Om ni fick välja...utan att tänka...

Rottweiler, golden retriver kanske?

Men jag måste ha en vallhund när jag skaffar hund :crazy:
 
De raser som jag skulle välja utan att tänka finns inte, då dom raser jag vill ha är raser som jag vet klarar av .

* Bullmastiff

* GD

* Cockerspaniel ( men det är bara jag inte sambon :smirk:)
 
klart en rottweiler eller en grand danois..eller en leonberger!!! jag för svag för stora vovvar som man kan kramas med!! :banana:
 
För mig hade det också blivit schäfer.
Men idag finns inte tid för att ha en, men när barnen blir stora så....
 
Ja det är det, den var så söt så den fick sitta där ett tag
;)
Dessutom är rasen väldigt högt uppsatt när jag skall köpa en till hund :)
 
Va duktigt jag e!
Dom e jättefin! :)
Men på min want-lista står det staffpojke högst upp, förhoppningsvis till sommaren :d
 
Åh, jag vill också ha en till hund till sommaren men sambon tycker vi skall vänta :(

Och det håller jag väl med om, för om jag nu får ett jobb någon gång :mad: så är det tänkt att en häst skall köpas till sommaren/hösten :D

Samtidigt vill jag inte vänta för länge, min lilla Schnauzer pojke börjar bli "gubbe" och jag vill inte att han skall bli för gammal och tycka att en liten valp bara är jobbig ..

Har du hitta någon bra kennel?
 
Äh, ska du ha en bullmastiff kan du ju nästan rida runt på den! ;)

Haha. Doris är bara 2 o hon tycker valpar (och flamsiga hanar) kan va en riktig pain in the ass ;)

Har hittat en som jag är väldigt sugen på, träffat en tik där ifrån, men jag vet inte om dom ska ha kull till sommaren.. Jag ska börja söka aktivt nu, så man förhoppningsvis står högt upp på listan till sommaren ;)
 
Hahah. Ja då märker du ju nästan inga skillnad på dom eller en pålle.. Du får köpa en liten sadel o ett litet träns bara ;) :rofl:
 
Några jag kommer på på rak arm:

Dobermann
APBT
Amstaff
Schäfer
RR
Akita Inu
GJD
GD
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 716
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 654
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp