Bukefalos 28 år!

Övertala sambon och bullmastiff

Vår_Vinter

Trådstartare
Har idag redan en 2 årig blandras tik och är sugen på att skaffa mig en bullmastiff. Nu är mitt största problem hur jag ska lyckas övertala sambon att köpa en till hund :angel:

Hans argument är att vi lånar hans mors hundgård till min hund när vi jobbar, och det är inga bekymmer. MEN hon tar alltid in min hund när hon kommer hem (vilket är helt frivilligt) och han syftar på att hon inte vill ta hand om 2 hundar. Men det är som sagt helt frivilligt som hon gör det. Det är inget hon behöver och även när vi är borta över dagen så kan min hund vara i hundgården. Det är jätte snällt av henne att dom tar med henne ut på promenader osv. :love:

Han vill inte kolla på valpbilder då han själv blir sugen på en till hund då, han sa själv att skulle jag ta med honom till en uppfödare så skulle han vilja ha en :p

Det blir juh inte mera jobb för att man har 2, du ska juh ändå ut med den ena och då kan man lika gärna ta den andra med.

Så hur lyckas man övertala sambon att skaffa en hund till?

Sen till rasen. Har länge funderat på att jag vill ha en renrasig, vill kunna ställa ut. Dessutom vill jag ha en hund av den grövre typen, en bra sällskaps hund som gärna följer med på saker, inte är speciellt intresserad av jakt, måttligt med aktivitetsbehov.

Så då hittade jag den perfekta rasen enligt rasbeskrivningar och uppfödare, bullmastiffen.

Vad har ni för erfarenheter av denna ras? Går denna hund att ha i hundgård (självklart tillsammans med min nuvarande hund)?

Så kom med lite tips! :banana:
 
Sv: Övertala sambon och bullmastiff

hejsan

Övertalning ska nog gå att lösa, har man en så kan man lika gärna ha 2.
Själv så skaffade jag och min sambo en amerikansk bulldog för snart ett år sedan och nu är jag super sugen på att skaffa en engelsk bulldog, jag vill betala den själv så där har han inte så mycket att säga till om.
Och dessutom så skulle var nuvarande lilla prins bli lycklig om han fick sällskap.

angående rasen så har jag inte 100 procent koll på just bullmastiff, men jag kan tänka mig att dom är en hand full.
Min mamma ägen en mastiff och den behöver underhållning och långa promenader.
Buddy (vår amerikanska bulldog) är väldigt livfull och galen hehe.
När vi är hemma och tar det lugnt så gör han oxå det, sover vi så sover han, man får nästan dra upp honom ur sängen på morgonen.
Men är vi ute bland folk och andra hundar så är han helvild, det finns ingen avstängnings knapp.
Vi håller på att miljö träna honom ordentligt nu (vi har varit lite för snälla).
Men vare sig man köper en am. bulldog, mastiff eller liknande så får man räkna med att man får kavla upp armarna och arbeta lite.

// jessie
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 801
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 406
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 329
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp