Om du skulle köpa ny hundBIL?

Jag sitter fortfarande och tittar lite på bilar...
Har provkört en Citroën C5 (kombi) och blev positivt överraskad. Bekväm, tystare än väntat, enormt bagageutrymme... Jag tycker dock att den är lite väl stor, ful och tråkig :angel:
Jag har även blivit kär i en BMW 318, dock utan att ha provkört, bara tittat på annonsen.
För några dagar sedan såg jag en orange Audi A6 till salu. Hade den gått färre antal mil och dragit mindre bensin än den gjorde, då hade jag åkt och köpt den på en gång :p
 
Caddy. Har dock inte tre egna utan har brorsans hund om dagarna. Men har skjutsat 5 hundar i den.

Med eller utan baksäte?
Jag kör ju en del bil när hundarna inte är med och hade gärna haft något roligare än en caddy då - men jag har inte råd att ha två bilar :p
Som hundbil är ju caddyn outstanding!
 
Med eller utan baksäte?
Jag kör ju en del bil när hundarna inte är med och hade gärna haft något roligare än en caddy då - men jag har inte råd att ha två bilar :p
Som hundbil är ju caddyn outstanding!
Jag har utan. Jo, det finns ju roligare bilar att köra! Men tycker faktiskt att den är helt okej. Vi har dock en roligare bil också men hundarna är oftast med mig så det är mest maken som kör den, tyvärr :p
 
Jag har utan. Jo, det finns ju roligare bilar att köra! Men tycker faktiskt att den är helt okej. Vi har dock en roligare bil också men hundarna är oftast med mig så det är mest maken som kör den, tyvärr :p

Jag pendlar ju 8 mil till jobbet tor minst 3 dagar i veckan :p Då är hundarna alltid hemma, de är ju i hundgård på dagtid.
 
Jag pendlar ju 8 mil till jobbet tor minst 3 dagar i veckan :p Då är hundarna alltid hemma, de är ju i hundgård på dagtid.
Jag har bara 1 km till mitt jobb så jag vet inte hur den skulle vara att pendla i. Oftast åker vi iofs långt när vi åker. Men det är ju helt klart skönare att åka långt i volvon vi har.
 
@AraSlei, jag fick syn på Toyota Corolla Verso för någon dag sedan. Där går sätena att fälla helt platt så att det blir som en skåpbil bak, men det är ju fortfarande en vanlig personbil och därmed roligare än en caddy. Kanske vore något att kolla på? Min far hade en Yaris Verso förut. Mycket praktisk, men jag satt inte bra i den och den var ju precis lika ful som en skåpbil :p
 
Jag har bara 1 km till mitt jobb så jag vet inte hur den skulle vara att pendla i. Oftast åker vi iofs långt när vi åker. Men det är ju helt klart skönare att åka långt i volvon vi har.

Okej :)
Jag tänker att det är ok om åkkomforten är lite halvt om man bara ska ha det som jaktbil, även om det blir en del långresor då också så är det ju bara ett halvår i stöten liksom.. Men Caddy finns helt klart ändå med på listan :) Tack för input!
 
@AraSlei, jag fick syn på Toyota Corolla Verso för någon dag sedan. Där går sätena att fälla helt platt så att det blir som en skåpbil bak, men det är ju fortfarande en vanlig personbil och därmed roligare än en caddy. Kanske vore något att kolla på? Min far hade en Yaris Verso förut. Mycket praktisk, men jag satt inte bra i den och den var ju precis lika ful som en skåpbil :p

Det är ju himla bra! Finns den i fyrhjulsdrivet format tro?
 
Det är ju himla bra! Finns den i fyrhjulsdrivet format tro?
Det tvivlar jag starkt på :p Kika på Subaru annars? Min impreza (kombivariant) går att få helt platt bak, likadant är det åtminstone med deras nya (toksnygga!) Levorg. Det är dock inte lika rymligt bra som i toyotas Verso-varianter, men när det är platt går det ju iaf att få in stora burar. Subaru är ju alltid fyrhjulsdrivet. Har hört att vissa på buke pratat om mycket rost på Subaru, men åtminstone min har klarat sig fint trots att den är från -02.
 
Det tvivlar jag starkt på :p Kika på Subaru annars? Min impreza (kombivariant) går att få helt platt bak, likadant är det åtminstone med deras nya (toksnygga!) Levorg. Det är dock inte lika rymligt bra som i toyotas Verso-varianter, men när det är platt går det ju iaf att få in stora burar. Subaru är ju alltid fyrhjulsdrivet. Har hört att vissa på buke pratat om mycket rost på Subaru, men åtminstone min har klarat sig fint trots att den är från -02.

Ja, jag har kollat lite på Subaru också :) Deras Levorg är verkligen snygg!
Gillar Touareg:en också..
 
Kanske kan VW Touran vara något? Bra höjd i det bagaget, typ som invändigt i en caddy. De finns 4hjulsdrivna också :angel:
 
Också tittat på Toyota verso men tycker den är för smal om man ska ha in en dubbelbur till två stora hundar.
Det finns ju många verso-varianter av Toyota. De har dels den som heter bara Verso (som jag antar att du syftar på), sedan har de åtminstone yaris verso, corolla verso och... någon till. Tror inte att alla är lika smala.
 
Nu drar jag upp en urgammal tråd istället för att starta en ny.

Jag måste byta bil och tanken är att nästa bil ska vara hund och terrängvänlig :D
Har en gammal V70 nu som gjort sitt med sina 50 000 mil.
Önskvärt är att nästa bil är terränggående, gärna diesel och awd. Kombi såklart.
Bränslesnål, trygg och säker att köra. Vill inte heller ha en för liten bil, kör ca 100 mil/vecka och mycket på större vägar.

Budget just nu är minsta möjliga :o:D

Funderar på Passat? Saab har jag oxå kollat på men känns som inte som en hundbil...
Hade gärna haft en Volvo till men i bra skick ligger dom långt över min budget.

Vad tror ni? Vilka bilmärken/ modeller ska jag kolla på? Vilka märken har jag missat? :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 778
Senast: bollen__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 042
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp