OLW:s bråket...

Sv: OLW:s bråket...

Själv tänker jag stanna kvar i föreningen eftersom det är vår bästa chans att få det sjunkande skeppet som heter SPHA på rätt köl igen.....:crazy: ;)

/Carina :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Läste bemötandet ifrån de avhoppade SPHA-styrelsemedlemmarna på paintinfo.se. Finns det omtalade nyhetsbrevet att läsa någonstans på nätet? Blev ju lite nyfiken på att läsa vad som stod... ;)
 
Sv: OLW:s bråket...

Inte vad jag vet. Men om du vill kan du ju PM'a mig din adress så kan jag kopiera och skicka till dig.....;)

/Carina :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Nu har det tagit ytterligare fart i paintbråket, med ännu ett avhopp ifrån styrelsen! :eek: Det är tydligen uppe i sex styrelsemedlemmar som hoppat av! :crazy: Mer kan man läsa på t.ex. www.stallmagasinet.com
 
Sv: OLW:s bråket...

Skönt på ett vis, då kanske det kan komma in en ny styrelse som inte jobbar bara i egensak utan för medlemmarna och painthästarnas bästa. Hoppas det blir så. Omjag fattar det hela rätt blir det nytt årsmöte nu,det täker inte jag missa. Nån som hört nåt om var, när och hur?
Jackpot
 
Sv: OLW:s bråket...

Hej!

Jag har lite svårt att förstå handlingsförlamningen hos alla dessa missnöjdda medlemmar.

Vill man verkligen göra något åt saken, så är det bara att gå samman så många som krävs av stadgarna för att kräva ett extra årsmöte.

Till detta möte kan man motionera om misstroendevotum mot sittande styrelse, eller del därav.

På detta sätt kan man få bort den/de man inte anser sköter sig.
Förutsatt att man vinner omsöstningen alltså....

Själv är jag inte medlem, utan står bara nära vid sidan och tittar på, och jag måste säga att trots att situationen är allvarlig, så blir den rätt löjeväckande, och smått skrattretande emellanåt.

Westernsverige och avelssverige har nog aldrig tidigare skådat en liknande sandlåda.

Och överallt sitter folk och gastar, de flesta helt anonymt på nätet, bakom sina nick.... Men GÖR NÅGON NÅGOT (förutom A M-H då....)
Näe!

Detta beteende har ett namn:
Svensk gråsossementalitet.
Bekvämt att gnälla och skälla på andra, men inte skall man lyfta ett finger för att göra nåt....

Sorgligt faktiskt, för pacifisterna skadar sig själva genom detta.

Så alla ni som klagar: GÖR FÖR H***ETE NÅT DÅ!

Allt detta är faktiskt rätt sorgligt, på många sätt.

Hug your horses!
/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

Var, När Och hur de ska hålla ett nytt års möte vet nog ingen!!! Kan bara säga "håll ögon och öron öppna" för det kommer nog att vara en "liten" notis om detta OM de annonserar ut det!!!
De har ju gjort enhel del i "smyg" den sista tiden!! Nä inte i smyg, fel ordval!!!! Gjort som de velat och inte informerat övriga meddlemar!!!
 
Sv: OLW:s bråket...

Visst är det sandlåda där har du rätt och jag vet ju att det görs saker. Brev till styrelse osv för att få svar, fast de svarar inte om frågan är obekväm.
Tror sandlådemivån skrämmer bort många. MAn skiter i det istället för att det är som det är och att man riskerar att bli påhoppad av "the big boss".
Jag hörde på Greva att det var en lista på gång från medlemmarna. Nu kanske inte det behövs.
Jackpot
 
Sv: OLW:s bråket...

Årsmöte/Extra årsmöte kan man inte smussla med.....
Det är reglerat i stadgarna hur det skall utlysas, samt i hur lång tid innan......

/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

Och allt detta skadar hela förtroendet för allt vad PAINT heter i Sverige.

För min del spelar det ingen roll hur mycket painthäst jag skulle ha..... Skuslle i alla fall aldrig bli medlem i en förening som SPHA.

Och det beror inte enbart på det nuvarande bråket, utan på en massa saker som hänt under en längre tid innan detta....

/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

Det är jag fullt medveten om att man inte kan smussla med....

Sen vill jag åxå informera dig om att vi e rätt så många som gör mycket åt detta angående föreningen vi diskuterar!!

Eftersom som du står nära och tittar på kan jag tänka mig att du är nästa lika insatt i denna diskution som jag är.
De är många som protesterar om vad som pågått och vad som inte kommit fram till medlemarna som tex, styrelseprotokoll.
Sen att de kanske inte syns och hörs så mycket än har kanske sina förklaringar.
Men att påstå att alla som gapar inte gör något tycker jag e ett litet påhopp. Många av de som hoppat av gör endel medans endel sitter tillbaka och inte gör något. Att det är på det viset har säkert sina personliga förklaringar!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: OLW:s bråket...

Det är just det vi håller på med........:angel: Att göra något alltså....;)

/Carina (som inte sitter bredvid och klagar) :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Har gått och irriterat mig på ditt inlägg under eftermidagen. Du påstår en massa saker både om OLWS, avel o största allmänhet och om vad medlemmarna gör och inte gör. Uppenbarligen har du ingen koll, du bara tycker.. och anklagar andra för att göra detsamma, På sig själv känner man andra.
Oförskämt att säga attd et inte görs något och rent skitprat utan substans. Du har ju uppembarlingen ingen aning om vad paintfolket gör.
Har du sett namnlistan om OLW ? Har du sett paintinfo ?
Har du läst vad två av de avhppade styrelsemedlemmarna skriver ? Tror du inte de har nåt stöd? Varför tror du OLWSlistan uppstod? För att folk sitter på sina rövar och är "gråsossar". Nej, du snackar och snackar utan att veta så väldigt mycket och kommer me dgrova påhopp.
Illa.
Jackpot
 
Sv: OLW:s bråket...

Jag tror, kan nog gissa att det kommer att bli ett nytt möte på Grevagården (Bökeberg challange). Håll utkik på www.paintinfo.se
 
Sv: OLW:s bråket...

Hej!

Inte speciellt mycket har gjorts, i alla fall inte tillräckligt och av tillräckligt många.

Tyvärr tappar OLWS-listan trovärdighet eftersom åtminstonde en av de som skrivit på som paintägare inte ens äger en häst, eller håller på med det. Seriöst va? :)

Jag har bättre koll än du tror :)

Kan mina sk 'påhopp' sporra er att få arslet riktigt ur vagnen och göra mer, så har jag faktiskt hjälpt er, även om detta inte var min ursprungliga intention......

Protestlistor är ju en start, men hjälper föga mot en styrelse som har skygglappar för allt annat än sina egna åsikter. Dom anser väl antagligen att de medlemmarna också lider av 'bristande laganda'.

Själv har jag agerat på annat håll genom att gå in som ordförande för WRAS Distrikt Syd, med den enda anledningen att det inte fungerar.
Det blir ett sjuhelvetes arbete, som kommer att kosta tid, svett och pengar, men det gör sig inte självt, och man kan inte räkna med att någon annan skall fixa det heller.
Så mycket rövnötande gråsosse är jag :) (bror duktig, von Oben m m....)

'Painteriet' kommer inte heller att fixa sig självt.
SPHA's öde ligger faktiskt i ERA händer.
Det är medlemmarna som har den absoluta makten.

Bara 'någon' orkar suga tag och hugga i, så kan ni komma dit ni vill, inte annars.

Lycka till!
/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

Av förklarliga skäl tror jag att den kvarvarande styrelsen försöker förhala detta till efter USA-resan :)
/Mike
 
Sv: OLW:s bråket...

Det finns åtminstone en rejäl person i deras valberedning som jag vet kommer att göra ett hästjobb för att få till en vettig styrelse...:D ;)
Kan jag hjälpa till så kommer jag att göra det...:)

/Carina :eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Gott!

Mer sånt behövs!

Flera frivilliga?

/Uppviglar-Mike :devil:
 
Sv: OLW:s bråket...

Du kan tro vi e många som är frivilliga att kämpa för Paint folket och dess förening. Det håller vi redan på med. Sedan att du inte vet om ALLT kan ju bero på att du står sidan om och tittar på!!!! Man kan inte få full inblick i något som man inte är inblandad i !!!!!!!

Ang. ditt tidigare inlägg om personen du "vet" skrivit på lista som paintägare, men inte ens (enligt dig) håller på med paintar.

Min undran är om du överhuvutaget känner denna person eller det är en information som du fått muntligt?. Med tanken på din ord så gissar jag på det sist nämnda.

Denna listan har skapat en hel del irritation hos ett fåtal peroner som inte håller med oss om den avelsplan vi skrivit på. Och även att vissa personer skrivit på... Menar du att man kan inte vara insatt i denna fråga enbart för att man inte äger en paint?? Jag vet många som är väl insatta i OLW frågan men inte äger en paint själv!!!

Jag kan ju tycka att du har väldigt många kommentarer till vad som gör och inte gör i SPHA. Underligt att du kan lägga en massa tid på alla din inlägg när du uppenbart inte vet allt som föregår runt omkring!!!!! Sen har jag förstått att du hålls informerad om vad som händer, till en viss del och då enbart från ett fåtal personer. Då är det svårt att se ALLT som görs nu ang. styrelsen vara och inte vara!!!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 131
Senast: Elo
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 758
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 132
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp