Jag brukar tänka att det kan vara värt att skicka en ansökan eller ringa, även om man känner sig lite osäker. Och sen på en eventuell intervju se till att man försöker stämma av lite mer kring tempo osv. Man kan ju alltid tacka nej också, det ska man inte glömma!
Är ju verkligen inte alltid som texten i annonsen stämmer med vad de egentligen vill ha eller behöver. Se till att vara rak och tydlig med vem du är! Kan ju även finnas utrymme för justerad tjänst om de fattar tycke för dig. För mig låter det som att det finns många jobb där du hade varit toppen
har haft kollegor som haft den typen av jobb som du efterfrågar, främst som jobbat med testning / kvalitetskontroll på utvecklingsavdelningar eller inom produktionskontroll. Kanske kan vara något! Lycka till 
Är ju verkligen inte alltid som texten i annonsen stämmer med vad de egentligen vill ha eller behöver. Se till att vara rak och tydlig med vem du är! Kan ju även finnas utrymme för justerad tjänst om de fattar tycke för dig. För mig låter det som att det finns många jobb där du hade varit toppen