Bukefalos 28 år!

Okunniga "hundmänniskor" och social media

Hon var en av hästpratarna i Robert Aschbergs program som senare beskrivits så här av VoF:

Som en höjdpunkt minns jag inslaget om hästpratare i programmet Insider 2003-05-15. Personer som påstod sig kunna kommunicera med hästar på telepatisk väg sattes på prov inför dold kamera. Hästpratarna ombads att ställa frågor som hästarna borde ha protesterat mot om de verkligen kunnat besvara dem, t.ex. ”Vad tycker den om att kallas Brunte?”, fastän hästen aldrig kallats Brunte, eller ”Varför tycker den så mycket om bananer?”, fastän hästen aldrig ätit bananer. (Hästens ”svar” på den senare frågan var att bananer var rika på vitaminer och mineraler.) Alla hästpratare som testades misslyckades grundligt. I samma program fanns även ett inslag om homeopater som sade sig kunna undersöka hästars hälsotillstånd genom att känna ”vibrationerna” från avklippt tagel. En homeopat meddelade att Victory Tilly, en av världens främsta travhästar, var halt. En annan sade att Gustav III:s häst Kaulbach, som har varit död och uppstoppad i drygt 200 år, verkade vara i fin form men att den skulle må bra av lite massage.

ALLA på Buke såg det. Efteråt blev det förmodligen världskrig mellan de som rasade över HÅRDVINKLAT osv och oss som garvat ihjäl oss under programmet.

Det var såå popcornvänligt! :rofl:
 
Jag minns en helt annan bukefalist i bluff- och bågbranschen. Hon hävdade att hennes mamma blivit frisk från sin cancer av healing (eller något motsvarande, minns inte riktigt). När jag skällde på henne för det där så skrev hon något riktigt billigt och elakt om min migrän. En bukefalist som ville trösta mig PM:ade då en länk till bluffarens websajt, med en bild av henne själv där hon stod blundande på ett ben med händerna korsade över huvudet mitt ute i skogen. Då blev jag tröstad. :love:
Åh jäklar ... jag hittade den här personen i urgamla trådar.

Jag har på senaste tiden blivit mer observant min energi i samband med specifika Qi Gong och Yogarörelser. Men även i hästarnas närvaro. Nu har jag kommit till en punkt där jag kan känna och flytta energi utanför mig och inne i mig. I morse så märkte jag även hur mitt energicentrum expanderade och hur en helt annan känsla infinner sig när jag förflyttar min vikt från sida till sida i den traditionella grundställningen "sitta på hästen".
Det är svårt att beskriva men det känns som att tyngdpunkten i energicentrum är större och det blir liksom ett sug mot att hålla sig kvar i centrum när jag förflyttar mig. Nästan som om kroppen var i vatten. Det känns som att jag kan flytta mig och ändå vara kvar i centrum mycket längre.
Det var en märklig upptäckt. Så häftigt!!
Och jag kommer att fortsätta utveckla detta och försöka beskriva känslan och erfarenheterna.


Och, i en tråd om dålig stämning i stallet:

Prova tänka:
Jag accpeterar allt som händer på stallet. Jag ger utrymme för tolerans. Jag låter världen snurra på och väljer själv när jag vill vara delaktig med mitt tyckande och med mina känslor och jag väljer om jag ska döma situationen som negativ eller positiv. Jag väljer om jag ska se det som händer som något konstruktivt, något som jag kan lära mig av. Ansvaret vilar hos mig, inte utanför mig.

Lyckan ligger i flödet, flödet finner vi i rörelse. I balanserad rörlelse så känner vi oss inte plågade av stress, utan kan uppskatta livetsrytm, harmonin.


:up:
 
Åh jäklar ... jag hittade den här personen i urgamla trådar.

Jag har på senaste tiden blivit mer observant min energi i samband med specifika Qi Gong och Yogarörelser. Men även i hästarnas närvaro. Nu har jag kommit till en punkt där jag kan känna och flytta energi utanför mig och inne i mig. I morse så märkte jag även hur mitt energicentrum expanderade och hur en helt annan känsla infinner sig när jag förflyttar min vikt från sida till sida i den traditionella grundställningen "sitta på hästen".
Det är svårt att beskriva men det känns som att tyngdpunkten i energicentrum är större och det blir liksom ett sug mot att hålla sig kvar i centrum när jag förflyttar mig. Nästan som om kroppen var i vatten. Det känns som att jag kan flytta mig och ändå vara kvar i centrum mycket längre.
Det var en märklig upptäckt. Så häftigt!!
Och jag kommer att fortsätta utveckla detta och försöka beskriva känslan och erfarenheterna.


Och, i en tråd om dålig stämning i stallet:

Prova tänka:
Jag accpeterar allt som händer på stallet. Jag ger utrymme för tolerans. Jag låter världen snurra på och väljer själv när jag vill vara delaktig med mitt tyckande och med mina känslor och jag väljer om jag ska döma situationen som negativ eller positiv. Jag väljer om jag ska se det som händer som något konstruktivt, något som jag kan lära mig av. Ansvaret vilar hos mig, inte utanför mig.

Lyckan ligger i flödet, flödet finner vi i rörelse. I balanserad rörlelse så känner vi oss inte plågade av stress, utan kan uppskatta livetsrytm, harmonin.


:up:
Så fint:love:

Jag gillar hur hon har formulerat sig på hemsidan, så att ingen förstår vad hon egentligen erbjuder eller menar:up:

Långt tidigare vet jag att det förekom hästar som mådde uppenbart dåligt och behövde veterinär expertis som enbart "hjälptes" av örter och jada jada:mad:
 
Åh, ska verkligen hålla mig i balanserad rörelse nu när vi lanserar 12 nya hemsidor kl 10 idag och alla säkert kommer fucka up. Vore så gött att slippa stressen!

Lyckan ligger i flödet :love:

Så fint:love:

Jag gillar hur hon har formulerat sig på hemsidan, så att ingen förstår vad hon egentligen erbjuder eller menar:up:

Långt tidigare vet jag att det förekom hästar som mådde uppenbart dåligt och behövde veterinär expertis som enbart "hjälptes" av örter och jada jada:mad:

Ja fast det är alltså olika personer. Hemsidan är en, den som jag citerar är en annan.
 
Jag minns Achbergprogrammet. Det var när jag stod mitt i hästeriet :rofl:

Så det var en Bukefalist. Vojne vojne.
 
@mandalaki: Far out, man
ph511.jpg


:D
 
Åh jäklar ... jag hittade den här personen i urgamla trådar.

Jag har på senaste tiden blivit mer observant min energi i samband med specifika Qi Gong och Yogarörelser. Men även i hästarnas närvaro. Nu har jag kommit till en punkt där jag kan känna och flytta energi utanför mig och inne i mig. I morse så märkte jag även hur mitt energicentrum expanderade och hur en helt annan känsla infinner sig när jag förflyttar min vikt från sida till sida i den traditionella grundställningen "sitta på hästen".
Det är svårt att beskriva men det känns som att tyngdpunkten i energicentrum är större och det blir liksom ett sug mot att hålla sig kvar i centrum när jag förflyttar mig. Nästan som om kroppen var i vatten. Det känns som att jag kan flytta mig och ändå vara kvar i centrum mycket längre.
Det var en märklig upptäckt. Så häftigt!!
Och jag kommer att fortsätta utveckla detta och försöka beskriva känslan och erfarenheterna.


Och, i en tråd om dålig stämning i stallet:

Prova tänka:
Jag accpeterar allt som händer på stallet. Jag ger utrymme för tolerans. Jag låter världen snurra på och väljer själv när jag vill vara delaktig med mitt tyckande och med mina känslor och jag väljer om jag ska döma situationen som negativ eller positiv. Jag väljer om jag ska se det som händer som något konstruktivt, något som jag kan lära mig av. Ansvaret vilar hos mig, inte utanför mig.

Lyckan ligger i flödet, flödet finner vi i rörelse. I balanserad rörlelse så känner vi oss inte plågade av stress, utan kan uppskatta livetsrytm, harmonin.


:up:
Tidningen HundSport Wallraffade om djurpratare kring, eller straxt före sekelskiftet. Typ allt kunde avfärdas utom historien om en häst vid namn Pinnen som ville begravas djupt, där det var mörkt för evigt. Till slut fick han äntligen somna in.
 
Åååååh! Vilken nostalgi!
Monstermorsan hade älskat alla diskussioner om vinklar där random småtjejer sågades med hänvisning till tyska homeopater och långa utläggningar om grader och vinklar:love:
Det och barfotadiskussionerna när alla skulle verka själva är fasiken några av mina bästa minnen.
 
Åååååh! Vilken nostalgi!
Monstermorsan hade älskat alla diskussioner om vinklar där random småtjejer sågades med hänvisning till tyska homeopater och långa utläggningar om grader och vinklar:love:
Det och barfotadiskussionerna när alla skulle verka själva är fasiken några av mina bästa minnen.
Hästpratarbukefalisten håller fortfarande på med vinklar. Hon har ödmjukt uppkallat den önskade vinkeln efter sig själv. Om det var du som kommit på idén skulle du alltså kalla den Hyacinthvinkeln.
 
Hästpratarbukefalisten håller fortfarande på med vinklar. Hon har ödmjukt uppkallat den önskade vinkeln efter sig själv. Om det var du som kommit på idén skulle du alltså kalla den Hyacinthvinkeln.

Det blir alltså bättre!

Jag är så glad att jag inte har egen häst eller är aktiv med häst längre. Hund räcker så bra.
 
Åååååh! Vilken nostalgi!
Monstermorsan hade älskat alla diskussioner om vinklar där random småtjejer sågades med hänvisning till tyska homeopater och långa utläggningar om grader och vinklar:love:
Det och barfotadiskussionerna när alla skulle verka själva är fasiken några av mina bästa minnen.

Öh... Hade jag? O_o :laugh:
 
Åååååh! Vilken nostalgi!
Monstermorsan hade älskat alla diskussioner om vinklar där random småtjejer sågades med hänvisning till tyska homeopater och långa utläggningar om grader och vinklar:love:
Det och barfotadiskussionerna när alla skulle verka själva är fasiken några av mina bästa minnen.
Hen med Origopatikursen erbjuder dessutom hovvård. Gissar att det är barfota som gäller.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 413
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp