Ofodrat reflexländtäcke

Bukefalos 30 år!

Marvin

Trådstartare
Nu börjar det snart bli mörkt på kvällarna, men fortfarande varmt. Jag skulle behöva ett vattenavvisande ländtäcke med reflex men utan foder.

Helst inte så kallat skrittäcke som fästs framför sadeln, är så krångligt med mina singelkåpor.

Nästan alla täcken jag hittar har fleecefodring, det blir för varmt.

Jag hade samma problem som du för några år sedan, slutade med att jag sprättade upp ett o plocka ut fodret för hittade aldrig någon utan. 🙈 (Dock var vattenavvisande aldrig ett av mina krav)

Waldhausen, ELT, har reflextäcken som är som "nät" och det finns både som ländtäcke och sådant som går hela vägen fram som det på bilden (hittade ingen bild på ett "vanligt" när jag bara googlade lite snabbt, men jag har både ett som är som nedan och ett som bara är ett ländtäcke :) )

1785997666954.webp

Waldhausen, ELT, har reflextäcken som är som "nät" och det finns både som ländtäcke och sådant som går hela vägen fram som det på bilden (hittade ingen bild på ett "vanligt" när jag bara googlade lite snabbt, men jag har både ett som är som nedan och ett som bara är ett ländtäcke :) )

Visa bifogad fil 189176
Ett sånt här har jag redan! Superbra, om det inte regnar. :down:

Jag måttbeställde till min ponny, då jag behövde ett körtäcke som skyddade mot duggregn på sommaren. Hopplöst att hitta utan foder annars. Men osäker på om de har reflextäcken dock. Det var exclusive horse wear.

Imperial riding har ett skrittäcke som är vattentätt och 0 g. Men fästa framför sadeln och inte jättemycket reflex på.
Det kan man kanske iofs fixa.
Om man vore lite händig! (Känner mig själv och vet att det aldrig kommer att hända! 🤣)

Nu börjar det snart bli mörkt på kvällarna, men fortfarande varmt. Jag skulle behöva ett vattenavvisande ländtäcke med reflex men utan foder.

Helst inte så kallat skrittäcke som fästs framför sadeln, är så krångligt med mina singelkåpor.

Nästan alla täcken jag hittar har fleecefodring, det blir för varmt.
Men måste du ens ha ett då? Varför kan inte hästen bli blöt när det ändå är så varmt? Jag tror jag har sett sådana grå helreflextäcken ofodrade. Men osäker på om det är vattenavvisande. Räcker det med vattenavvisande tror jag dom funkar men helt regntäta är dom nog inte. Vet inte om länken funkar men det kommer från Börjes iallafall

https://borjes.se/reflex-ridtacke-f...7LAbZFfzEQmEVLEVv61ZIixcYJZnswRxoCG9AQAvD_BwE

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka