Olika roller, samma skådespelare

Men det är ju för att han bara kan spela den rollen... *duckar* :angel::D
För att spinna vidare på det så finns det en hel drös med skådespelare som liksom bara kan spela en typ av karaktär, och då fastnar den som man såg dom i först ;)

Sen finns det många, särskilt dom scenskolade engelsmännen har jag märkt, som kan bli hur många karaktärer som helst utan problem... fascinerande.
 
Då måste jag pausa och googla hen ;)
Det gör jag ofta, när sambon fräst ifrån ett par gånger att han inte vet (han kan väl kolla detta som ett kriterium i filmvalet..?).

Tipsar om IMDB! Bara att skriva serien/filmen en kollar på så kommer alla skådisar upp och sedan gå in på skådisen en känner igen så kommer alla serier/filmer hen varit med i upp. Hur snabbt och smidigt som helst! Mycket bättre än Google tycker jag, men det är ju bara min högst personliga åsikt :D
 
Andrew Scott har jag svårt att se som någon annan än Moriarty i Sherlock. Dock är han ju helt FANTASTISK i Fleabag så jag har börjat se honom med andra ögon.

Alla Doctor Who-skådespelare är ju Doctor Who för evigt också. Framför allt David Tennant. När jag ser honom in andra roller känns det som the doctor som spelar den andra rollen :D
 
Har ni svårt att se vissa skådespelare i nya roller? Jag kan ibland inte låta bli att förknippa en viss skådespelare med vad jag sett dem som tidigare, och som inte alls överensstämmer med det jag tittar på just nu.

Jag har precis börjat se "The Crown" med John Lithgow i rollen som Winston Churchill. Men jag kan inte sluta tänka på "Tredje klotet från solen"...
I just den serien får jag jätteproblem med Tobias Menzies.
När han dök upp i The Crown efter hand, tänkte jag bara på hans hemska våldtäktsscen som Jack Randall i Outlander. :crazy:
Har inte reagerat så när han har varit med i andra filmer/serier.

Men nej, jag har inte generella problem med det. Men hajar till ibland.
 
Kollar på Bloodline (Netflix) där Linda Cardellini spelar en av huvudrollerna, men jag kan inte se henne som någon annan än Samantha i ER/Cityakuten. Och då var det ändå 10-15 år sedan... :cautious:
 
Men det är ju för att han bara kan spela den rollen... *duckar* :angel::D
Och det är för att han är slö.:meh: Jag såg honom i Dödsdansen (Strindberg, kött-teater) och han var himla, himla bra. Jag hade faktiskt inte trott att han skulle vara så bra. Jag har svårt för honom - han själv kommer i vägen för rollerna liksom.

(Jag tror att Peter Stormare låg bakom regin på den finaste Don Giovanni jag sett. Jag tolkade Dona Annas friare och en ömsint För mitt högsta är hennes väl, som nyckeln till uppsättningen. Inte riktigt vad man förväntar sig av skurken i Fargo)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 437
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp