"Angenamt" (sjukt irriterande) problem

Bewildered

Trådstartare
Vill bara ha era tankar och ideer, sa dela pa!

Sarge, sa klart eh, ar en... aning... "fast vid mig". *host* Las: ouppfostrad och klanging.

Vi har kommit sa pass i ensamhetstraningen att han inte gar bonkers om jag lamnar honom inomhus en kort stund for att gora sysslor. Sitter klistrad vid dorren iofs, men studsar inte mellan vaggarna. Annan hund som sallskap och/eller husse gor ingen skillnad.

Det som daremot borjar bli lite latt frustrerande ar att jag kan inte be nagon annan halla honom, inte ens maken, och ga ivag/gora nagot sa han ser mig. Han gor ALLT for att komma loss och ta sig till mig. Kastar sig, skriker, sliter i kopplet, hoppar, vralar, klattrar pa saker. Jag kan hojta till och han sansar sig (nagorlunda, en stund) men det hade ju varit skont om vi kunde hitta ett lage dar han ar Okey med att andra haller i snoret. Jag forvantar mig inte att han ska vara nan lydnads champ, far from it, men i alla fall inte forsoka dra omkull folk. Blivit liiiiite battre, but it's slow going.

Nagra ideer, upplagg, tankar?

Det vi gor just nu ar helt enkelt att jobba pa det i korta stunder och den dar sekunden da han tar det lugnt (lugnare) sa far han sin matte tillbaka.. sa att saga.

Har inget emot en mattegris, men det ar lite.. enerverande.
 
Sv: "Angenamt" (sjukt irriterande) problem

LOL Make gor sitt basta for att vara rolig, leksaker standigt narvarande, samma med nomnoms... inget slar "morsan" :S o ena sidan ar det ju skont att veta att jag har hogre varde an korv och tuggben/favvo leksak.. men ja.. *grimas*

Maken forsoooooker Verkligen! Stackarn, vad jag staller till det for honom hahaha... jag har en ganska bra, talmodig make... som tur val ar...
 
Sv: "Angenamt" (sjukt irriterande) problem

Jag tror ni får börja öva "vänta". Ni kan öva tillsammans tills det sitter, och sen börja prova kortare stunder medan någon håller i snöret.

Att öva vänta brukar gå rätt smidigt.
 
Sv: "Angenamt" (sjukt irriterande) problem

tackar :) Det har vi borjat sa smatt med anda eftersom "nagon" ar himla latt exalterad och allting ar skiiitroligt... sa smart ide att applicera det dar med, tackar :)
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 227
Senast: Huggorm
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 789
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 988
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp