Bukefalos 28 år!

Om hästen själv får välja (täcke)

Sv: Om hästen själv får välja (täcke)

När du känner med handen under täcket så ska pälsen ner mot huden vara ljummen/varm. Är det varmt direkt under täcket så är hästen förmodligen för varm och det kan vara läge att prova ett tunnare täcke och se hur hästen trivs då. På en otäckad häst gör man likadant. Känn ner i pälsen och där ska hästen vara ljummen/varm. Är hästen kall mot huden så är den alldeles för kall och behöver absolut täcke/tjockare täcke.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 235
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 419
Senast: Badger
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 143
Senast: Bee
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp