Överskott????

Sv: Överskott????

Jo, men även om hästen är ny och man inte vet vad man skall ge, så börjar man ju inte att vräka till pållen 1 kg betfor utan att isåfall vant in hästen och ökat på succesivt och då märker man ju när man ökar på hur pållen funkar på en viss mängd.
 
Sv: Överskott????

Min gamle var precis nästan på kg lika stor o reds ordentligt o jag hade inga som helst problem att få i han 15 upp till 20 kg hö, när det var ordentligt kallt ute. Utöver där ngt kg musli, linfrö o mineraler. Kli, olja o betfor när han tappade hullet. Betfor är dessutom snabb energi som ger en hög topp, som när vi äter ngt riktigt sött, o dalar sedan snabbt så det finns bättre att ge för energins skull.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 816
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 157
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: mackan
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp