övningar för hund

B

busshia

någon som har lite förslag på övningr till hundar. Jag har en stor Grand Danois, så det ska inte vara en massa dans o hopp övningar precis. Han gillar inte svarta hundar för han blev påhoppad av en sådan när han var liten. Men när han ser andra hundar när man är ute blir han tossig. Det är svårt att veta vilka han blir glad åt o tvärtom, han beter sig ju likadant. Några råd på vad man kan göra. Har fått råg att vi ska vara roligare än de andra hundarna. Men hur vi än försöker så e det ändå dem han glor på.
 
gör lite vanliga lydnadsövningar och ha en massa smaskigt gottis till hands. förhoppningsvis koncentrerar han sig mer på dig och gottiset än de andra hundarna (säger cillamuffins som har två sjövilda och olydiga hundar :crazy: :angel:)
 
Har du kastat dig ner och rullat runt i snön/gräset någon gång när han tittar på annat intressant, samtidigt som du tjoar och skrattar?? :D Nä, tänkte väl det! GÖR det nästa gång så lovar jag Dig att det är Du som får uppmärksamheten. :)

Säger Kaza som har en mycket lydig hund :bow: och ett antal pinsamma minnen. :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 132
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 676
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp