Olivolja + ringblomma?

S

SanchoPancho

Har precis fått lära mig att man skall blanda olivolja och kokt ringblomma och sätta på dåliga hovar. Har någon hört det innan?
:confused:
 
JO, det är ju bra, men då måste du isf köpa ringblomma, dom är ju vissna nu.
Blir og billigare att köpa vanlig hovolja. ;)
Min kompis hopphäst hade väldigt dåliga hovar när hon köpte honom, tappade skor hela tiden (tkr nog en häst till det priset borde vara perfekt men.... :p) och hon gjiorde en blanding av tran, olja och tjära, och han har blivit mkt bättre nu. Fast det kan jo bero på generällt bättre omvårdnad också.
 
Om din häst har dåliga hovar, så kan du prova att ge den equisetum arvense (kommer inte i håg vad den heter på svenska), en liten grön sak, ser ut som en pytteliten julgran!! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: super
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 057
Senast: KAROLIJNAH
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 085
Senast: Fazeem
·
Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
986
Senast: Runan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp