Övertidskultur

Sv: Övertidskultur

Kan tillägga att jag väljer själv om jag vill ta ut övertiden i pengar eller komptid.
 
Sv: Övertidskultur

kl

Varför känns det som att det förutsätts att man ogillar sitt jobb och inte vill anstränga sig om man inte jobbar över när man läser många svar i denna tråden? Merparten här är riktigt flitiga OCH noga med att vara på jobbet sina timmar.

Jag tillhör inte alls dem som satsar på någon som helst karriär men jag är supernöjd med mitt jobb, känner aldrig på någotvis att jag inte vill åka o jobba men jag gillar ju hela konceptet på just mitt jobb, tex att det innefattar bestämda arbetstider så jag kan planera fritiden utifrån jobbet.

:bow::bow::bow:
 
Sv: Övertidskultur

Jag är forskare, det är ju ett sånt yrke man väljer för att man tycker det är kul, det kräver också rätt mycket engagemang iom att man måste dra in sin egen lön genom forskningsprojekt.

Ett mycket bra exempel på ett jobb som kräver hängivet intresse! Liknande kan sägas om entreprenörer och liknande tror jag.

Sedan är det vettigt med en balans och jag håller med Hermelin om att en arbetsplats behöver ha sunda normer.

Jag borde tänka på min balans mellan jobb/fritid oftare eftersom jag är en typ som lätt jobbar bara för att det är så roligt och engagerande.
 
Sv: Övertidskultur

Jobbar statligt.
På mitt jobb inträffar övertid ibland och då en timma men man har alltid rätt att säga nej.
De brukar vara väldigt duktiga på att fråga redan i början av passet då de har mycket god koll på hur
prognosen ser ut för dagen/om man ligger efter eller inte.

Jag skulle aldrig gå med på konstant övertid utan då är det nog dags för företaget att anställa mer personal om det är så att man konstant "går på knäna".

Man har ett liv utanför jobbet som måste skötas också.

Jag är mycket hängiven min arbetsplats och är en arbetsmyra när jag är på plats men faktum är att det inte alltid passar i livet att jobba över för att man inte kan stryka annat som står på dagens planering.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 392
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 207
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp