Bukefalos 28 år!

Överta/köpa häst med flera ägare?

J

joneya

Jag funderar på att överta "min häst" helt. Jag sköter honom 7 dagar/veckan, d.v.s. har honom på heltid, och betalar allt, så därför kan jag lika gärna skriva honom på mig tycker jag (så att ingen av hans egentliga ägare får för sig att ta tillbaka honom!).

Det är min kompis häst och hon tycker nog att det är bra om jag tar honom, men nu är det så att han enligt kontraktet har 3 ägare. Måste ALLA skriva på eventuellt köpekontrakt för att det ska gälla? (det går säkert att ordna, men det blir lite krångligare).

Tacksam för svar.

M.v.h. från Joneya
 
Det är jag nästan säker på att de måste. Annars kan de ju efter något år påstå att det var en av ägarna som sålde honom utan deras vetskap.
 
Jag vet inte hur det är inom ridsporten, men inom travet har man 1 som står som företrädare och han har fullmakt från de övriga ägarna att skriva under alla papper... Självklart måste ju alla ägarna vara överens, men det räcker om förerädaren skriver på. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 198
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 747
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 124
  • Låst
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en dröm om att skaffa en egen häst sen jag var typ10 år. Men i den åldern var det ju såklart bara en dröm. Nu är jag...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
36 695
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp