Oka hovvaxt??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nibalda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 981
N

Nibalda

Nan som har nat bra tips pa hur man kan oka hovvaxten. Min hast har valdigt dalig hovvaxt, senast hovslagaren var ute (6 v sen forra gangen) hade hovarna knappt vaxt overhuvudtaget. Jag brukade ge honom biotin men markte ingen skillnad sa har nu bytt till Farriers Formula, men har bara haft honom pa det i ca 7 veckor sa kommer troligen inte se nan skillnad fran det an. Men borjar blir lite orolig efter en sommar pa bra gras sa borde ju hovarna ha vaxt battre tycker jag. Jag smorjer in hovarna varje dag med cornisci...(??vet inte hur det stavas), eftersom han aven har torra hovar. Nan som har nat tips pa vad jag kan gora for att oka hovvaxten????

Sv: Oka hovvaxt??

Nan som har nat bra tips pa hur man kan oka hovvaxten. Min hast har valdigt dalig hovvaxt, senast hovslagaren var ute (6 v sen forra gangen) hade hovarna knappt vaxt overhuvudtaget. Jag brukade ge honom biotin men markte ingen skillnad sa har nu bytt till Farriers Formula, men har bara haft honom pa det i ca 7 veckor sa kommer troligen inte se nan skillnad fran det an. Men borjar blir lite orolig efter en sommar pa bra gras sa borde ju hovarna ha vaxt battre tycker jag. Jag smorjer in hovarna varje dag med cornisci...(??vet inte hur det stavas), eftersom han aven har torra hovar. Nan som har nat tips pa vad jag kan gora for att oka hovvaxten????

E*zion är bra, men dyrt.

Sv: Oka hovvaxt??

efter att jag började ge min pålle steel joint och msm har hans hovar växt jättebra! hovis kom efter 7 veckor och då hade hovarna växt mer än vad de brukar göra på 8-9 veckor! jag har gett honom detta i ca ett halvår och det får man räkna med om det ska hinna ge resultat!

Liknande trådar

Övr. Hund Vill bara ha era tankar och ideer, sa dela pa! Sarge, sa klart eh, ar en... aning... "fast vid mig". *host* Las: ouppfostrad och...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Som ett led I var kamp mot radslor mot framlingar (utan hund) var vi igar inne I stan och promenerade runt med godispasen. Allt gick...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 414
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31