Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

M

MaidenMamma

Usch, jag är orolig :(

Har sedan förra söndagen haft en mensvärksliknande molande värk, varit illamående, trött (fast det har jag varit länge) och yr.

Jag började med Cilest för nu 8,5 v sedan efter att först ha haft p-spruta och sedan p-stav. Staven togs ut en torsdag och jag började med piller måndagen efter, började blöda på tisdagen och gjorde så några dagar, dock inga mängder precis (har ju inte haft 'riktigt' mens på flera år, men hade ganska kraftiga blödningar tidigare).

Sambon och jag var kanske inte jätteduktiga med att vara försiktiga under tiden mellan stav och piller och inte heller i början av pillerperioden, vi är tämligen aktuella i sänghalmen. Jag har guldfiskminne och har inte kommit ihåg pillerna på morgonen varje dag utan tagit på eftermiddag/kväll vid flera tillfällen. Förra fredagen (alltså fredagen innan jag började må konstigt) glömde jag helt och tog först lördag fm/lunch. Jag var på första veckan på kartan. Och på söndagen, ca 24 h senare, började alltså symtomen.

I måndags, 8 dagar efter symtomstart, gjorde jag ett gravtest (InstAlert), inget. Gjorde om testet morgonen efter ifall urinen behövde vara mer koncentrerad, inget.

Jag mår fortfarande likadant. Det blir oftast lite mer när jag ätit. Nu är jag orolig för vad det är om det nu inte är barn, vilket både jag och sambon (och sambons gravida syster) var tämligen övertygade om men testen säger ju annat.
Jag fick i slutet av förra året veta att jag har cellförändringar på livmodertappen (var 23 och tog första provet då) och är såklart orolig att det ska vara något med det?!

Pratade med VC igår som tyckte jag skulle göra om grav test om 1-2 v och sedan söka hjälp om det inte blivit värre. Jag ska också ha mens nästa vecka.

Rörigt, jag vet, men om någon har något klokt att säga skulle jag vara jättetacksam!

Jag har valt att skriva under anonymt nick, och om någon skulle lista ut vem jag är så önskar jag att ni håller det för er själva.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag hängde inte riktigt med pa hur lang tid det gatt fran ni haft sex utan helt bra skydd tills du började känna dig som du gör nu?
Men om du ska ha mens nästa vecka later det lite tidigt för att känna av gravidsymtom (även om det inte är omöjligt).

Jag tror mer pa att det är obalans med hormonerna efter bytet och även att du inte tar pillrena helt regelbundet.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Glömde piller på fredagen - började må dåligt på söndagen, då 2 v kvar till mens (enl kartan).

Jo, det är tidigt, så vi gissade att den kanske isf blivit till i "glappet" mellan stav och piller, dvs 7 v tidigare, men då borde det ju ha synts på testet nu..?

Men skulle det verkligen sitta i så länge, och göra så ont? :(

Pratade med en BM för en vecka sedan, alltså när jag mått så i 4 dagar. Hon trodde antingen barn eller ägglossning, men resonerade sedan att det senare knappast skulle kännas så många dagar när jag aldrig känt av det innan.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Har ingen aning egentligen men jag äter Cilest och har gjort det i ca 10 år. Jag tar ALDRIG piller samma tid varje dag och sällan ett piller varje dag utan det blir oftast 2-3 piller på samma gång och jag har aldrig varit gravid. Kan ju vara jag som bara har tur men jag menar bara att klockslagen inte är så blodiga som de påstår.
Om jag tar fler än fyra piller på kvällen så mår jag illa på morgonen, har dock aldrig ont i magen... Jag kan dock bli lite yr ibland men det vet jag inte om det beror på pillrena. Eftersom jag har ätit dom så länge så vet jag inte hur jag fungerar utan dom så det är svårt att säga.

Jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket med detta är mina erfarenheter av livet med Cilest;) Lycka till!
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag tror nog att du mår dåligt för att du bytt p-metod.
Har oerhört svårt att tro att du är gravid. Men köp ett test till om förväntad mens uteblir.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jeeze, 4 på en gång? :eek: Inte konstigt om du mått illa :D

Nej, klockslagen är väl mer för att gardera sig antar jag.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Okej, är det vanligt att det kommer såhär flera veckor (nästan 2 mån) senare?
Har aldrig hört om någon som märkt av det så mycket heller, men jag ska ju alltid vara värst...

Hur länge kan det förväntas hålla i då? För jag mår verkligen piss :( Har inte kunnat rida sedan det började, håller på att spy bara jag böjer mig ner vilket gör stallarbetet till en prövning. Som tur är kan jag hålla mig ganska stillasittandes på jobbet i alla fall.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Låter som helt vanliga biverkningar...


Hormoner är skit, jag tål inte ens graviditetshormon...blä
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Okej, är det vanligt att de kommer så ett tag efter?
Hur lång tid ska man ge det innan man avbryter/byter?
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

3 månader sen ska det börja bli bättre. När jag testat olika piller har jag alltid fått recept på 3 månader först å har de funkat recept för 1 år.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Hmm, en månad till med skiten alltså :(


Idag har jag haft beige-rosa flytningar och känner mer och mer som en "bubbla" eller något på ett speciellt ställe snett upp till vänster, typ vid/bakom höftbenet. Är det normalt? :crazy:
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag får alltid blödningar/blodblandade flytningar om jag tar mina p-piller det allra minsta oregelbundet, t.ex. om jag ena dagen tar det på förmiddagen och nästa dag på kvällen. Tar jag det vid samma tid varje dag så slipper jag blodet.

Jag har glömt ta piller första veckan på kartan men aldrig blivit gravid, dock har det bara varit ett glömt piller, aldrig flera. Risken ska ju ändå vara som störst om man glömmer ett piller första veckan, är det v. 2 eller 3 spelar inte ett glömt piller någon roll utan man tar bara 2 samtidigt i stället när man kommer på det.

Angående bubblan i magen, jag känner ofta en "bubbla" på höger sida ovanför höftbenet men har identifierat det som gaser bara. Mår du illa och magen är i olag kan det säkert vara det som är svaret.

Minna86: om jag hade glömt upp till 4 piller regelbundet skulle jag nog fundera på att byta p-medel...även om du inte blivit gravid än känns det kanske lite riskabelt. Fast det kanske inte spelar någon roll för dig om du blir gravid?
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Nja, jag har svårt att tro att det skulle vara gaser, det känns helt annorlunda. Är inte gasig i övrigt direkt heller, och det vore ju konstigt om det bara märktes av där?

Jo, jag har också haft nån brunaktig flytning när jag tagit ett piller sent, men nu är det ju nästan två veckor sedan jag missade, och sedan dess har jag varit supernoga.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Har jag slarvat med tiderna när jag tar mitt piller brukar jag ha småblödningar till och från under hela resterande karta eller t.o.m. in på nästa, även om jag är supernoga efter slarvet.

I vilket fall så hoppas jag att du snart får reda på vad det är! Att vänta och oroa sig är ju aldrig kul.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag får alltid blödningar/blodblandade flytningar om jag tar mina p-piller det allra minsta oregelbundet, t.ex. om jag ena dagen tar det på förmiddagen och nästa dag på kvällen. Tar jag det vid samma tid varje dag så slipper jag blodet.

Jag har glömt ta piller första veckan på kartan men aldrig blivit gravid, dock har det bara varit ett glömt piller, aldrig flera. Risken ska ju ändå vara som störst om man glömmer ett piller första veckan, är det v. 2 eller 3 spelar inte ett glömt piller någon roll utan man tar bara 2 samtidigt i stället när man kommer på det.

Angående bubblan i magen, jag känner ofta en "bubbla" på höger sida ovanför höftbenet men har identifierat det som gaser bara. Mår du illa och magen är i olag kan det säkert vara det som är svaret.

Minna86: om jag hade glömt upp till 4 piller regelbundet skulle jag nog fundera på att byta p-medel...även om du inte blivit gravid än känns det kanske lite riskabelt. Fast det kanske inte spelar någon roll för dig om du blir gravid?

Spelar roll och spelar roll, jag vill inte bli gravid med är ingen abortmotståndare och allvarligt talat har jag inte tänkt speciellt mycket på det:o Det har ju som sagt fungerat i 10 år;)
Men jag har ingen aning om vad jag skulle kunna byta till för det är helt fantastiskt att kunna styra över mensen så det ska mycket till för att jag ska byta bort den möjligheten:)
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Läser visst som en kratta :p 10 år är ju rätt länge...

En kompis har provat p-ring och tycker det är jättebra! Funkar likadant som p-piller, du har den inne i 3 veckor och tar sedan ut den en vecka vid mens (så det går ju även att hoppa över mens genom att sätta in en ny direkt). Man kan även tar ur den 3 h/dygn om man t.ex. ska ha sex.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Nej, det är riktigt jobbigt att inte veta vad det är :( Spänd väntan på mensen nästa vecka vill jag lova...

"Bubblan" är iaf kvar idag, känns mer när jag rör på mig och nu framåt kvällen.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Uppdaterar för mig själv... Bubblan kvar och änn så länge ingen blödning, men det är väl inte så säkert att det kommer första dagen heller?
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag tillför säkert inget till diskussionen/frågeställningen, men Cilest var den p-pillersort jag mådde allra sämst av. Biverkningar så som beskrivits innan och mådde så som du beskrivit att du gör. Naturligtvis kan det vara så att du blivit gravid, men jag tycker samtidigt att det låter som typiska biverkningar.

Som någon annan nämnde så har jag också alltid fått recept på tre månader när jag bytt pillersort, så det är väl den tiden man måste härda ut ev biverkningar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
779
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 289
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp