket jag sovit. Den senaste två veckorna har varit en...
Svar
13
· Visningar
2 775
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 719
Senast: zalleg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp