Bukefalos 28 år!

Om din hund fick bestämma för en dag.

Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Schäfern: Vakna tidigt, rusa ut genom dörren innan matte knappt hunnit öppna den, jaga bort alla rådjur som står vid mattes hölsilagebal! Pinka in heeela reviret minst 3 ggr. In och äta frukost bestående av falukorv, ägg och makrill.
Sen sova ett par timmar i soffan.
Sen ut igen och leka, leka, leka, leka i snön.. Gärna en långpromenad och lite sökträning på det, lydnaden kan hon träna med kaninen (chihuahuaMixen)..:devil:
Sen in och sova ett par timmar i mattes säng med benen rätt upp i vädret, OBS, inte torka några tassar innan och gärna dela med mej av det underbara bajset jag noga rullade in i pälsen en stund tidigare.
Sen lite middag framåt eftermiddagen bestående av minst 3 hela kycklingar, lite bearnaisesås och några av mattes kakor för att runda av det hela.
Ut och kissa en sväng, kolla så att inte de extremt fräcka rådjuren vågat sej tillbaka.
Sen sova, sova, sova i soffan..
Ut och kvällskissa, tar en runda och förstår inte alls varför matte står på trappen och gastar redan efter 15 minuter, förstår hon inte att jag kommer ihåg exakt vart jag lämnade henne..:confused: Jaga grannens stallkatter ett par varv runt deras lada, skäller ut dem lite när de kommer in någonstans där jag inte kommer åt dem, lika bra det.. För vem vill äta katt?? Blää!!
Äta kvällsmat.
In och sova i min fotölj hela natten.

ChihuahuaMixen:02.00, Vakna jaga katten.. Skälla som en dåre för att matte ska lyfta upp mej i sängen igen.
04.00 Vakna igen, jaga katten, kommer på att jag behöver gå ut och skäller på matte som en dåre. Blir utsläppt men vägrar lämna trappan innan matte klär på sej alla ytterkläderna och går ut. Lagom när jag hör henne ta i handtaget springer jag ner och kissar så jag är färdig när hon sätter första foter på trappen..:D
06.00 Vakna igen, jaga katten! Kanske även passar på att göra om samma uteprocedur som vid kl. 04.
08.00 Matte, den hemska terroristen väcker mej och tvingar ut mej i kylan, ger henne en sur blick men går ändå bort och gör både nr 1 och nr 2, hon hade nog rätt i att det var nödvändigt ändå. Ser hårbollen springa efter ett par rådjur, själv tar jag helst rådjur helstekt med lite vitlökssmör till.
Kryper sedan ner i soffan och sover fram till 12.30, skickar ut matte med hårbollen (Schäfern) så att jag får sova ifred.
12.30 Går upp och äter lite frukost, sover en stund till. På eftermiddan är det dags för långpromenad, den följer jag gärna med på. Passar på att skälla ut alla soptunnor jag möter utan att få skäll av matte.. Ser grannens katt, bestämmer mej för att låta den va, även om detta är mitt kungarike så är katten tre gånger så stor som mej och ser extra blodtörstig ut idag. Dumma hårbollen har inte ens märkt den, ingen nytta av honom denna gången heller.
Efter det är det dags för lunch, självklart sitter jag jämte matte i soffan och har egen tallrik, äter det mesta förutom lök, gurka och paprika. Men allt kött och pasta är favoriter.. Sover sen gott i soffan resten av e.m/kvällen.
Till kvällen är det dags att gå ut igen, äntligen lite nytta av hårbollen som sett grannens katter, känner mej stor och kaxig när jag står kvar på min egna gårdsplan och ser den dummern jaga dem varv på varv runt ladan. Ha, det ska väl lära dem att inte gå in på mitt revir igen! Sen springer jag upp till matte som är arg på hårbollen, då får jag klappar och massor av beröm för att jag är en sån duktig hund och inte beter mej så illa som hårbollen som jagar grannens katter!
In och äta lite kvällsmat i soffan framför tvn och sen krypa tätt intill matte under täcket på kvällen.

Mvh Domino_s
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Knapp

Såhär ser pudelns superdag ut.

Sova länge i mamma och pappas säng, mitt emellan. Den sista timman ska mamma och pappa klia mig på magen och under hakan medans jag får hångla med dom utan att de säger ifrån. Upp från sängen och ut på promenad. Väl ute hittar jag en ekorre som springer runt på marken ett tag så jag får jaga den innan den springer upp i ett träd. Har såklart inget koppel på mig och så är det sommar. Kommer in och får frukost bestående av entrecote och märgben.

Sen får jag ligga uppe på fönsterblecket och morra så mycket jag vill åt förbipasserande bilar och människor. Efter det får jag ligga och mysa i soffan med mamma tills det är dags för eftermiddagspromenaden. Då tar vi en cykeltur där jag får springa lös och dra efter alla hundar vi ser och skälla ut dom. Vi kommer hem och då får jag ett kycklinglår och ett till märgben. Sen ligger jag och fläker medans mamma kliar mig på magen och skiter helt i att plugga. Vi tränar även med klickern litegrann och jag får godis även om jag gör helt fel.

På kvällen går vi ut ännu en promenad då jag hittar en jättegod kissfläck som mamma såklart låter mig slicka hur mycket som helst på. Jag får ett pudelryck och mamma låter mig få busa med en av hennes vantar. Jag får busa hur länge som helst utan att bekymra mig för mina höfter. Kissar på det absolut perfekta stället och bajsar på grannpudlarnas tomt. När jag kommer in så väntar en måltid bestående av ännu mer entrecote och ännu ett märgben.

Sen somnar jag gott mellan mamma och pappa i deras säng medans de kliar mig på magen och under hakan.
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

*Sovmorgon.

*Promenad (utan koppel) på utsiktsberget.

*Jaga en hare/ekorre eller liknande. Kanske skrämma någon katt.

*Frukost och sedan sova soffa/säng.

*Promenad med matte i skogen. Gärna med en sjö i anslutning, frusen eller ej. En boll och en pinne bör vara inblandat i detta.

*Passa på att äta allt bajs i skogen som matte inte tillåter i vanliga fall.

*Kolla med boende i området om dom kan ha råkat tappa lite matrester. Eller kanske tillochmed tappar några när hon är så söt :angel:

*Fortsätta leka med boll eller pinne.

*Kvällsmat.

*Ligga halva natten i sängen och halva i bädden.
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Åh du har en DSG! Då kan ju han få ingå i min hunds drömdag om han inte har någonting emot en chokladbrun kelpieflicka...
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Härligt hon kommer bli så glad! (Synd bara att matte inte riktigt stödjer blandrasavel)...
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Ipod skulle gärna börja lagom tidigt, runt 08, för att käka en stadig portion Fodax uppblandat med köttbullar och blodpudding.
Efter det vill han in i bilen och smälta maten på väg till en jaktmark med gott om vildsvin och älg. Efter två-tre såtar skulle han nog vara lagom mör i musklerna och tycka att det är dags att åka hem.
Han passar på att vila i bilen hem, och väl framme så vill han gärna ha en rejäl omgång mat igen. Till efterrätt slaktar han gärna ett gosedjur eller två, som han sedan kan sprida ut över hela huset.

Kvällen avslutas i sängen hos matte, medan gammelman får ligga på golvet ;)
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

kl

Vakna vid soluppgången i sängen bredvid matte, och bara behöva knuffa henne en gång innan hon vaknar. Få monsterfrukost utspridd på hela golvet, inte bara fjantigt i skålen - oxhjärta, pannkaka, leverpastej, halvrutten fiskmås med fjädrarna kvar.

Ut och rasta löst en liten stund. Sedan komma in och sitta nära-nära i soffan och bli matad med mattes frukost - ostsmörgås.

Åka till stallet och springa lös tillsammans med matte och Jättelabradoren som gnäggar. Jaga och bita ihjäl kattjäveln som aldrig visat någon respekt. Bli överöst med beundran från matte. Jaga och bita ihjäl diverse uppstudsiga åkersorkar - varje gång bli beundrad av matte.

Äta hästskit. Äta betfor. Sitta i knäet på matte och kramas en lång stund.

Åka bilen, sittandes i framsätet med öppen ruta och *skratta* mot vinden.

Söka reda på människor i skogen tillsammans med matte. -Helt uppenbart kan man inte låta dem gå lösa hur som helst, de tappar ju bort sig varenda gång. Hitta min människa efter en lång spännande jakt över sjöar och berg, matte har leverpastej, och alla Hurrar och beundrar bara mig!

Åka hem. Få stor middag - oxhjärta igen kanske. Under kvällen sitta nära-nära matte i soffan, blir nospussad, och matad med quattro stagioni. Gå lång kvällspromenad helt lös tillsammans med matte.


Mansmänniskan bor inte med oss.
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Sovmorgon till tio. Frosties i soffan framför tvn. En tur runt byn (utan matte) med ca sjuttioelva kisspauser. Inta soffläge. Få magen kliad i 1,5h. Titta på när matte opererar bort kattens klor. Leverpastej till middag. Skälla en stund i fönstret. Sova med matte i sängen. Husse får ligga på golvet nedanför.
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Sigge: Legat och sovit i sängen, tätt tätt med matte. Gärna som ensamhund. Kanske en promenad.

Stoja: Obegränsat med mat, tillåtet att klättra upp på köksmöblerna för att sno mer mat, upp tidigt, vara ute hela dagen och busa en massa med leksaker och andra hundar.

Tilläggsreflektion: Skönt att mina hundar funkar så bra ihop, med tanke på hur olika de är.
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Din hund verkar vara en riktig livsnjutare som förstår vad som är viktigt i livet! :love:
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Ru önskar att jag hade ett skafferi i stil med det i Sveriges Mästerkock, men fyllt med fler delikatesser i form av ex hästskit och kattmat.

Vi skulle starta dagen runt 4 på morgonen med frukost i skafferiet, efter två timmar i skafferiet lägger vi oss och sover igen, för att kunna gå upp efter ytterligare en timme och äta en ny frukost! Efter det vill Ru ut och rulla sig i snön och gnaga på pinnar, för att sen få ligga på finmattan i vardagarummet och gnaga på stoora märgben.

Sen är det lunch igen i skafferiet följt av lite utevistelse. Utomhus vill Ru helst spåra fryst hästskit och skutta efter en hare en stund för dom luktar så gott. Det vore toppen om det fanns någon form av skit eller något ruttet som man kan rulla sig i också, för när vi varit ute vill Ru träffa sina bästa människokompisar och då vill man ju lukta gott! När han får träffa alla sina favoritmänniskor vill han få hoppa på dom så mycket han känner för utan att någon säger till och så vill han hålla folks händer och slicka dom i hela ansiktet! Får han lite tid över åker vi till stranden och slaktar lite tång.

Det är ju inte säkert att lukten sitter kvar, så Ru går gärna och rullar sig igen för att sen bli insläppt i skafferiet igen. Kvällen avslutas lämpligast i soffan, helst utanför filten och med mycket uppmärksamhet. Sen är det viktigt att äta innan man går och lägger sig så Ru tar gärna en till tur till skafferiet och kan även tänka sig att gå ut och rulla sig en gång till. Sen vill Ru sova i sängen mellan mina föräldrar (på tvären) tillsammans med alla sina gosedjur och gärna med ett märgben vid huvudkudden ifall man vaknar mitt i natten och är lite sugen....
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Min hade nog gärna legat under täcket och dragit sig läääänge sen fått gå ut och kissa i fint varmt väder för att sen få frukost bestående av rå hästfilé, sen spenderat dagen med att leka med mammas hund, mysa en stund under täcket, helst innanför tröjan, under täcket och så såklart mellanmål bestående av hästskit, få tillbaka alla sina luddiga leksaker så han kunde äta upp allt ludd på det för att sen äta lite hästskit till efterrätt, sen hästfilé till kvällsfika, kissrunda och sen sova med matte under duntäcket!
 
Sv: Om din hund fick bestämma för en dag.

Dsg ...Sooova länge, helst ska matte gå upp så han får gotta sig på rygg o ligga på kudden ....ut vid lunch o springa...lukta , lukta, o lukta.....kanske ser en ekorre i ett träd som han kan skälla på ..titta på matte och få höra vad vacker han är ....lyssna på matte o höra vad fin han är....ja lite bekräftelsekåt sådär ;)
Äta grillad kyckling , ligga i mattes knä....be henne gå o lägga sig , krypa under täcket och lägga en djup suck ...åååhhh äntligen natten o få soooova .....:love:

Sch/BC ....tror jag sover lite....ut o bajsa, skälla lite ...ligga på gräsmattan/ snön...trycke ner hela huvudet i en snöhög....Lycka :love:
Äta o sova ....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp