Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Okej, låter ju lite lugnande i alla fall. Men är det inte lite konstigt att jag fick biverkningar först efter 7 veckor? :crazy:
Jag fick recept på 6 mån.

Ingen mens ännu heller, mår mest illa efter mat, molande värk/spänning/uppsväld känsla i livmoder som kommer och går, bubblan kvar...
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Det är ju inte så att det är en utstuderad taktik att inte ta pillrena när man ska utan det bara blir så...

Fast om man inte vill ha barn är väl det ett väldigt omoget beteende. Kan man inte komma ihåg att ta sina piller får man helt enkelt byta preventivmedel eller komplettera med annat skydd.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Fast om man inte vill ha barn är väl det ett väldigt omoget beteende. Kan man inte komma ihåg att ta sina piller får man helt enkelt byta preventivmedel eller komplettera med annat skydd.

Då är jag väl omogen då. Men det fungerar ju som sagt alldeles utmärkt...
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Vilken tur då!

Hoppas att du tar ett eventuellt graviditetsbesked positivt.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Men är det inte lite konstigt att jag fick biverkningar först efter 7 veckor? :crazy:
Nja, inte helt konstigt och mina problem med nämnda piller dök också upp först efter några veckors användning.

Jag har ätit piller under 10 års regelbunden tid och har bytt märke flera gånger för att kroppen liksom vant sig vid de olika sorterna. Ingen risk för graviditet så länge jag tagit pillren som man ska, men biverkningarna har kommit efter hand, inte på direkten. Helt normalt enligt min barnmorska, även om jag kan tycka att det är lite skumt.

I ditt fall skulle jag fortsätta ta pillren som vanligt (det är inte farligt för ett ev foster för det fall du skulle vara gravid om du tar pillren) och sedan göra ett nytt gravtest när det nu var du rekommenderades att göra det. Oro/osäkerhet över hur det nu är kan göra att mensen dröjer/uteblir.
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Okej, tack för ditt stöd :)

Senaste dagarna har jag varit och kissat oftare än jag brukar, det var så att en kollega reagerade igår :crazy:
I eftermiddag och ikväll har det spänt/molat ordentligt :crazy: Känner mig uppsvälld och min normalt väldigt platta "framsida" är definitivt inte platt längre (sedan ett par dagar, i söndags tror jag)!
Vid stallarbetet kändes bubblan mer som ett knip när jag rörde mig.
Och ingen mens än.

Tänkte testa igen på lördag, då är det 3+1 v sedan jag missade och 2+6 sedan jag började må konstigt. Om det visar negativt då så ringer jag VC (KK?) på måndag, för jag kan inte må såhär, speciellt inte utan att veta vad det är. Ingenting funkar, gråter över minsta lilla typ... :cry:
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Jag tycker du skall ringa din gynläkare (alternativt husläkare) och be att få komma redan imorgon!

Dina symptom kan tyda på många olika saker, så i dina kläder hade jag sett till att få komma in på en kontroll ganska omgående.

Urinvägsinfektioner kan tex komma smygande, utan att det smärtar när man kissar. Man kan få ont i "magen"/livmoder-området/ryggen osv. Obehandlad kan denna sedan sprida sej till och i värsta fall leda till en bäckenbotten inflamation.

Förändringar i din "hormon-balans" kan bero på de ändrade p-pillren, men även pga en "spökande" cysta som påverkar din kropps egna hormoner. En cysta kan vara helt "ofarlig" men ändå ställa till med problem.

Så ring läkare direkt på telefontiden i morgon och be att få komma in!

/Swat
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Oj :crazy:

Jag har varken gynläkare eller husläkare, nyligen flyttat och har inte ens varit på VC här. Jobbar i lite större stad med univ sjukhus och KK, capio-klinik i närheten också.

Vart ska jag vända mig?
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Många stora sjukhus har en gyn-akut. Dit kan man ofta komma direkt - som till en vanlig akut - så ring och hör om så är fallet där du bor.

/Swat
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Det var bebis...

Fick jätte-jätte-jätteont och började blöda vid ca 10-tiden och efter närmare en timme i olika telefonköer fick jag komma in till gyn-akuten där man konstaterade missfall :(

Tack för alla tankar och erfarenheter som ni delat med er av! :bow:
 
Sv: Om det inte är barn, vad är det då? (OBS, rörigt!)

Ta hand om dig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
779
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 338
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 895
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp