olika färg på sadel och träns!?

Sv: olika färg på sadel och träns!?

Tycker det är snyggast om det matchar men inte fanatiskt då!?
Har en brun sadel och brunt huvudlag till hästen...hon är guldbrun på sommaren med vita strån på kroppen(antagligen på väg att bli skimmel fast hon är 16 år..araber!)
Och vintertid så är hon brunröd och då passar även brunt då!
Men har oxå rött huvudlag i nylon till tävlingar!
Lillsyrran har en mörkbrun häst med svart sadel pch svart huvudlag men det passar ändå!
Hon har lila huvudlag i nylon för tävling!
Kula att piffa till sig ibland! ;)

Fjordan har svart sadel och bara svarta träns så där har jag inte så mkt att välja på. :D

Varmblodet har en brun sadel och en svart(london under).
Sedan har hon svarta, bruna och ett vinrött träns. Så det kan bli lite blandat. Ska jag träna el tävla matchar jag dock alltid. :D

Jag ska ha samma färg på sadel o träns, tycker det andra är gräsligt oavsett tävling eller skogen.

Nu har ju jag flera hästar som "delar" på utrustningen....

Träns finns i en uppsjö avolika färger och mer olika bett. Bara att greppa det som passar hästen....

Sadlar har jag en brun dressyr
2 st svart allround mot hopp
1 st. tabacco hoppsadel.

Även sadlarna hamnar på lite olika pållar beroende på vad som står på schemat.
Ska jag rida dressyr tar jag dressyr sadeln. Ska jag hoppa tar jag hoppsadeln osv. :banana:

Så då tycker du att jag ska införskaffa mig en vinröd sadel då när jag har mitt vinröda träns... :rofl:

Kan nog vara lite svårt tror jag o hitta en vinröd sadel.... :smirk:
Naturligtvis menar jag svart o brunt läder. :D

inte för att jag tyckte det var snyggt.... :smirk:
Men jag har sett en vinröd syntetsadel. Fanns för några år sedan :banana:

Kanske ska tillägga att jag ska tävla med Kreles på söndag, och kommer då ha den vanliga bruna sadeln, och ett svart träns med vitt foder :smirk: Inte så mycket att göra, den sadeln råkar passa honom, och vi har inte råd med en ny, och brunt träns vill jag absolut inte ha, för det passar han verkligen inte i!

Jag försöker matcha om vi ska vi väg till ridhuset exempelvis.. Just nu har jag en mörkbrun och en havanna brun sadel.. tränset till valacken är london och till stoet mörkbrunt...

Det är helt klart snyggast om det matchar men då viktigt är det inte, passform och funktion är hetl klart viktigast...

en i stallet rider dock med london tyglar, mörkbrunt träns och svart sadel... vackert vackert :P

Kompisen har en vinröd wintec sadel från sekelskiftet ;) , jätteskön men otroligt ful. Jag blev erbjuden att köpa den, men tyvärr var den snedsutten.. Jag är lite grinig med sånt pga mitt akademiska intresse.

Har5 allt mitt läder i svart, har bara blivit så.Har ärvt mycket från min gammla häst som redan hade svart läder när hon köptes.
Men jag är sugen på att byta till London färgat tror det blir snyggt på min apelkastade svartskimmel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 191
Senast: super
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka