Bukefalos 28 år!

Övervakningskamera som kan kopplas till mobilen?

Cherarriduracell

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja se vem som ringer på innan jag öppnar och med två stora fönster i markplan brevid dörren vore det av den anledningen också skönt att ha lite övervakning. Men jag är helt nybörjare på detta! Det jag vet är att det vore bra med en kamera för utomhusbruk, som kan kopplas upp mot wifi och kollas av på tex telefonen. Det vore också bra om rörelse kunde sparas så man kunde se vem som varit där i efterhand också.

Finns det jag söker? Vill inte ha abonnemang hos något larmföretag.
 
Tänk på att det finns regler kring kameraövervakning. Bla att övervakningskameran endast får filma inom den egen tomten, dvs inget som är utanför tomtgränsen får synas.
 
Jag har just köpt en Arlo som går på 4G, men de har Wi-Fikameror också. Den kan även spela in och lagra i moln.
När jag kollade runt fanns det mängder med kameror på Wi-Fi i olika prisklasser, så kolla runt vad som passar dig.
 
Vi har TP-link KS200 och KS100, ute resp inne. App i mobilen, WiFi, 2 dagars gratis molnlagring, night vision upp till 30 meter, utomhuskameran har microfon samt siren man kan aktivera manuellt. Olika inställningar för hur känslig den ska vara för rörelser osv.
 

Liknande trådar

Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 354
IT & mobiler Ni som surfar mycket via mobilen, hur många GB gör ni av med på en månad? Har funderingar på att byta abonnemang och har i dagsläget...
Svar
13
· Visningar
789
Senast: Angel
·
Övr. Katt Vi har två katter och bor i en lägenhet i stan, den ena katten är 10 år och när vi köpte honom bodde vi i lägenhet men han var med när...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 266
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp