Om man fick drömma...

Jag skulle vilja bo någonstans där det inte blir minusgrader och snö på vintern, men inte heller är varmare än +25 på sommaren. Drömmen är att kunna ha hästarna på bete året om! :love: Någonstans på brittiska öarna kanske? Irland?
 
Jag hade flyttat till UK när som helst om jag kunnat. Helst Skottland men jag är inte kräsen. Det är precis mitt klimat och ja, känns hemma.
Men det är svårt med barn så det får nog bli i ett annat liv 😉
Om man får ett normallångt människoliv så hinner man leva "flera liv" under den tiden. Jag kände när min dotter var liten att livet var precis exakt likadant och väldigt inrutat hela tiden, i flera år, men det varar ju inte för evigt. Jag lever ett annat liv på en annan plats idag än jag gjorde då, något som jag trodde var helt ouppnåeligt då.
 
Jag skulle vilja bo någonstans där det inte blir minusgrader och snö på vintern, men inte heller är varmare än +25 på sommaren. Drömmen är att kunna ha hästarna på bete året om! :love: Någonstans på brittiska öarna kanske? Irland?
Låter som Cornwall, sydligaste England, där min svärmor bor. Hästarna går ute hela tiden och gräset är grönt! Å andra sidan regnar det mycket, gärna i sidled (...). Men det är otroligt vackert!
 
Jag skulle vilja bo någonstans där det inte blir minusgrader och snö på vintern, men inte heller är varmare än +25 på sommaren. Drömmen är att kunna ha hästarna på bete året om! :love: Någonstans på brittiska öarna kanske? Irland?
Stora delar av både Skottland, Irland och norra England skulle passa in på det. Dessvärre är det mer eller mindre omöjligt att flytta hit nu efter Brexit 😕
 
Men irland är ju med i EU, så dit borde det väl inte vara så svårt att flytta?
Nä det var jag som var otydlig, med "här" menade jag Skottland eftersom jag råkar bo just där/här :D Irland har jag ingen koll på, men det bör vara betydligt lättare som du säger!
 
Nä det var jag som var otydlig, med "här" menade jag Skottland eftersom jag råkar bo just där/här :D Irland har jag ingen koll på, men det bör vara betydligt lättare som du säger!
Skottland ska jag dock besöka är tanken, naturen och alla gamla slott verkar vara helt fantastiska. Är sugen på att ta med hundarna och vandra genom landskapet. Fast det är en utopi eftersom bara en av hundarna skulle uppskatta det :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Rie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 524
Senast: Ajda
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 339
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp